Club Natación Santa Olaya

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
C. N. Santa Olaya
Datos xenerales
Nome completu Club Natación Santa Olaya
Acrónimu CNSO
Deporte Natación
Fundación 23 de setiembre de 1953(65 años)
Colores

Plantía:Cuadro color Plantía:Cuadro color Plantía:Cuadro color Plantía:Cuadro color Plantía:Cuadro color

Azul, Verde y Blanco
Presidente/a Luis Félix Fernández Menéndez (2001-presente)
Instalaciones
Web oficial
[editar datos en Wikidata]

Club Natación Santa Olaya (CNSO), "Oly", ye un club deportivu de Xixón, creáu'l 23 de setiembre de 1953, dedicáu a la natación que cunta con unos 16.000 socios. Tanto l'equipu femenín como'l masculín compiten en Primer División de la Copa d'España de Clubes de Natación.

Ente los sos llogros tán ganar la Copa Stadium en 1994, según ser unu de los pocos equipos asturianos que s'atopa na máxima categoría nacional de la so deporte. El so máximu rival na ciudá ye'l Real Grupu de Cultura Cuadonga, con quien entama dende 2006 la carrera popular Club Natación Santa Olaya - Real Grupu de Cultura Cuadonga, que se celebra en setiembre.

Foi escoyíu en delles ocasiones pa entamar competiciones a nivel nacional en distintes categoríes, como Campeonatu d'España de Natación o Copa d'España Absoluta de Natación, a onde asistieron nadadores de la Seleición Española como Nina Zhivanevskaya, Olaf Wildeboer, Erika Villaécija, Ana Belén Palombu, Mireia Belmonte o Rafael Muñoz. Inclusive, apostóse nuna ocasión, un partíu de water-polo ente les seleiciones d'España y Italia en 1999.

Hasta'l momentu tuvo trés nadadores olímpicos: María Olay García y Eva Piñera Piñera que participaron nes Olimpiaes d'Atlanta 1996 y Marcu Rivera Miranda, que participó nes d'Atenes 2004 y Beixín 2008, según dellos nadadores que fueron convocaos cola Seleición Española en distintes categoríes, en distintes competiciones internacionales, como'l Tornéu Tres Naciones Junior o'l Festival Olímpicu de la Mocedá Europea.

El 12 de xunetu de 2004, la Santa Olaya foi nomáu Asociación Declarada d'Utilidá Pública.

Historia[editar | editar la fonte]

Entamos[editar | editar la fonte]

De primeres el club foi un grupu d'amigos de los barrios xixoneses del Natahoyo y La Calzada, que pretendíen crear un espaciu que compensara les faltes de la zona, yá que nun esistía un club o asociación que diera posibilidaes a la mocedá pa la prática del deporte. Nuna xunta celebrada'l 22 de setiembre de 1953, constitúyese la primer directiva del club, creándose esi aquel día'l Club Natación Santa Olaya. Pa evitar que les sos xuntes fueren tomaes por illegales, yá que naquella dómina, el derechu de llibre asociación taba abolíu, inscribir na Federación Ástur-Lleonesa de Natación, polo qu'en 1954, el Club Natación Santa Olaya taba yá rexistráu como sociedá oficialmente pa cualquier continxencia a efectos alministrativos.

Ente les sos actividaes y proyeutos taben la creación d'un equipu de natación. Los entrenos realizar nel mar y participábase en travesíes como la de Musel-Xixón, nel puertu d'El Fomentu, nel ríu Piles. Les actividaes y demás acontecimientos qu'entamaben, xuntu coles cuotes qu'habíen fitu, diben apurriendo daqué de dineru al presupuestu del club. Adulces la fama del club estender por Xixón.

Naquel momentu, el club cuntaba con más actividaes amás de la idea d'un equipu de natación, pero sería esta postrera la que saldría alantre, ente otres coses, pola idea de construyir una piscina. Asina que, ensin permisos y de forma rudimentaria, empezar a construyir (ente les zones onde anguaño s'estienden la Sablera del Arbeyal y l'Estelleru de Xuliana) una piscina de 25 metros d'agua salao. Les obres llevar a cabu ente los socios (directiva incluyida), cada unu apurriendo lo que podía. Empezaron el 26 de marzu de 1959 y terminaron el 21 d'agostu de 1960. Nesi casi añu y mediu d'obres, los vecinos de la zona y toos cuantos tuvieron noticies de la construcción de la piscina, nun-yos paeció de primeres que saliera alantre'l proyectu, pero al ver que les obres siguíen, los vecinos apurríen medios pa la construcción, convenciendo cada vez de que diben en serio cola piscina. Va estendiéndose por Xixón la noticia de que la Santa Olaya ta construyendo una piscina, apaeciendo en publicaciones de la prensa local. El 6 de ochobre de 1959, empezaron los entrenamientos na piscina.

Años 60[editar | editar la fonte]

El 21 de agostu de 1960, allegaron toos cuantos participaron nes obres, socios del club, vecinos y autoridaes locales y rexonales a la inauguración de la primer piscina del Santa Olaya, na que se celebraron pruebes de natación. El llabor realizáu hasta'l momentu, ye cuntada polos periódicos locales, rexonales ya inclusive nacionales, onde se destacar lo consiguío, fechu con tan pocu. A la fama consiguida, sígen-y les felicitaciones y subvenciones per parte de les instituciones.

D'equí p'arriba, trabayar nos entrenamientos y entamando pequeñes competiciones, p'atopar a mozos nadadores pal equipu, que, empieza a competir en campeonatos rexonales (onde empieza a destacar como equipu) y nacionales (onde empiecen a asistir los sos nadadores). Coles mesmes que l'equipu crez, facer tamién la fama nel barriu y la ciudá y tamién el presupuestu y el númberu de socios.

Años 70[editar | editar la fonte]

Na Asamblea Ordinaria del 2 de ochobre de 1970, ente otros asuntos, alcordóse la compra de parceles colindantes pa l'ampliación del club

El 21 de agostu de 1971, acompañáu d'otres autoridaes, visitó'l club Torcuato Fernández Miranda, visita, na que se faló d'ameyorar les instalaciones y construyir una piscina de 25 metros cubierta. Dase una subvención pa les obres d'ampliación, que ye aprobada'l 26 de mayu de 1972. Mientres, el proyectu va retardándose, polo que'l vocal del club, Primitivu Morrondo, visita a Torcuato Fernández pa fala-y de la situación de les obres de ampliacióm y pidi-y ayuda. En 4 de ochobre de 1973, gracies a la so intervención, les obres de la piscina cubierta empiecen oficialmente, que se inauguraró el 1 de setiembre de 1976. Les nueves obres qu'empezaron a funcionar el 14 de setiembre d'esi mesmu añu, constaben de: oficines, cafetería, sala de llectura y televisión, vestuarios, ximnasiu, cancha polideportiva, la vieya piscian, y la nueva cubierta de 25 metros.

Ente los sos ésitos deportivos, destaca la meyor marca nacional del relevu 4x50 metros estilos femenín.

En 1979, dellos socios reclamen, que magar el club ta dedicáu a la natación, quieren poder emplegar les instalaciones pa practicar otros deportes amás de la natación

Años 80[editar | editar la fonte]

Nesi añu, con un Reglamentu de Réxime Internu aprobáu, unes situació económicamente favorable, el númberu de socios n'aumentu y los éxtios que va consiguiendo l'equipu, el club entama estender los terrenes escontra'l mar, que tendríen que ser donaos pol Ministeriu d'Obres Públiques y pol Puertu de Xixón. Amás, realiza la compra de terrenales colindantes, previstes dientro del proyectu d'ampliación.

En 1981, torna al club, como ayudante del entrenador, Luis Armando Menéndez, ex nadador del club. Amás, en sustitución d'Adolfo Carbajosa, y con mires a oxetivos deportivos más altos, contratar a Manolo Escudero.

El 23 de payares de 1982, recibir el permisu de cesión de la superficie pa realizar l'ampliación. Les obres empezaron en febreru de 1983, n'aprobando los presupuestos pa l'ampliación.

En agostu d'esi añu, tres la marcha d'Escudero como entrenador, por non llegar a un alcuerdu na so renovación, sustitúyelu Carlos Carneru.

El 8 de xunu de 1984, incorpórase como ayudante del entrenador el exnadador José Luis Sánchez "Josín".

El 25 de xineru de 1985, celébrase'l primer Festival de la Natación CNSO, tradición nel club dende entós. Nesi mesmu mes, Cesar Sanmartino, Victoria Maclanda y Pilar Fernández, son escoyíos pa participar cola selección española absoluta en diverses competiciones, xuntu col entrenador Carneru y el xerente del club como delegáu.

En marzu de 1986, anuncióse qu'en curtios abrir nel club un serviciu médicu tantu pal equipu, como pa los socios. A finales d'añu, surde la idea de faer una piscina de 50 metros.

El 3 de marzu de 1988, ye instaláu na piscina cubierta de 25 metros, el marcador electrónicu y unos díes dempués, ye rexistráu'l nome y l'escudu del Club Natación Santa Olaya.

Nos primeros meses de 1989, ye presentáu un estudiu de construcción de la piscina de 50 metros, que tuvo variaciones al respeutive de el so allugamientu.

Ponía fin a los ochenta, con dellos ésitos deportivos a nivel rexonal y nacional, con participaciones de nadadores na seleciión española. Sicasí, nun acabó bien la década nel aspeutu social, pos dellos socios taben disconformes colos presupuestos, polo que'l presidente dimitió y el vicepresidente tuvo que ponese al frente hasta la próxima asamblea.

Años 90[editar | editar la fonte]

El 23 de febreru de 1990, ye escoyíu como presidente Jorge Luis Espinosa.

En 1992, el club entamó la Copa d'España de primer División, onde llograron el so primer ascensu a División d'Honor y a finales d'anguaño, tres los trámites debíos, empezaron les de construcción de la piscina de 50 metros.

Na edición del Troféu Internacional Villa de Xixón, del añu 1993, participaron nadadores estauxunidenses como Jon Olsen, Mark Henderson y nacionales como María Peláez; tamién tien llugar n'anguaño la participación de María Olay nel Campeonatu d'Europa Junior cola selección nacional.

El 4 de mayu de 1994, el Club Natación Santa Olaya foi galardonáu cola Copa Stadium y el 19 de payares de 1994 inauguróse la piscina de 50 metros, según el cronómetru col que cuntaba.

En 1996, el nadadores del Santa Olaya, María Olay García y Eva Piñera Piñera, fueron les primeres nadadores asturianes en participar nunos Xuegos Olímpicos, onde participaron nes sos pruebes individuales y nel relevu de 4x100 metros estilos.

En 1997, cola nueva directiva acabante constituyir, el club travesó una mala etapa cuando, por una falta d'entendimientu por causa de desalcuerdos ente la directiva y el técnicu Carlos Carneru. Nesti tiempu en que se desenvolvió esti fechu, produciéronse encierres de los nadadores nes instalaciones, amosando asina'l so sofitu al técnicu; esti postreru colóse xuntu con nadadores que decidieron dise con él en conociendo la so decisión. El club entró asina nuna crisis deportiva que lu llevó inclusive hasta baxar a Segunda División. En sustitución a la marcha de Carneru, vieno Juan Carlos Vallina "Kimbo" pa ponese al frente del equipu absolutu.

Años 00[editar | editar la fonte]

Les incorporaciones pa la temporada 2001-2002 fueron: Elba Fernández, Hernán García y Roberto Rúa del Real Grupu de Cultura Cuadonga y Sergio García del C. N. Sabadell.

Nel añu 2003, la Santa Olaya celebró'l so cincuenta aniversariu, entamando actos, como la Gala del Club nel Teatru Xovellanos de Xixón, o la organización de la Copa d'España Absoluta de Natación onde los equipos masculín y femenín llograron l'ascensu a División d'Honor al ganar nes sos respeutives categoríes de 1ª División. N'anguaño, y tamién dientro de les conmemoraciones del so cincuenta aniversariu, presentó la so candidatura al Premiu Pueblo Exemplar de la Fundación Príncipe d'Asturies, que perdió ante la llocalidá de Navelgas.

Nel añu 2006, el relevu de 4 x 200 metros llibre, llogró la medaya de bronce nos Campeonatos d'España Absolutu de Branu, celebraos en Almería.

Mientres esti tiempu, constrúyense y remociquen dalgunes de les instalaciones.

Pa la temporada 2007-2008, el club fichó a Marcu Rivera Miranda, procedente del Club Valencianu de Natación, a Gregorio García Alonso "Goyo", procedente de l'A. D. Manuel Llaneza y a Victor Manuel Mendoza "Pizo", procedente del Club Natación Carballo. Sicasí, la nadadora Sonia González, colar al Club Tenis Elx. Na Copa d'España Absoluta de Natación, celebrada nes instalaciones del C.N. Hospitalet, l'equipu masculín proclamóse campeón de primer División, colo que llogró l'ascensu a División d'Honor. Otra manera, na Piscina del Centru de Natación M-86 de Madrid les moces baxaron de División d'Honor a Primer División. Díes dempués, Marcu Rivera foi escoyíu pa participar cola selección nacional nos Xuegos Olímpicos de Beixín 2008

Instalaciones[editar | editar la fonte]

Piscines[editar | editar la fonte]

  • Piscina climatizada-cubierta de 50 metros, con grada
  • Piscina climatizada-cubierta de 25 metros, con grada
  • Piscina esterior de 25 metros d'agua salao ===

Instalaciones al campu ===

Pista baloncesto * Pistes de tenis

  • Pistes de padel
  • Pista de frontenis
  • Rocódromo (Destruyíu)
  • Xuegu de Llave *

Zona de tenis de mesa * Parque infantil

Sales[editar | editar la fonte]

  • Salón d'Actos
  • Sales polivalentes
  • Sala de Yoga
  • Sala de Axedrez
  • Sala de Llectura *

Ludoteca

Ximnasios y otres instalaciones cubiertes[editar | editar la fonte]

  • Ximnasios de llibre accesu pa los socios
  • Ximnasiu específicu del equipu de natación
  • Pista de squash
  • Sauna y Jacuzzi
  • Vestuarios xenerales
  • Vestuarios discapacitaos
  • Vestuarios cursillistas
  • Cafetería/Sala de TV
  • Salas Rayos O.V.A.
  • Clínica Deportiva

Directivo[editar | editar la fonte]

  • Luis Félix Fernández Menéndez (Presidente)
  • Severino J. Menéndez (Vicepresidente 1º)
  • Luís Sanz (Vocal de natación)
  • Alfonso Menéndez (Xerente)
  • Emilio Núñez (Direutor deportivu)

Personal[editar | editar la fonte]

  • José Rivera Lamigueiro "Pepín" (Direutor Técnicu)
  • José Luis Sánchez Castro "Josín" (Responsable grupu Junior/Infantil masculín)
  • Pablo Saavedra Reinaldo (Responsable grupu Junior/Infantil femenín)
  • José Manuel Peliz Delgado "Peliz" (Responsable escuela deportiva)
  • Gregorio García Alonso "Goyo" (Entrenador Auxiliar)
  • Lluz María García Pérez "Luzma" (Delegada de Seición)
  • Noelia García Casal (Entrenadora Auxiliar)
  • Felipe Sánchez Llanes (Preparador Físicu)
  • Manuel Rodríguez Alonso (Responsable del Equipu Médicu)
  • Gabriela Costal Suárez (Médicu)
  • Pablo Cuervu (Fisioterapeuta)
  • Antonio Mallo "Toni" (Recuperador)

Presidentes[editar | editar la fonte]

Entrenador[editar | editar la fonte]

  • Adolfo Carbajosa Estrada (1961-1981)
  • Manuel Escudero Gordón (1981-1983)
  • Carlos Carneru Suárez (1983-1997)
  • Juan Carlos Vallina (1997-1999)
  • Xavier Torrallardona i Caceres (1999-2013)
  • José Rivera Lamigueiro (2013-presente)

Competiciones qu'entama[editar | editar la fonte]

  • Copa d'España Absoluta (siempres que sía escoyíu pola RFEN como see)
  • Campeonatu d'España (siempres que sía escoyíu pola RFEN como see)
  • Campeonatu d'Asturies (siempres que sía escoyíu pola FNPA como see)
  • Troféu Internacional Villa de Xixón
  • Trofeo Alfonso Moral
  • Troféu Alberto Balbín

Palmarés[editar | editar la fonte]

Galardones[editar | editar la fonte]

  • Placa de Plata al Méritu Deportivu de la Xunta Provincial d'Educación Física y Deportes como 'Sociedá más distigüida' (1960)
  • Placa de bronce al Méritu Deportivu de la Delegación Nacional d'Educación Física y Deportes (1961
  • Placa de Plata "25 Aniversariu" de la Federación Española de Natación (1978)
  • Placa de Plata de la Federación Asturiana de Natación (1978)
  • Placa de Plata de la Delegación Provincial del Conseyu Cimeru de Deportes al 'Meyor Equipu Femenín' (1980)
  • Medaya de Plata del Principáu d'Asturies (1989)
  • Copa Stadium (1994)
  • "Picu Urriellu". Centru Asturianu de Madrid (1995)
  • Troféu de l'Asociación de la Prensa Deportiva del Principáu d'Asturies- XVI Troféu Conseyu de Gobiernu del Principáu d'Asturies como 'Meyor Club Deportivu de 1999'
  • Placa de Plata "50 Aniversariu" de la Federación Española de Natación (2003)
  • XI Premiu Delfos al Deporte 2003, categoría Entidá Deportives (2003)
  • Medaya de Plata del Iltre. Conceyu de Xixón (2003)
  • Troféu de l'Asociación de la Prensa Deportiva del Principáu d'Asturies- XX Troféu Conseyu de Gobiernu del Principáu d'Asturies como 'Meyor Club Deportivu de 2003'

Trofeos[editar | editar la fonte]

  • Copa d'España de primer División -(masculín:3 vegaes / femenín:2 vegaes)
  • Copa d'España de Segunda División -(masculín:1 vegada)
  • Subcampeonato d'España Junior -(femenín:2 vegaes)
  • Subampeonato d'España Infantil -(femenín:2 vegaes)
  • Subcampeón en Copa d'España Infantil -(femenín: 2 vegaes)
  • Campeonatu d'Asturies Absolutu (dende temporada 1975-1976) -(masculín:40 vegaes / femenín:44 vegaes / conxunta:42 vegaes)

Records y Meyores Marques[editar | editar la fonte]

(solo apaecen los que tán vixentes)

Récores d'España[editar | editar la fonte]

Récores d'Asturies[editar | editar la fonte]

  • Piscina de 25 metros:
    • 50 metros llibre -(masculín:Pablo Artime Rodríguez / femenín:Sonia González Gavilán)
    • 100 metros llibre -(masculín:Alvaro García Pastor / femenín:Sonia González Gavilán)
    • 200 metros llibre -(masculín:Pablo Artime Rodríguez / femenín:Laura Fernández Rodríguez)
    • 400 metros llibre -(masculín:Marcu Rivera / femenín:Laura Fernández Rodríguez)
    • 800 metros llibre -(masculín:Marcu Rivera / femenín:Laura Fernández Rodríguez)
    • 1500 metros llibre -(masculín:Marcu Rivera / femenín:Mireia García Albareda)
    • 50 metros camparina -(masculín:Javier Sorianu Machado)
    • 100 metros camparina -(masculín:Fernando Zarzosa Alonso)
    • 200 metros camparina -(masculín:Sergio García Alonso)
    • 50 metros llombu -(masculín:Diego Fernández Córdoba / femenín:Eva Piñera Piñera)
    • 100 metros llombu -(masculín:Diego Fernández Córdoba / femenín:Eva Piñera Piñera)
    • 200 metros llombu -(masculín:Diego García Rapáu /femenín:Laura Fernández Rodríguez)
    • 50 metros braza -(masculín:Federico Zamora Gimeno / femenín:Ana González Pena)
    • 100 metros braza -(masculín:Sergio García Alonso / femenín:María Olay García)
    • 200 metros braza -(masculín:Sergio García Alonso / femenín:María Olay García)
    • 100 metros estilos -(masculín:Sergio García Alonso)
    • 200 metros estilos -(masculín:Sergio García Alonso / femenín:Lorena Llera Reiriz)
    • 400 metros estilos -(masculín:Sergio García Alonso)
    • 4x50 metros llibre -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)
    • 4x100 metros llibre -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)
    • 4x200 metros llibre -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)
    • 4x50 metros estilos -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)
    • 4x100 metros estilos -(masculín:Club Natación Santa Olaya)
  • Piscina de 50 metros:
    • 50 metros llibre -(femenín:Sonia González Gavilan)
    • 100 metros llibre -(femenín:Sonia González Gavilán)
    • 200 metros llibre -(masculín:Roberto Domínguez Viñes y femenín:Laura Fernández Rodríguez)
    • 400 metros llibre -(masculín:marcu Rivera Miranda y femenín:María Rodríguez Álvarez)
    • 800 metros llibre -(masculín:marcu Rivera Miranda y femenín:Raquel Lomban Rodríguez)
    • 1500 metros llibre -(masculín:marcu Rivera Miranda y femenín:Mireia Gómez Albareda)
    • 50 metros camparina -(masculín:Javier Sorianu Machado y femenín:Sonia González Gavilán)
    • 100 metros camparina -(masculín:Javier Sorianu Machado)
    • 200 metros camparina -(masculín:Alvaro García Moreno)
    • 50 metros llombu -(femenín:Eva Piñera Piñera)
    • 100 metros llombu -(femenín:Eva Piñera Piñera)
    • 200 metros llombu -(masculín:Diego García Rapáu y femenín:Laura Fernández Rodríguez)
    • 50 metros braza -(masculín:Federico Zamora Gimeno y femenín:Elena Llaneza Hevia)
    • 100 metros braza -(masculín:Santiago Castellanos Gómez y femenín:María Olay García)
    • 200 metros braza -(masculín:Sergio García Alonso y femenín:María Olay García)
    • 200 metros estilos -(masculín:Sergio García Alonso y femenín:Lorena Llera Reiriz)
    • 4x50 metros llibre -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)
    • 4x100 metros llibre -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)
    • 4x200 metros llibre -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)
    • 4x50 metros estilos -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)
    • 4x100 metros esilos -(masculín y femenín:Club Natación Santa Olaya)

Meyores Marques Nacionales[editar | editar la fonte]

  • Piscina de 25 metros:
    • 50 metros llibre femenín (3 vegaes) -Sonia González (14, 16, 17 años)
    • 100 metros llibre femenín (1 vegada) -Sonia González (16 años)
    • 50 metros camparina femenín (1 vegada) -Sonia González (15 años)
  • Piscina de 50 metros:
    • 50 metros llibre femenín (3 vegaes) -Sonia González (15, 16, 17 años)
    • 100 metros llibre femenín (1 vegada) -Sonia González (17 años)
    • 100 metros braza femenín (1 vegada) -María Olay (15 años)

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Ruiz Alonso, José Gerardo: Historia del Club Natación Santa Olaya (1953-2003) (Gráfiques Apel). Xixón, 2003. ISBN 84-607-9171-8

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Club Natación Santa Olaya