Claudia Actea

De Wikipedia
Claudia Actea
Vida
Nacimientu Asia (es) Traducircirca 40
Nacionalidá Antigua Roma
Residencia Antigua Roma
Muerte sieglu de I
Familia
Pareyes Nerón
Estudios
Llingües falaes llatín
Oficiu amante
Cambiar los datos en Wikidata

Claudia Actea foi una nueva lliberta d'orixe anatoliu que foi esclava de Claudia Octavia, emperatriz y primer esposa de Nerón. Nun se sabe si esta muyer yera yá lliberta de Claudiu. Yera orixinaria d'Asia Menor. Con ayuda de Séneca y en contra de la opinión d'Agripina convertir n'amante de Nerón, hasta qu'apaeció Popea Sabina. Foi ella quien depositó les cenices de Nerón ante la tumba familiar.

Agripina, por deséu de caltener el poder, tenía una actitú incestuosa col so fíu. Séneca, al ver el camín que tomaba esto, dio entrada na vida de Nerón a llibertar Actea. l'emperador conocer nuna llacuada qu'ufiertó'l xeneral Otón, una y bones la moza yera amante d'ésti.

Nerón quedó cautiváu al ver la guapura exótica de la siria, de güeyos y pelos escuros. El gobiernu de Nerón foi bien hasta'l momentu en qu'apaeció Actea. El cansar de nun gobernar y de que Séneca, Burru y la so madre facer nel so llugar. La so madre inclusive s'atrevió a pretender tomar asientu en mediu del Senáu. Actea sedució a Nerón y, ante los sos conseyos, él empezó a tomar les riendes del gobiernu.

La rellación con ella nun gustó a Agripina, polo que Nerón de primeres despintar a la so madre. Actea ye calificada por Tácitu como infame y llaín esclava. Nerón, p'anoblecela, dicía que baxaba del rei helenísticu Arreyar, y pallo sobornó a dellos cónsules por que declararen en falsu so xuramentu qu'ella venía de tal fonduxe real (Suetonio), pos Nerón quería casase con ella, anque la so madre consiguió saca-y la idea de la cabeza.

Según Tácitu, cuando Nerón namorar de llibertar Actea, Agripina dicía que tenía "como rival a una lliberta, como nuera a una sierva..." (A, 13, 13). Más tarde foi suplantada por Popea.

La so rellación con ella aportó a tan escandalosa que'l prefeutu de la guardia nocherniega, Anneo Sele, llegó a asemeyar que yera él l'auténticu amigu. Agripina se enfureció al saber que l'emperador prefería a una esclava y non a ella, y qu'amás pretendía casase con esta lliberta. Actea fuera nodriza de Nerón, amás del so amante. Actea sobrevivió a Nerón y foi la que-y ufiertó les honres aciages xunto con dos primes sos, Ecloga y Alexandría, ordenando construyir pa él sobre la llomba de los xardinos un túmulu funerariu de porfirita colorada exipcia que costó unos 200.000 sextercios, y sobre el sepulcru alzóse un altar de mármol de Carrara. Según fontes epigráficas, llegó a tener munches tierres y esclavos.

Actea na actualidá[editar | editar la fonte]

Na película épica Quo Vadis? basada nuna novela del mesmu nome, Actea apaez como un personaxe secundariu onde se dramatiza la so rellación sentimental col emperador, al igual que na película pa la televisión Imperium: Nerone, onde tamién s'especula que la lliberta Actea yera simpatizante del incipiente cristianismu na Roma imperial.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]