Cisma

De Wikipedia
Cisma
discurso (es) Traducir
controversia religiosa (es) Traducir, procesu, acontecimientu y conflicto (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La cisma[1] ye una división o separación nel senu d'una Ilesia o relixón, o nun grupu o comunidá’. Por antonomasia, falar del Gran Cisma d'Occidente refiriéndose a la rotura del añu 1054 y a la del periodu entendíu ente 1378 y 1417, feches en qu'hubo una rotura de les Ilesies Oriental y Occidental, y una rotura dientro de la Ilesia Occidental, respeutivamente.

Ente los principales cismes puede destacar:

La pallabra cisma derivar del griegu σχισμα, schisma, que significa ‘división’ o ‘separación’ (de σχιζο, schizo). Ente los católicos, estremar a daquién que se dixebró, un cismáticu, d'un herexe, que ye quien persiste nel error en materia de fe; asina, un cismáticu ruempe la unidá de la Ilesia na so organización, pero non na unidá de la fe.

Un cismáticu ye una persona que crea o empecipia una cisma nuna organización o ye un miembru d'una organización cismática.

Cismáticu, como un axetivu, referir a enclinos, idees, polítiques, etc. que lleven escontra o promueven la cisma, o describe una comunidá cristiana que s'alloñó de la Comunión de la Ilesia.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]