Charo López

De Wikipedia
Charo López
Vida
Nacimientu Salamanca28 d'ochobre de 1943[1] (80 años)
Nacionalidá España
Estudios
Estudios Universidá de Salamanca
Llingües falaes castellanu
Oficiu actrizactriz de teatru
IMDb nm0530048
Cambiar los datos en Wikidata

María del Rosario López Piñuelas (28 d'ochobre de 1943Salamanca) ye una actriz española.[2]

Biografía[editar | editar la fonte]

Empiezos[editar | editar la fonte]

Mientres estudia Filosofía y Lletres na so ciudá natal participa en delles funciones de teatru universitariu. La so incipiente vocación artística atopa calce profesional coles películes Ditirambu, de Gonzalo Suárez y El güesu, d'Antonio Giménez Rico en 1967.[3]

Cursa estudios na Escuela Oficial de Cine y perfecciona la so téunica teatral al empar que trabaya en numberosos espacios dramáticos de Televisión Española y en series como Los camioneros, de Mario Camus y El pícaru, de Fernando Fernán Gómez.

El so pasu pol cine a empiezos de la década de 1970 #amenorgar al spaghetti western (El sol so la tierra, El bandíu Malpelo) y películes d'escasa proyeición que namái resalten la so fotogenia y la so atayante guapura. Luis Buñuel aprueba la so participación en La Vía Láctea (1969), pero'l sindicatu d'actores francés #torgar por tratase d'una actriz desconocida.[4]

La so collaboración con Gonzalo Suárez sigue n'El estrañu casu del doctor Fausto (1969), La Regenta (1974) y Parranda (1977).

Los gozos y les solombres[editar | editar la fonte]

La so alta reconocencia nun llega hasta 1980 con un papel secundariu na serie de televisión Fortunata y Jacinta, de Mario Camus, y especialmente, yá en plenu maduror, gracies al personaxe de Clara Aldán en Los gozos y les solombres, serie d'ésitu basada na novela homónima de Gonzalo Torrente Ballester.

Darréu, encadena trabayos relevantes pal cine: El truébanu y La vieya música, de Camus; Los paraísos perdíos, de Basilio Martín Patino; Tiempu de silenciu, de Vicente Aranda y Lo más natural, de Josefina Molina. Gonzalo Suárez vuelve dirixila na serie Los pazos de Ulloa y nes películes Epílogu, #Don Juan nos infiernos y El detective y la muerte. Anque nun acepta'l papel que Pedro Almodóvar ufiérta-y en Matador (1986), sí apaez en Kika en 1993.

En 1997 estrena Secretos del corazón, película de Montxo Armendáriz candidata al Óscar de Hollywood pola que consigue'l Premiu Goya a la meyor actriz de repartu. Depués interpreta papeles curtios en Plenilluniu, d'Imanol Uribe o Tiempos de azúcar, de Juan Luis Iborra y protagoniza Nuedos y La soledad era esto.

Teatru[editar | editar la fonte]

Ente 1987 y 1989 realiza una xira teatral n'Arxentina colos montaxes Hai que desfaer la casa y Una xornada particular.[5] De magar, como actriz y productora, #decantar por obres que potencien la so vis risible, ente elles Tengamos el sexu en paz y Risada selvaxe, representaes na década de 1990 y tamién apocayá. Coles mesmes protagoniza The Bridges of Madison County, Memories de Sarah Bernhardt y El otru llau.

Charo López #casar en dos causes, col críticu, escritor y #cineasta Jesús García de Dueñes (1965-1971) y col periodista Carlos Gabetta (1988-1993).

Filmografía parcial[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador ČSFD de persona: 11015. Apaez como: Charo López. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  2. Pablo Lizcano entrevista a la actriz Charo López en "Autorretrato". Televisión española, 21 de febreru de 1984.
  3. Borau, José Luis, dir. (1998) Diccionario del cine español. Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España.
  4. Entrevista en Escritura pública (2008)
  5. Charo López en "Más estrellas qu'en el cielo", con Terenci Moix. TVE, 1 de febreru de 1989.