Cetartiodactyla

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
The Artiodactyla.jpg

Los cetartiodáctilos (Cetartiodactyla) son un clado de mamíferos placentarios qu'axunta a los antiguos ordes de los cetáceos (Cetacea) y de los artiodáctilos (Artiodactyla). Los cetáceos son los delfines, ballenes y asemeyaes. Los artiodáctilos identificase colos animales de pezuña fendida, como los camellos, les vaques y venaos, o los gochos ya hipopótamos.

Clasificación[editar | editar la fonte]

L'orde contién los siguientes grupos, que figuren equí cola categoría que recibieron clásicamente:

Filoxenia[editar | editar la fonte]

Mientres enforma tiempu, la hipótesis dominante sobro l'orixe de los cetáceos asitiasd nos mesoniquios (Mesonychia), un orde estinguíu d'ungulaos carnívoros estrechamente emparentaos colos artiodáctilos.

Fósiles recién atopaos en Pakistán y asignaos a los xéneros Pakicetus y Ambulocetus, vinieron confirmar que los cetáceos evolucionaron a partir d'artiodáctilos, cuando éstos yá s'estremaren de los sos antepasaos mesoniquios. Les primeres pistes sobro esta rellación surdieron escontra 1990, pola comparanza de molécules y xenes ente mamíferos actuales. Les pruebes d'un parentescu específicu colos hipopótamos, que son artiodáctilos, nun son concluyentes. Sía que non los hipopótamos ufierten una imaxe averada de como tuvieron de ser les primeres formes de los cetáceos. El cladograma siguiente amuesa estes supuestes rellaciones:[1]

Cladograma amosando les relaciones ente los Cetartiodactyla.
Cetartiodactyla




Camelidae









Suidae





Tayassuidae





Cetruminantia
Cetancodonta


Cetacea





Hippopotamidae





Ruminantia


Tragulidae









Bovidae







Cervidae





Moschidae











Antilocapridae





Giraffidae

















Referencies[editar | editar la fonte]