Carlos Julio Arosemena Tola

De Wikipedia
Carlos Julio Arosemena Tola
Vida
Nacimientu Guayaquil12 d'abril de 1888
Nacionalidá Bandera d'Ecuador Ecuador
Muerte Guayaquil20 de febreru de 1952 (63 años)
Sepultura Cementerio General de Guayaquil (es) Traducir
Causa de la muerte accidente vascular cerebral
Familia
Casáu con Laura Monroy Garaycoa
Fíos/es Carlos Julio Arosemena Monroy
Oficiu políticubanqueru
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu políticu independiente
Cambiar los datos en Wikidata

Carlos Julio Arosemena Tola (12 d'abril de 1888Guayaquil – 20 de febreru de 1952Guayaquil) foi Presidente Constitucional del Ecuador ente'l 17 de setiembre de 1947 hasta'l 31 d'agostu de 1948.

Biografía[editar | editar la fonte]

Carlos Julio Arosemena Tola nació en Guayaquil el 12 d'abril de 1888. Foi fundador del Bancu de Descuentu en Guayaquil en 1920, siendo'l so Xerente hasta'l 20 de febreru de 1952. Direutor principal de la Xunta de Beneficencia de Guayaquil, Presidente de LEA, Direutor Executivu del Comité de vialidad del Guayas.

Matrimoniu y descendencia[editar | editar la fonte]

El 30 d'avientu de 1915 casóse con Laura Monroy Garaycoa,[1] una nuevu diez años menor a él y que yera bisnieta del héroe independentista Lorenzo de Garaycoa.[2] La pareya tendría una llarga proxenie, con siete fíos a saber:[2][3]

El so fíu Carlos Julio tamién se convirtió en presidente de la República. Ente que unu de los sos sobrinos, Otto Arosemena Gómez, exerció'l mesmu cargo años dempués.

Presidencia[editar | editar la fonte]

Asumió'l poder mientres una crisis política, al ser derrocáu José María Velasco Ibarra por Carlos Mancheno, quien nun exerció'l poder por enforma tiempu por presiones del Altu Mandu Militar, quien favorecieron l'orde constitucional, apurriendo'l poder a Mariano Suárez Veintimilla, al ser Vicepresidente de Velasco Ibarra, quien convocó darréu un Congresu Estraordinariu, nel cual resultó electu como Vicepresidente Constitucional de la República, cargu qu'asumió unes hores, arrenunciando Suárez Veintimilla ante él al presidir la Cámara de Senadores por ser Vicepresidente como dictaba la Constitución, convirtiéndolo en Presidente Constitucional, según lo que dictaminaba la Constitución de la dómina. Foi electu'l mesmu día José Rafael Bustamante como Vicepresidente.

El presidente y el vicepresidente complementar ente sigo: xacíu y equilibriu yeren el fuerte de Arosemena Tola, convencimientos de llibertá y talentu natural yeren el fuerte de Bustamante. Dambos impunxéronse la xera de fomentar l'apertura a lo internacional, afaer la economía a la situación mundial de la posguerra y combatir el canibalismu políticu. El Gobiernu de Arosemena Tola amosóse coherente col so orixe burgués, col espíritu cosmopolita de la clase alta de Guayaquil y col creciente influxu de los Estaos Xuníos, el gran vencedor occidental na Segunda Guerra: Arosemena rompió rellaciones cola Xunión Soviética, suscribió la Carta de la Organización de los Estaos Americanos ya inauguró la Primer Conferencia Económica Gran Colombiana, que'l so documentu final, la Carta de Quito, foi l'antecedente de lo que se llamaría Pactu Andín.

Arosemena Tola promulgó'l 13 de marzu de 1948 la Llei de Réxime Monetariu, sustitutiva de la Orgánica del Bancu Central. La nueva llei punxo'l Bancu Central so la direición de Xunta Monetaria que tenía de diseñar la política monetaria, creiticia y cambiaria. Dispunxo que la producción nacional sofite a la moneda y que les reserves d'oru sirvan pa determinar la paridá internacional del sucre. Esta llei, asesorada pola Misión Triffin del Fondu Monetariu Internacional, respondía a les condiciones de la economía de posguerra.

La xera de combatir el canibalismu foi puesta a prueba na campaña presidencial que'l Gobiernu preparó con cuidu. Pudo yá operar el Tribunal Supremu Eleutoral (TSE), autónomu respectu del ministeriu de Gobiernu. El TSE funcionó bien.[4]

Ministros d'Estáu[editar | editar la fonte]

Ingresu del Presidente Arosemena Tola xunto a la so esposa y gabinete
Ministeriu Ministru
Ministeriu de Defensa Coronel Angel Baquero Dávila
Ministeriu de Previsión Social Alfredo Pérez Guerreru
Ministeriu d'Obres Públiques Ruperto Alarcón Falconí
Ministeriu de Educación Miguel García Moreno
[[Juan

Tanca Marengo]]

Ministeriu d'Economía Teodoro Alvarado Olea
[[Raúl

Clemente Huerta|Raul Clemente Huerta]]

Ministeriu de Rellaciones Esteriores Antonio Parra Velasco
Secretaría de l'Alministración Pública Leonardo Espinel Mendoza

Fonte:[5]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Constitución de la República del Ecuador, 1946
Avilés Pinu, Efrén: Enciclopedia del Ecuador - Arosemena Tola, Carlos Julio

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Pérez Pimentel, Rodolfo (1987) Diccionariu Biográficu del Ecuador, tomu IV (en castellanu). Guayaquil: Universidá de Guayaquil. Consultáu'l 29 d'abril de 2016.
  2. 2,0 2,1 «Fundador de la Comisión de Tránsitu de la Provincia del Guayas» (castellanu). Comisión de Tránsitu del Ecuador. Consultáu'l 29 d'abril de 2016.
  3. . Los oríxenes de los ecuatorianos. Consultáu'l 29 d'abril de 2016.
  4. Simón Espinoza (2000) Presidentes d'Ecuador. Editorial Güeyada
  5. «ministeriu de defensa de carlos xunetu arosemena tola - Buscar con Google». Consultáu'l 19 de marzu de 2018.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Mariano Suárez Veintimilla
Vicepresidente Constitucional de la República del Ecuador

16 de setiembre de 1947 - 17 de setiembre de 1947
Socesor:
José Rafael Bustamante
Predecesor:
Mariano Suárez Vintimilla
Presidente Constitucional de la República del Ecuador

17 de setiembre de 1947 - 31 d'agostu de 1948
Socesor:
Galo Plaza Lasso