Cafetera

De Wikipedia
Cafetera italiana o cafetera moka.

La cafetera ye un recipiente utilizáu pa sirvir café y l'aparatu de cocina que dexa preparar café como bebida caliente.

Los primeros aparatos apaecen dende principios del sieglu XIX. Antes, el café entemecíase direutamente con agua ferviendo.

El complementu de la cafetera ye'l molinucu de café, con que se muel el granu a un tamañu concretu pa cada tipu de cafetera.

Tipos de cafeteres[editar | editar la fonte]

Una cafetera de pinga.
Cafetera espresso.
Cafetera d'émbolu.
Cafetera percoladora.
Cafetera de vacíu.

Esisten diversos tipos de cafetera, cada unu con unes carauterístiques:

Cafetera de pinga (1961)[editar | editar la fonte]

La cafetera de filtru (de pinga o percolador) consiste nun depósitu d'agua que se calecer y faise pasar al traviés del café molíu que ta depositáu sobre un filtru de papel o de malla d'aluminiu o aceru. L'agua pasa amodo al traviés del café medianamente molíu, y cai gota a gota por gravedá hasta una jarra. Usualmente la jarra ye de cristal y va sobre una base o placa llétrica que lo caltién caliente. Ideal pa preparar delles taces de café light o a l'americana. Funciona con enerxía llétrica.

Cafetera espresu (1901)[editar | editar la fonte]

La cafetera espresu, espresso o exprés fai pasar agua caliente, regularmente 90 °C a presión de 8-15 atmósferes mientres 20 a 30 segundos por café molíu bien finu, estrayendo'l so sabor y esencia. La preparación básica d'esta cafetera ye'l café espreso. La máquina de café espresso nació a principios del sieglu XX, gracies al inxenieru Luigi Bezzera, n'Italia, d'onde s'espandió a toa Europa. Anguaño esisten distintes categoríes como la manual de palanca, hidráuliques y automátiques de erogación continua. Ye bien común en restoranes y cafés, anque tamién s'estendió últimamente al llar. Usualmente consten d'un portafiltro, filtru, boquilla pa espumar la lleche y lo más importante, la bomba de presión. La presión ye la clave y determina la cremosidad del café. La preparación ye rápida, menos de 2 minutos (d'ende'l so nome espresu), y llógrase un café arumoso, con cuerpu y gran sabor. Funciona con enerxía llétrica.

Cafetera italiana (1933)[editar | editar la fonte]

La cafetera italiana o moka consta de dos cuerpos que s'enrosquen pela parte central. La parte inferior ye'l depósitu d'agua, que tien una válvula de seguridá per un sitiu y onde se pon un filtru col café, en forma d'embudu. La parte cimera ye'l depósitu que va recibir el café preparao. L'agua al ferver llibera vapor, qu'aumenta la presión dientro del depósitu, faciendo que l'agua xuba pol tubu del filtru al traviés del café molíu estrayendo la so esencia y sabor. Al llegar a la parte cimera, sale por una pequeñu torre furada na punta pa evitar que se torne'l café preparáu y ende caltiénse hasta que tol café saliera. De normal son fabricaes d'aluminiu o aceru inoxidable. Úsase un café más bien fino regular. Ye una manera cómoda, rápida y bono de preparar café espresso. Funciona sobre los quemadores de la cocina a fueu moderao.

Cafetera d'émbolu (1850)[editar | editar la fonte]

La cafetera d'émbolu, de pistón, francesa o prensa francesa, dexa preparar café en forma senciella y calteniendo tolos aceites del café, faciéndolo bien nidiu y deliciosu. Esta cafetera magar que foi una invención italiana, foi popularizada polos franceses, d'ende'l so nome. El café rique ser molíu con granu grande por que nun trespase'l filtru. La preparación ye relativamente rápida y senciella; namái s'arrama agua caliente sobre'l café molíu y espérase 4 minutos. Depués estrúyese amodo cola prensa o pistón. Tamién sirve pa preparar té o otros fervinchos de yerbes.

Cafetera percoladora (1819)[editar | editar la fonte]

La so denominación provién de «percolar», que significa faer pasar una sustancia soluble al traviés d'una sustancia permeable, especialmente col propósitu de crear un compuestu soluble.[1]Nel casu de la ellaboración de café, la sustancia soluble ye agua, la sustancia permeable ye'l café molíu y el compuestu soluble ye'l café ellaboráu.

Cafetera de vacíu (1830)[editar | editar la fonte]

Conocida pol nome de cafetera de vacíu o cafetera cona. Foi inventada na década de 1830 por Loeff de Berlín.[2]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «percolate». Merriam Webster. Consultáu'l 9 de xineru de 2008.
  2. Harris, Brian. «The historical development of the vacuum coffee pot» (inglés). Consultáu'l 15 de febreru de 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]