Cabu Prior

Coordenaes: 43°34′04″N 8°18′52″W / 43.5677°N 8.3145°O / 43.5677; -8.3145
De Wikipedia
Cabu Prior
Situación
País España
Autonomía Galicia
Provincia provincia d'A Coruña
Conceyu Ferrol
Parroquia San Martín de Cobas (es) Traducir
Tipu cabu
Coordenaes 43°34′04″N 8°18′52″W / 43.5677°N 8.3145°O / 43.5677; -8.3145
Cabu Prior alcuéntrase n'España
Cabu Prior
Cabu Prior
Cabu Prior (España)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

El cabo Prior ye un cabu allugáu na parroquia de Cobas, nel conceyu de Ferrol (La Coruña, Galicia, España). Forma un puexu que s'adientra nel mar unos 4 quilómetros en dirección SE-NO, interrumpiendo una llinia de costa que s'estiende dende Punta Frouxeira (Valdoviño) hasta Cabu Prioriño (Ferrol).[1][2]

Descripción[editar | editar la fonte]

Faru del cabu Prior.

El so altor supera escasamente los 100 m, pero la so proximidá al mar convierte los sos materiales granodioríticos n'impresionantes cantiles nos que les socesives etapes de transgresión y regresión marines dieron llugar a un gran númberu de castros ente los que destaquen Os Cabalos al norte, con una colonia d'unes venti pareyes de mabea moñudo y la gavilueta patiamarilla na Pena Maior al suroeste.

El relieve del cabu forma una península con un istmu formáu por litoloxía de cayueles del Sistema de Ordes que presenten una superficie allanada de rasa marina.

Ye un escelente puntu d'observación del pasu d'aves marines migratories.

La mariña ye accidentada y abrupta, siendo posible la práctica de la pesca. Próximes al faru, hai delles sableres llimpies y espacioses (San Xurxo, O Vilar, Santa Comba y Ponzos), allegaes mientres la dómina braniza, momentu nel qu'aumenta sensiblemente la población de Covas, el pueblu más próximu a 3,5 km, al ser zona de veranéu.

Covas ye una península flanqueada por arenales, una estensa planicie, na que s'asitia la población y los campos de cultivu. Los amplios arenales de Ponzos y Santa Comba, cola so ermita enriba d'una pequeña islla apenes dixebrada del continente, son dos bonos llugares nos que bañase si'l tempo lo dexa. Tamién puede faese lo mesmo si, caminando escontra'l sur, que llegar a los d'O Vilar, Esmelle o San Xurxo.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]