Cúmulus

De Wikipedia

Plantía:Ficha de nube Los cúmulos o cúmulus (cumulus en llatín) son un tipu de nube qu'exhibe considerable desenvolvimientu vertical, tien cantos claramente definíos y un aspeutu que de cutiu se describe como algodonosu o paecencia al 'algodón'. Los cúmulos pueden formase solos, en files o en grupos. Dependiendo de los efeutos d'otros factores atmosféricos, como la inestabilidá, el mugor y el gradiente térmicu, los cúmulos son precursores d'otros tipos de nubes, como'l cumulonimbu. Los cúmulos pertenecen a la categoría xeneral de nubes cumuliformes, que inclúi tamién cumulus congestus y cumulonimbus. Los cúmulos y cumulonimbos más intensos tán acomuñaos con fenómenos de tiempu severu tales como xarazo, trombas o mangues d'agua y tornaos.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

Cúmulo, cumulus en llatín, significa ‘por acumuladura'.

Meteoroloxía[editar | editar la fonte]

Formar a altores dende 500 a 6.000 m y frecuentemente tán esparnaes en trupes formaciones de paquetes atropaos por conveición. Con fuercia ascensorial, les corrientes d'aire conocíes como termales xuben a un altor onde'l mugor del aire puede empezar a entestar. Por cuenta de esto, los cúmulos crecen verticalmente en cuenta de horizontalmente. Por esta razón, los cúmulos son "usaos" polos pilotos de planiador llogrando tar neses corrientes convectivas (les termales) por llargos periodos. Cuando les corrientes convectivas son lo suficientemente fuertes y l'aire ta lo suficientemente húmedu, un cúmulus puede siguir el so desenvolvimientu vertical más allá de los 6.000 m y convertise nun cumulonimbus.

Anque muncho más comunes en dómines caloroses (branu), los cúmulos pueden formase en cualquier periodu del añu; siempres que les condiciones sían les necesaries, y los cúmulos pueden crecer y pasar a ser cumulonimbus, que van traer nubes - agües.

Los cúmulos frecuentemente fórmense en tiempu d'anticiclón, anque dacuando l'aire descendente anticiclónicu produz una capa d'inversión que torga l'ascensu del aire a altores onde'l so mugor podría entestar. Neses condiciones, los cúmulos nun se formen, y el cielu sigue estenu. En munchos casos, esti procesu dura 45 minutos.

Galería[editar | editar la fonte]

Cúmulos.

Tipos de cúmulos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]