Blancu (persona)

De Wikipedia
Mapa de color de piel por poblaciones natives, en colores claros les poblaciones de piel clara.

El términu blancu xeneralmente utilizóse pa designar a persones que la so tonalidá de piel claro, poblaciones d'orixe européu. Anque lliteralmente implica cuestiones esternes como la piel claro, la forma y color del pelo y los güeyos, ente otres, usóse de distintes maneres en distintos periodos históricos y llugares. Como asocede con otros términos complexos, la so definición precisa pue ser confusa.

Discutiniu sobro l'usu del términu[editar | editar la fonte]

El conceutu de "blancu", como raza, remanez en 1781 de la manu de Johann Friedrich Blumenbach, quien propunxo la denominación raza caucásica o caucasoide pa la población europea, y desenvolvió la hipótesis según la cual la xente de piel claro aniciaríase o tremáu nes tierres fríes de los montes d'El Cáucasu. Escontra 1855, Joseph Arthur de Gobineau, nel so Ensayu sobro la desigualdá de les races humanes, sostenía que la raza nórdica yera la meyor de toes; negó la esistencia de la raza blanca, y dixo que yera perxudicial l'amiestu con otros grupos, pos esto dexeneraría la pureza racial".

Sicasí, esiste discutiniu con al respective de esta tema, y sigue ensin haber demostraciones científiques que verifiquen la definición de races humanes, o lo que ye lo mesmo, la dependencia de la xenética nes diferencies d'actitú, pensamientos, capacidaes físiques y polo xeneral de tolos procesos orgánicu y mental. Magar ta demostráu y ye intuitivamente lóxicu que la cultura y l'ambiente tienen mayor influyencia que la xenética en toos estos factores, nel casu de qu'esta tuviera dalguna, yá que individuos d'orixe racial diversu que s'educaron en comunidaes distintes demuestren tener comportamientos bien similares. Sía que non, esto nun supón una prueba concluyente. Tamién ta demostráu que'l mediu ambiente inflúi, al llargu plazu, na configuración de calteres hereditarios de grupos que permanecen nesi mediu.

En realidá nun se trata d'un problema de demostrar la esistencia de races sinón de la dificultá d'establecer una definición rigoroso y claro (científicamente aceptable) del términu raza, que se base en términos estadísticos y nel conceutu de conxuntos difusos o borrosos, y non en términos absolutos y nel conceutu de conxuntu clásicu o binariu o nítido, inherentes nos conceutos primitivos de raza y raza pura. Amás, nun hai muncha voluntá de faelo, como dellos especialistes señalaron, debíu al riesgu, al peligru de les males interpretaciones ya inorancia que lleven a actitúes inhumanes ya intentos de xustificación de barbaries, como los de la Segunda Guerra Mundial. Lo que sí tien claro la comunidá científica ye que nun esiste la idea simple de raza blanca, raza mariella nin la raza pura.

Una connotación común en delles definiciones de “blancu” ye que'l términu referise a la xente fundamentalmente orixinario y nativa d'Europa. Por estensión, delles teoríes inclúin poblaciones próximes a Europa, como ciertes zones del Norte d'África y Oriente Próximu. Otres teoríes inclusive más extensionistas inclúin árees del norte de la India y poblaciones tan alloñaes d'Europa como los pastunes de Paquistán y Afganistán.

Tamién esiste uuna discutiniu sobro la diferencia de piel claro” al respective de “blancu”. El términu blancu ye equivocáu, pos la mayoría de les persones denominaes “blanques” (ensin importar el so orixe) tienen una pigmentación que fai que'l so color de piel presente tonalidaes de rosa pálidu, rosado o arrosáu tenuemente morenura y camude al tomar el sol. Sicasí, una piel ye considerada clara si nel rexistru del espectrofotómetro manifiesta un índiz altu o reflectante, y revela un baxu nivel de melanina o pigmentu capilar. Les poblaciones natives d'Europa, más que cualesquier otra población del planeta, atoparse nestos parámetros.[1]

Espansión de la población blanca[editar | editar la fonte]

La estensión de la población blanca en tol mundu ye atribuyible a la conquista de cuasi tol mundu poles naciones europees y l'inmigración de millones d'europeos a los territorios conquistaos y colonizaos mientres el periodu entendíu ente'l sieglu XVI y el sieglu XX. Aproximao, a partir de 1800, emigraron a tolos continentes unos 100 millones d'europeos.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Jablonski, Nina G.; Chaplin, George (18 de febreru de 2000). «The evolution of human skin coloration» (PDF). Estudio sobre la evolución de la coloración de la piel humana. (en inglés). Department of Anthropology, California Academy of Sciences. Archivado desde el original el 3 de marzu de 2016. Consultáu'l 11 de xunu de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]