Benamocarra

Coordenaes: 36°47′27″N 4°09′40″W / 36.7909°N 4.161°O / 36.7909; -4.161
De Wikipedia
Benamocarra
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Benamocarra (es) Traducir Abdeslam Jesús Aoulad Ben Salem Lucena
Nome oficial Benamocarra (es)[1]
Códigu postal 29719
Xeografía
Coordenaes 36°47′27″N 4°09′40″W / 36.7909°N 4.161°O / 36.7909; -4.161
Benamocarra alcuéntrase n'España
Benamocarra
Benamocarra
Benamocarra (España)
Superficie 6 km²
Altitú 126 m
Llenda con Vélez-Málaga y Iznate
Demografía
Población 3079 hab. (2023)
- 1509 homes (2019)

- 1502 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.18% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0.01% de España
Densidá 513,17 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
benamocarra.es
Cambiar los datos en Wikidata

Benamocarra ye un conceyu español de la provincia de Málaga, Andalucía, asitiáu ente la mariña mediterraneu y l'interior de la Contorna de l'Axarquía, a 5 km de Vélez-Málaga, a 35 km de Málaga capital, a 12 minutos de la sablera y a 45 minutos del aeropuertu de Málaga-Costa del Sol. La estensión del términu municipal ye de 5,74 km² y l'altitú media ye de 126 m. El conceyu cuntaba en 2016 con 2.999 habitantes según l'Institutu Nacional d'Estadística (INE).[2]

El nome de Benamocarra, vien del árabe onde Ben- significa fíu y Mocarra, ye un nome, polo que se denomina "fíu de Mocarra".

Xeografía[editar | editar la fonte]

Asitiáu sobre una zona llixeramente ondulada, el pueblu ta arrodiáu per una serie de cuetos encadenaos, destacando la Llomba de Rengel y el Cuetu de la Xaula. Dende'l visu del Cuetu de la Xaula, auténticu mirador del pueblu, acolúmbrense estupendes vistes de les Sierres de Tejeda, Almijara y Alhama, de los Montes de Málaga, de la Vega del Ríu Vélez y de la Costa Mediterránea.

Dende la provincia vamos poder aportar a esta pintoresca llocalidá axarqueña al traviés de l'Autovía del Mediterraneu, y pola esviadura na autovía de les Pedrizas al altor de Casabermeja (Carretera del Arcu).

La benignidad del so clima vien dada pola so situación xeográfica ente'l Valle del Ríu Vélez, los Montes de Málaga y les Sierres Tejeda y Almijara que la protexen de los vientos fríos. Ta arrodiada por una serie de cuetos como'l de la Xaula y la llomba de Rengel, qu'actúen de frenu y abellugo frente a les inclemencies climátiques y los vientos del Norte. Tien un microclima de tipu mediterraneu con enclín subtropical, polo que se denomina como zona térmicamente privilexada con temperatures bien nidies y prestoses mientres tol añu.

Política[editar | editar la fonte]

Eleiciones municipales en Benamocarra 2015
Partíu políticu 2015[3]
Votos % Conceyales
Pol mio Pueblu 1.128 55.13 6
Partíu Socialista Obreru Español (PSOE) 563 27.52 3
Izquierda Xunida (IX) 327 15.98 2
Partíu Popular (PP) 23 1.12 0
Eleiciones municipales en Benamocarra 2011
Partíu políticu Eleiciones municipales d'España de 2011[4]
Votos % Conceyales
File:People's Party (Spain) Logo.svgPartíu Popular (PP) 1.313 59.14 7
Partíu Socialista Obreru Español (PSOE) 469 21.13 2
Izquierda Xunida (IX) 215 9.68 1
Partíu Andalucista (PA) 214 9.64 1
Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Salvador Palma Gutiérrez
Octavio Mata Zamora
PSOE
PSOE
1983-1987 Salvador Palma Gutiérrez PSOE
1987-1991 José Díaz García PSOE
1991-1995 José Díaz García PSOE
1995-1999 José Díaz García PSOE
1999-2003 José Díaz García PSOE
2003-2007 Abdeslam Jesús Aoulad B.S. Lucena PA
2007-2011 Abdeslam Jesús Aoulad B.S. Lucena PA
2011-2015 Abdeslam Jesús Aoulad B.S. Lucena[5] PP
2015-2019 Abdeslam Jesús Aoulad B.S. Lucena Pol mio Pueblu
2019-2023 n/d n/d
2023- n/d n/d

Cultura[editar | editar la fonte]

La natural afición de los vecinos de Benamocarra a la música ye daqué bien enraigonáu. Cristalizó a principios del sieglu XIX cola creación de la so primer banda musical, una de les más antigües de la provincia de Málaga.

El pueblu tuvo l'únicu teatru de la contorna de l'Axarquía, el Teatru Miguel de Cervantes, escoyíu por importantes compañíes pa los sos contratos mientres la temporada. Trubiecu de relevantes músicos, pintores y poetes, el más conocíu d'ellos ye Eduardo Ocón Rivas, pernomáu músicu y fíu predilectu de la villa, que la so casa, cercana al monolitu que s'alza nel so honor, ye símbolu del talentu y la memoria que'l pueblu caltién d'él.

P'apangar la fame nos difíciles años posteriores a la Guerra Civil, los vecinos de Benamocarra yeren conocíos como “tratantes”, dedicaos a mercar y vender polos pueblos de la contorna cualquier cosa que cayera nes sos manes.

Esi espíritu entamador y l'enfotu por rentabilizalo tou fizo qu'al contrariu de lo qu'asocede na mayor parte de los pueblos pequeños de la contorna nun perdiera población. Conxuga la tranquilidá rural con un desarrollu y crecedera constantes. Benamocarra supo subsistir y crecer afaciéndose a los cambeos tando siempres dedicada a l'actividá agrícola, con cultivos propios de secanu, cítricos y anguaño frutos tropicales, como'l mandu y l'aguacate, que se comercializa al traviés de distintes cooperatives que s'atopa na zona.

Gastronomía[editar | editar la fonte]

Con al respective de los platos tradicionales que s'ellaboren nel conceyu, atopamos el gazpachu fritu, postre ellaboráu a base de farina, aceite, agua, vinagre y matalauva, concluyendo con un rebozado n'azucre y canela.

Otru platu esencial na gastronomía mocarreña, son les "coles moréas", onde l'ingrediente principal son les coles, acompañaes d'aceite, ayos y morciella. Suelse acompañar de vinu duce moscatel típicu de la zona.

Amás tradicionalmente pal almuerzu la Panadería Gonzalo empezó a ellaborar "ayuyas" que ye un tipu d'ensalada, a base de pan, ayos, aceite, pimienta y llimón, y que güei día se realicen nel conceyu'l día d'Andalucía, a manera d'almuerzu típicu Andaluz.

Servicios[editar | editar la fonte]

El conceyu de Benamocarra cunta con una serie de servicios y d'ufiertes bien competetentes a nivel rural y vacacional, cuenta con un hotel de trés estrelles, asitiáu en callar Grupu Cuetu, asítiase nel visu del cuetu de la Xaula y dende ellí acolúmbrase tol conceyu, Vélez-Málaga, Caníes de Aceituno y Comares.

Cuenta tamién con apartamentos rurales de diverses carauterístiques y ufiertes, que cunten con caballos pa realizar rutes rurales de paséu pel campu, tamién pueden realizase con bicicleta o andando.

Podemos atopar tamién una piscina municipal de grandes dimensiones y con bien bonos servicios pa los sos usuarios, per otru llau pa los aficionaos al deporte tamién pueden aportar a pistes de tenis, pádel, ping-pong, baloncestu, piscina municipal, campu de fútbol con verde artificial y pabellón cubiertu.

Cuenta con numberoses zones verdes, parques y xardinos, qu'ufierten una gran relaxación y descansu pal turista, ente elles cabo destacar "El Cotu Escolar", una amplia zona d'acampada, que cunta con un parque infantil nel so interior, barbacoes, servicios, agua potable, lletricidá, y ta perimetralmente valláu.

Servicios Educativos[editar | editar la fonte]

Esti conceyu dispón de distintos centros educativos, como'l Centru Públicu d'Educación Infantil y Primaria Eduardo Ocón Rivas y l'Institutu d'Enseñanza Secundaria La Maroma.

Fiestes culturales y tradicionales[editar | editar la fonte]

Nesti conceyu pueden atopase numberoses fiestes a lo llargo de tol añu.

Podemos citar como la más importante la Fiesta del Cristu de la Salú que se realiza'l penúltimu fin de selmana d'ochobre y nella saca'l tronu del Santu Cristu de la Salú acompañáu pol Rei, la Reina y les sos dames d'honor. La so duración ye de cuatro díes. Esta figura ye bien venerada na axarquía malagueña polos sos milagros, reparándose ensame de persones acompañando al Cristu con veles mientres la so procesión, como forma d'agradecimientu a esa aición milagrosa llograda.

Otra fiesta ye la de San Isidro, que se suel realizar el domingu más próximu al 15 de mayu, la so duración ye de tres díes y nellos sácase a san Isidro. Al pie de él, pasien peles cais de Benamocarra la Miss y el Míster primavera, escoyíos cada fiesta avotación del pueblu. Esta fiesta se continua dos selmanes dempués cola realización de la Romería de San Isidro, qu'escurre ente la so ermita y el Cotu escolar "Maestru Santiago Xaén" coincidiendo de normal cola última selmana de mayu, faise'l camín con caballos y xarrés acompañáu de música.

Podemos ver tamién el Día de la Música, un día d'homenaxe al gran músicu local Eduardo Ocón Rivas, nestes xornaes tamién se realicen degustaciones y esposiciones de pintura, de talleres, d'artesanía... amás del esfrute de distintes agrupaciones musicales, bandes de música, tunes mientres tola xornada pol conceyu.

Tamién puede vese la fiesta de "la Pava" que se trata d'una especie de pequeña romería d'un solu día de duración y que se realiza nel ríu Iznate nes cercaníes de Benamocarra. Nesti día ye típicu la ellaboración de "hornazos", una especie de pan que cubre un güevu cocíu.

Otres fiestes yá más comunes con otros conceyos, son "L'Antroxu", "La Selmana Santa" o la "Selmana Cultural", ente otres.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. «INE». Consultáu'l 25 d'ochobre de 2017.
  3. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos Eleiciones Municipales 2015 Benamocarra». Consultáu'l 30 de payares de 2015.
  4. Ministeriu del Interior (ed.): «Resultaos Eleiciones Municipales 2011 Benamocarra». Consultáu'l 21 de febreru de 2017.
  5. Tránsfuga del PA
Esti artículu incorpora material de la Páxina Web de Benamocarra, que por aciu una autorización dexó amestar conteníu ya imáxenes y publicar so llicencia GFDL.

PERSONAXES PERNOMAOS D'ESTI NUESU PUEBLU

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]