Balista

De Wikipedia
Balista
clase funcional de armas (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La balista (llatín vulgar balista –del llatín clásicu ballista–, de la mesma deriváu del griegu βαλλιστής, de βάλλω ‘refundiar') ye una antigua arma d'asediu d'aspeutu y mecanismu similares a los d'una ballesta, pero d'un tamañu enforma mayor. Disparaba grandes dardos o xavalines por separáu o en pequeños grupos, según el tamañu y estructura del modelu. Por cuenta del so tamañu, tenía de sostenese sobre un trébedes y yera remanada por dellos homes encargaos de poner los proyeutiles, enterriar la máquina por un mecanismu de torsión y lliberar finalmente'l proyeutil. Si la maniobra faíase correutamente, el proyeutil salía disparáu a grandes distancies y clavábase n'unu o más enemigos. Usábase principalmente nos asedios, yá que una vegada montada yera malo d'apuntar con ella a oxetivos móviles. Sicasí, en ciertes ocasiones incorporáronse ruedes al soporte de la balista pa poder camudala de sitiu ensin tener que desmontala.

El modelu orixinal grecorromanu disparaba grandes piedres esfériques en llugar de dardos, qu'empezaron a adoptase más tarde.

Polo xeneral, la balista construyir en madera, anque podía tener partes feches o siquier revistíes de metal, y usaba cuerdes o tendones d'animales como tensores. Nel sieglu XV, la llegada del cañón al escenariu européu fizo que la balista y munches otres armes d'asediu, como les catapultes, fueren apostraes al olvidu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]