Alpes italianos

De Wikipedia
Alpes italianos
macizo (es) Traducir
Situación
Cambiar los datos en Wikidata

Los Alpes italianos estender a lo llargo de cuasi 1200 km y ocupen una superficie de 30.000 km² (un 10 % del territoriu italianu, que la so estensión ye de 301.277 km²).

La dorsal alpina estender a lo llargo d'un mínimu de 50 km en llinia recta dende Savona a Mondovì y de un máximu de 360 km dende Viena a Fiume.

La Boca de Altare (Monte de Cadibona), asitiada sobre'l puertu de Savona, marca'l puntu d'unión ente la Cadena Alpina y la Cadena de los Apeninos.

Les roques que estructuran los Alpes son básicamente de dos tipos:

Graníticu y cristalín na parte media, que ye tamién la más elevada. La roca granítica, o granitu, ye perdura; la roca cristalina ta constituyida por cristales de diversos minerales erupcionados por procesos volcánicos perantiguos, como por casu el Mont Blanc y el Monte Rosa.

Caliar, na parte esterna y en gran parte de la interna. La roca caliar formóse por antiguos sedimentu marinos endurecíos por compresión y depués surdíos por elevamiento oroxénicu. Entá s'atopen conches marines nos cume de les Dolomites y la Cadena Prealpina, lo que significa qu'esos cumes fueron grandes estensiones de fondu marín.

La llinia divisoria d'agües, que dixebra dambes aguaes, constitúi, cuasi en cada tramu del arcu alpín, non yá la división física del sistema orográficu, sinón tamién el políticu, yá que marca la división fronteriza ente los territorios de Francia, Italia, Suiza y Austria, cosa que nun asocede na parte oriental, na frontera ente Italia y Eslovenia (república septentrional de l'antigua Yugoslavia).



Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]