Afroamericanu d'Estaos Xuníos

De Wikipedia
(Redirixío dende Afroestauxunidense)
Infotabla de grupu humanuAfroamericanu d'Estaos Xuníos


Tipu grupo étnico por residencia (es) Traducir, comunidad étnica (es) Traducir y etnia
Población total 42 020 743
Llingua inglés d'Estaos Xuníos y inglés afroamericanu vernáculu
Relixón Protestantismu, catolicismu y islam
Parte de estauxunidenses
Xeografía
Estáu Estaos Xuníos
Cambiar los datos en Wikidata

La población afroamericana d'Estaos Xuníos[1] compón el 13% de la población total del país, siendo esta la segunda minoría más grande depués de la población hispanoamericana. Dende la colonia hasta mediaos del sieglu XX, los afroamericanos d'Estaos Xuníos concentrar nel sureste de los Estaos Xuníos, pero anguaño van espandiéndose a otres ciudaes como Chicago, Nueva York, Nueva Jersey, Detroit y Boston.

Historia[editar | editar la fonte]

Los primeros esclavos africanos traíos nos Estaos Xuníos fueron llevaos a la colonia de Virxinia, siendo un averáu de 20 esclavos traíos pola nobleza británica, depués otru grupu d'esclavos fueron puestos en Carolina del Norte, pol mal tratu de los colonos británicos, delles families emigraron a Maryland, Virxinia y Carolina del Norte foi conquistada por puritanos congrecionalistas, pero Maryland yera una colonia católica.

Afroamericanos d'Estaos Xuníos descendientes d'isleños[editar | editar la fonte]

Otru porcentaxe de los afroamericanos d'Estaos Xuníos ye descendiente de la inmigración caribeña de mediaos del sieglu XX, na so mayoría procedente de países como Haití, Xamaica, Santa Llucía, Les Bermudes, Barbados, Trinidá y Tobagu, Les Bahames y República Dominicana.

Mulatos[editar | editar la fonte]

Obama ye un exemplu de mulatu por tener madre caucásica y padre africanu.

La población mulata xube de dos races, caucásica y afroamericana. Anque nun sían afrodescendientes puros, tómase-yos en cuenta como parte del grupu nos censos oficiales d'Estaos Xuníos.

Racismu[editar | editar la fonte]

Afroamericanu bebiendo d'una fonte asignada a persones de color. Imaxe de mediaos del sieglu XX.

El racismu nos Estaos Xuníos, desenvolvióse principalmente en contra de los negros,[ensin referencies] antes de la presidencia d'Abraham Lincoln, los negros prohibíase-y emigrar escontra les colonies del norte yá que yeren un asentamientu européu, principalmente de británicos nes colonies de Maine, Nueva York, Massachusetts, Connecticut, New Hampshire y Pennsylvania.

Segregación racial (historia)[editar | editar la fonte]

Ente 1870 y 1970, el sur d'Estaos Xuníos vivió unu de los periodos más vergonzosos de la historia d'esti país. Abolida la esclavitú ya influyíos poles ideoloxíes racistes, créase un sistema de segregación racial nel que los blancos anglosaxones establecieron la so supremacía sobre negros.[ensin referencies]

Dempués de la Guerra Civil (1861-1865) los estaos del sur resentíos pola so derrota redactaron una serie de lleis pa disciminar a los homes de color. Esti fenómenu llamóse eufemísticamente de “reconstrucción”. El procesu foi tan intensu y estensu qu'escontra 1877, cola eleición de Rutherford Hayes como 19° presidente de los Estaos Xuníos, la discriminación y el racismu yera habitual en ciudaes como Nueva York, Boston, Detroit y Chicago.[ensin referencies]

Como los estaos nun podíen esaniciar los derechos de los negros al tar garantizaos pola constitución, usóse'l términu de “segregación” col conceutu de “Separated but Equal” (Separaos pero iguales). La idea yera que mientres les oportunidaes ufiertaes a dambes races fueren iguales, la segregación yera llegal.[ensin referencies]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Departamentu d'Estáu de los Estaos Xuníos. «Mes Nacional de la Historia Afroamericana d'Estaos Xuníos». usembassy.gov. Consultáu'l 17 de mayu de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]