Teatru espresionista

De Wikipedia
Teatru espresionista: Johnny Johnson, 1936
L'espresionismu de Bertolt Brecht, a la imaxe, vieno por influencia de Henrik Ibsen y de Bernard Shaw

El teatru espresionista ye la plasmación del espresionismu al teatru. L'espresionismu a les artes escéniques, y particularmente al teatru, oponer a la representación fidedigna de la realidá mesma del naturalismu, arrenunciando a la imitación del mundu esterior y pretendiendo reflexar la esencia de les coses, al traviés d'una visión suxetiva y estilizada del ser humanu.

Los dramaturgos espresionistes pretendíen faer del teatru un mediador ente la filosofía y la vida, tresmitir nuevos ideales, anovar la sociedá. Por eso realizaron una fonda renovación de los recursos dramáticu y escénicu, siguiendo'l modelu estacional de Strindberg. Piérdese'l conceutu d'espaciu y tiempu, y se enfatitza la evolución psicolóxica del personaxe, que más simboliza la encarnación de los ideales de lliberación y superación del nuevu home que va tresformar la sociedá.

Son personaxes tipificados, ensin personalidá propia, qu'encarnen determinaos roles sociales, denominaos pola so función: padres, madres, obreros, soldaos, méndigos, xardineros, comerciantes, etc. El teatru espresionista posó énfasis na llibertá individual, la espresión suxetiva, el irracionalismo y la temática prohibida. La so puesta n'escena busca una atmósfera d'introspeición, d'investigación psicolóxica de la realidá. Utiliza un llinguaxe concisu, sobriu, aponderáu, patéticu, dinámicu, con enclín al monólogu, forma aparente d'amosar l'interior del personaxe. Recupera la importancia del xestu, la mímica, los silencios, los balbucejos, les exclamaciones. La escenografía toma una gran importancia y ye espresiva, por aciu el simbolismu, asina, toma especial relevancia la llume, el color, la música, los soníos polo xeneral ya inclúi nueves teunoloxíes tamién d'artes visuales, como por casu proyeiciones cinematográfiques, pa potenciar la obra.[1]

Temes[editar | editar la fonte]

Al teatru espresionista predominó la temática sexual y psicoanalítica, quiciabes por influencia de Freud, la obra del cual La interpretación de los suaños apaeció'l 1900. Aun así, los protagonistes solíen ser seres neguitosos, solitarios, torturaos, aisllaos del mundu y esnudaos de too tipu de convencionalismu y apariencia social. El sexu representaba violencia y frustración, la vida, sufrimientu y repelús.[2]

Estilu, direutores, teatros políticu y épicu[editar | editar la fonte]

Antígona, dirixida por Max Reinhardt, añu 1920

El productor y direutor teatral Max Reinhardt, direutor del Deutsches Theater, destacó poles innovaciones téuniques y estétiques qu'aplicó a la escenografía espresionista: esperimentó col llume, creando xuegos de lluces y solombres, concentrándola nun llugar o personaxe pa captar l'atención del espectador, o faciendo variar la intensidá de les lluces, que s'entecrucen o s'oponen. La so estética teatral foi afecha darréu nel cine, siendo una de trazar distintives del cine espresionista alemán.

D'últimes, hai que señalar que al espresionismu formaron dos figures de gran relevancia al teatru modernu internacional: el direutor Erwin Piscator, creador d'una nueva forma de faer teatru que denominó "teatru políticu", esperimentando una forma d'espectáculu didácticu qu'aplicó más tarde Brecht al Berliner Ensemble. El 1927 creó'l so propiu teatru (Piscatorbühne), al qu'aplicó los principios ideolóxicu y escénicu del teatru políticu. Bertolt Brecht foi'l creador del "teatru épicu", denomináu asina en contraposición al teatru dramáticu. Rompió cola tradición del naturalismu y el neoromanticismo, tresformando radicalmente tanto'l sentíu del testu lliterariu como la forma de ser presentáu l'espectáculu, ya intentando que'l públicu dexara de ser un simple espectador-receptor pa desenvolver un papel activu.

Dramaturgos[editar | editar la fonte]

Los principales dramaturgos espresionistes fueren Georg Kaiser, Fritz von Unruh, Reinhard Sorge, Ernst Toller, Walter Hasenclever, Carl Sternheim, Ernst Barlach, Hugo von Hofmannsthal y Ferdinand Bruckner.

Los cabarés espresionistes[editar | editar la fonte]

Cartelu del cabaré políticu Die elf Scharfrichter

El teatru ye un mediu aparente pa la plasmación emocional del espresionismu pol so calter multiartístico, que combina la pallabra cola imaxe y l'acción y el movimientu. Non solo conflúin distintos tipos d'espresión nuna puesta n'escena d'una obra teatral sinón que cobra muncha importancia'l espectáculu de variedaes, qu'inclúi númberos musicales, de poesía, de danza, de teatru, circu, etc. Asina, amás del teatru, naquella dómina abondaron los cabarés de variedaes, como por casu el Die Fledermaus (L'Esperteyu) en Viena; el Die Rellumo (Les Goyeres) en Berlín; y el Die elf Scharfrichter (Los Once Verdugos) de Múnic.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Maldonado (2006), pàg. 137-140.
  2. Salvetti (1986), pàg. 104-105.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]