Ser vivu

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar

Un ser vivu, tamién nomáu organismu (tamién muérganismu) ye un conxuntu de átomos y molécules que formen una estructura material mui organizada y complexa, na que intervienen sistemes de comunicación molecular, que se rellaciona col mediu ambiente con un intercambiu de materia y enerxía d'una forma ordenada y que fai les funciones básiques de la vida que son la nutrición, la rellación y la reproducción, de tal manera que los seres vivos actúen y furrulen por sí mesmos ensin perder el so nivel estructural.

Los seres vivos se han clasificáronse en reinos, y toos cumplen estes característiques a nun ser los virus.

La materia que compón los seres vivos ta formada nun 95% por cuatro átomos que son el carbonu, hidróxenu, oxíxenu y nitróxenu, a partir de los cualos formense les biomolécules: ácidos nucleicos, las proteínes, los glúcidos y los llípidos. Estes moléculas repítense de seguío dientru de los seres vivos, polo que !l'orixe de la vida vien d'un antecesor común va munchos millones d' años sobro la Tierra.

Por tantu, los seres vivos cumplen cuatru carauterístiques diferenciadoras del restu la materia inorgánica:

  • Materia organizada y complexa: Basada nun tipo especial de química del carbonu.
  • Metabolismu: Esiste un intercambiu de materia y enerxía ente'l esterior y l'interior de los seres vivos que sirve pa caltener les funciones vitales.
  • Reproducción: Tolos seres vivos reprodúcense replicando el so ADN. Nel proceso de duplicación del ADN, puen xurgir mutaciones, que dan llugar a la cuarta carauterística de los seres vivos.
  • Evolución biolóxica: