Semántica

De Wikipedia
Semántica
especialidá y subsistema lingüístico (es) Traducir
llingüística
Cambiar los datos en Wikidata
Llingüística
Llingüística teórica
Fonética
Fonoloxía
Morfoloxía
Sintaxis
Semántica
Pragmática
Llingüística aplicada
Sociollingüística
Llingüística histórica
Families llingüístiques

El términu semántica referir a los aspeutos del significáu, sentíu o interpretación de signos llingüísticos como símbolos, pallabres, espresiones o representaciones formales. En principiu les espresiones del llinguaxe formal o d'una llingua natural almiten dalgún tipu de correspondencia con situaciones o conxuntos de coses que s'atopen nel mundu físicu o astractu que puede ser descritu por dichu mediu d'espresión.

La semántica puede estudiase dende distintos puntos de vista:

  • Semántica llingüística, trata de la codificación y decodificación de los conteníos semánticos nes estructures llingüístiques. Estudia la estructura de les formes léxiques, la estructura de les espresiones y la so rellación colos sos referentes, según los mecanismos mentales polos cualos los individuos atribúin significaos a les espresiones llingüístiques.
  • Semántica lóxica, desenvuelve una serie de problemes lóxicos de significación, estudia la rellación ente'l signu llingüísticu y la realidá. Les condiciones necesaries por que un signu pueda aplicase a un oxetu, y les regles qu'aseguren una significación exacta.
  • Semántica en ciencies cognitives, intenta esplicar por qué comunicamos, y cuál ye'l mecanismu psíquicu que s'establez ente falante y oyente mientres esti procesu.

Semántica llingüística[editar | editar la fonte]

La llingüística ye la disciplina onde orixinalmente introducióse'l conceutu de semántica. La semántica llingüística ye l'estudiu del significáu de les pallabres del llinguaxe. La semántica llingüística oldea con otros dos aspeutos qu'intervienen nuna espresión con significáu: la sintaxis y la pragmática.

La semántica ye l'estudiu del significáu atribuyible a espresiones sintácticamente bien formaes. La sintaxis estudia solo les regles y principios sobre cómo construyir espresiones interpretables semánticamente a partir d'espresiones más simples, pero en sí mesma nun dexa atribuyir significaos. La semántica esamina la manera en que los significaos atribuyir a les pallabres, los sos cambeos al traviés del tiempu y entá los sos cambeos por nuevu significaos. La lexicografía ye otra parte de la semántica que trata de describir el significáu de les pallabres d'un idioma nun momentu dau, y suel exhibir la so resultancia na confección de diccionarios.

Per otru llau, la pragmática referir a cómo les circunstancies y el contestu ayuden a decidir ente alternatives d'usu o interpretación; gracies a la pragmática'l llinguaxe puede ser usáu con fines humorísticos o irónicos. Amás la pragmática amenorga l'ambigüedá de les espresiones, escoyendo solo un conxuntu fayadizu d'interpretaciones nun determináu contestu.

Semántica en matemátiques y lóxica[editar | editar la fonte]

En matemática usen llinguaxes formales o espresiones formales, que'l so significáu ye interpretable sobre conxuntos que cumplen ciertes propiedaes astractes recoyíes nes espresiones formales. La teoría de modelos inclúi'l conceutu d'interpretación d'un conxuntu de símbolos, en diches interpretaciones los signos referir a elementos d'un ciertu conxuntu preconstruido o conocíu, la veracidá d'una espresión so una determinada interpretación, depende de que'l conxuntu sobre'l que s'interpreten les espresiones satisfaigan o non determinaes condiciones.

Semántica en ciencies cognitives[editar | editar la fonte]

La semántica en ciencies cognitives tien rellación cola combinación de signos y la manera en que la mente atribúi rellaciones permanentes ente estes combinaciones de signos y otros fechos ensin rellacionar por naturaleza con estos símbolos. Tamién ye bien especial, yá que ye la manera d'introducir significaos daos d'unu mesmu. Por casu, la perceición qu'esiste de "siella" na que la mesma tien 4 pates, respaldu, una base de sofitu horizontal, etc. Sicasí, anque hai sielles con más y con menos pates, tratar de deslizamiento de sentíos, que se constrúi na mente a partir del casu central o prototipu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]