Sócrates

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar
Wikipedia:Llista d'artículos que toa Wikipedia tien que tener
Sócrates.

Sócrates (en griegu, Σωκράτης, sōkrátes) (Atenes, 470 edC - 399 edC) foi un filósofu ateniense.

Yera fíu de Sofronisco y de Fainarate. Dizse que cuando Sócrates nació, so padre recibió del oráculo el conseyu de dexar xorrecer llibre a so fíu, ensin reprimir los sos petites.

Dende bien mozu polo cuciu de los sos razonamientos y la facilidá de palabra, amás de la fina ironía y el so incoformismu énte la ignorancia. El so llabor más valoratible foi la creación de la mayéutica, métodu inductivu que-y permitía llevar a los sos alumnos a la resolución de problemes, al travíes d'entrugues cuya lóxica diba allumando l'entendimientu. Pa Sócrates, el conocimientu y l'autodominiu diben permitir restaurar la rellación ente'l ser humanu y la naturaleza.

Nun dexó escrito un res. Les fontes de les que se disponen pa averase a la so persona son los diálogos de Platón, los testos de Xenofonte y la comedia d'Aristófanes Les Nubes, escrita cuando Sócrates tenía 41 años, y au se-y ridiculiza.

Sócrates morrió a los 70 años tres de tomar la cicuta, velenu qu'escoyó d'ente los ufiertados pol tribunal que lu xulgó por nun reconocer a los dioses atenienses y por corromper a la mocedá. Tres de la so muerte surden les escueles socrátiques, la Academia Platónica, les menores, 2 de moral y 2 de dialéutica, que tuvieron en común la busca de la virtú al traviés del conocimiento de lo bueno.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Sócrates
Wikimedia Commons tien archivos rellacionaos con: