Pandu Yunnan-Guizhou

Coordenaes: 27°N 105°E / 27°N 105°E / 27; 105
De Wikipedia
Pandu Yunnan-Guizhou
Situación
Tipu meseta
Coordenaes 27°N 105°E / 27°N 105°E / 27; 105
Pandu Yunnan-Guizhou alcuéntrase en República Popular China
Pandu Yunnan-Guizhou
Pandu Yunnan-Guizhou
Pandu Yunnan-Guizhou (República Popular China)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

La pandu de Yunnan-Guizhou o pandu de Yungui (chinu: 云贵高原, pinyin: Yúnguì gāoyuán) ye un gran pandu allugáu nes provincies de Yunnan y Guizhou nel suroeste de la República Popular China. Hai dos árees distintes del pandu: una zona d'alta. Con un permediu de cerca de 2.000 m con picos d'hasta 3.700 m al norte de la provincia de Yunnan, y una zona de llombes, ríos fondos ribayos esculpíos y montes marcaos con falles xeolóxiques na provincia de Guizhou.

Temperatura[editar | editar la fonte]

Por cuenta de l'altitú, el clima del pandu ta suxetu a la radiación solar intensa y les temperatures fríes, con una fluctuación diaria grande y poca variación añal. El clima estremar n'estaciones seques y húmedes. Polo xeneral la temperatura varia d'un llugar a otru.

Glaciares[editar | editar la fonte]

Mientres el Cuaternariu viniéronse alternando periodos glaciales y interglaciares, cuatro periodos glaciares y trés interglaciares. El pandu del Tíbet del Norte son grandes zones de permafrost, el pandu Quinghai-Tibet atópase inda nun periodu glacial.

Ríos[editar | editar la fonte]

Los munchos picos d'altos montes nel pandu Yungui son la fonte de munchos grandes ríos. Dalgunos entemezse y conviértense en grandes ríos que desagüen nel mar, ente qu'otros desagüen en llagos interiores. Dellos de los ríos del sureste son dalgunos de los ríos más importante del continente asiáticu, como'l ríu Yangtsé, el ríu Mariellu, el ríu Indo y el ríu Brahmaputra, conocíu nel so cursu cimeru como ríu Tongtian.

Llagos[editar | editar la fonte]

El pandu del Tíbet ye una de les zones cola mayoría de los llagos en China de tolos tamaños y descripciones. La mayoría de los llagos arrexuntar. Un llagu polo xeneral atopar nuna depresión o cuenca. La Rexón Autónoma del Tíbet tien más de 1.500 llagos. El mayor llagu interior ye'l llagu Namtso, siguíu por Seling.

Flora[editar | editar la fonte]

Nel sureste'l clima ye lluviosu nel branu, provisionando a los montes trupos, tantu de fueya ancha y coníferes. Los arbustos varien.

Referencies[editar | editar la fonte]

Fuentes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]