Nucleu (informática)

De Wikipedia
Ficha de softwareNucleu
Parte de sistema operativu
Etiqueta de Stack Exchange Stack Exchange
firmware (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

N'informática, un nucleu o kernel (de la raíz xermánica Kern) ye un software que constitúi la parte más importante del sistema operativu. Ye'l principal responsable de facilitar a los distintos programes l'accesu seguru al hardware del ordenador o en forma básica, ye l'encargáu de xestionar recursos, a traviés de servicios de llamada al sistema. Como hai munchos programes y l'accesu al hardware ye llimitáu, tamién s'encarga de decidir qué programa va poder facer usu d'un preséu de hardware y durante cuántu tiempu, lo que se conoz como multiplexáu. Acceder al hardware direutamente pue ser daveres complexo, polo que los nucleos davezu implementen una serie d'abstracciones del hardware. Esto permite anubrir la complexidá, y proporciona una interfaz llimpia y uniforme al hardware soxacente, lo que facilita'l so usu al programador.

Hai cuatro grandes tipos de nucleos:

  • Los nucleos monolíticos, faciliten abstraciones del hardawre enforma potentes y variaes.
  • Los microkernel proporcionan un pequeñu conxuntu d'abtraciones simples al hardware, y empleguen les aplicaciones denomaes sirvidores pa una mayor funcionalidá.
  • Los híbridos kernel híbridu aseméyense enforma a los micronúcleos porque inclúin códigu adicional nel espaciu del kernel pa que s'execute más rápido.
  • Los exokernel nun faciliten denguna abstración, y permiten l'emplegu de llibreríes dao que proporcionen una mayor funcionalidá pol accesu direutu -o casi- al hardware.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]