Idioma dalecarliano

De Wikipedia
Dalecarliano, elfdaliano
övdalsk
Faláu en Bandera de Suecia Suecia
Falantes 4000 aprox.
Familia Indoeuropéu

 Xermánicu
  Escandinavu
   Escandinavu oriental

Estatus oficial
Oficial en Bandera de Suecia Suecia
Reguláu por Råðdjärum, älvdalska språkrådet (semi-oficial)
Códigos
ISO 639-1 639
ISO 639-2
ISO 639-3
center.

Condáu de Elfdalia en Dalecarlia

El elfdaliano o dalecarliano (övdalsk pa los nativos, y älvdalsmål o älvdalska pa los suecos, lliteralmente, llingua de los elfdalianos) ye una llingua de Suecia.

Ye en realidá un dialeutu del conxuntu de dialeutos que formaben el dalecarliano antiguu, una llingua escandinava propia, de la caña escandinava oriental. El dalecarliano antiguu yera faláu nel condáu o contorna de Dalecarlia (Dalarna en suecu), güei solo se fala nos conceyos alredor del llagu Siljan (Silja en suecu) y sobremanera nel conceyu de Elfdalia (Älvdalen en suecu y Ölvdaln en dalecarliano). Dellos llingüistes (suecos principalmente) considerar un dialeutu del suecu, mientres otros llingüistes escandinavos sostienen que ye una llingua propia.

Los dialeutos dalecarlianos caltuvieron munches carauterístiques gramatical y fonolóxicu arcaiques, munches son inda casi idéntiques a les del nórdicu antiguu, como por casu, l'usu de la lletra eth (Ð,ð), (que llegó a usase nel suecu antiguu); caltién la nasalidá de les vocales; caltenimientu de los trés xéneros; etc. A pesar de tar clasificáu dientro de la caña escandinava oriental, caltién delles semeyances colos dialeutos neonoruegos de Trendelag, el trendés (trøndersk en noruegu), que son clasificaos na caña escandinava oriental xunto col neonoruego o nynorsk.

En comunidaes aisllaes siguía escribiéndose esti idioma con runes hasta feches tan recién como 1906.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  • [1] Ortografía del dalecarliano (en suecu)