Cluedo

De Wikipedia
Cluedo
Xéneru xuegu de tableru
Orixe Reinu Xuníu
Diseñáu por Anthony E. Pratt
Editorial Miro Company (en) Traducir
Data d'espublización 1949
Xugadores mín: 2, mín: 6
Obres derivaes Clue
Web oficial
[editar datos en Wikidata]

Cluedo ye un xuegu de mesa de misteriu y asesinatu orixinalmente publicáu por Waddington Games (Reinu Xuníu) en 1948. Foi desenvueltu por Anthony Pratt, un emplegáu d'un abogáu de Birmingham, Inglaterra. Anguaño, comercializar pola compañía de xuguetes y xuegos estauxunidense Hasbro, qu'adquirió la compañía de xuegos de mesa Parker Brothers, que comercializar orixinariamente. L'oxetivu ye afayar quién asesinó al Dr. Black, con qué arma, y en qué habitación.

Historia[editar | editar la fonte]

En 1944 Anthony E. Pratt, buscó patentar la so creación, el xuegu "Murder!" ("¡Asesinatu!"), él y la so esposa amosar a la empresa Waddington y rápido foi aceptáu por Norman Watson (executivu de Waddington) y renombráu "Cluedo" (vien de la pallabra n'inglés "Clue" que significa "Niciu", y del llatín "Ludo" que significa "Yo xuego"). N'Estaos Xuníos, el xuegu foi llicenciáu polos Parker Brothers, renombráu "Clue", y con dellos cambeos. Nel conceutu orixinal de Pratt, había 10 personaxes, pero fueron esaniciaos na versión definitiva; estos yeren: Mr. Brown (Sr. Marrón), Mr. Gold (Sr. Oru), Miss Grey (Srta. Gris), y Mrs. Silver (Sra. Plata), con Nurse White (Enfermero Blanco), y Colonel Yellow (Coronel Mariellu), otres habitaciones, como la Sala d'Armes (Gun room), más otres armes como l'Hachu, la Bomba y el Venenu.

Conteníu del xuegu[editar | editar la fonte]

El xuegu, de normal consiste d'un tableru qu'amuesa les habitaciones, corredores y pasaxes secretos d'una casa inglesa de campu, llamada Casona Tudor, anque llamada de dellos nomes, como "Casona Boddy", ente otros. Tamién trai peones que representen a los personaxes, pieces d'armes en miniatura, dellos dados, trés sets de cartes y les Notes del Detective.

Sospechosos[editar | editar la fonte]

La edición común del Cluedo vien con seis fiches básiques, con forma de peones d'axedrez, que representen los siguientes personaxes:

  • Miss Scarlett: ficha colorada.
  • Colonel Mustard: ficha mariella.
  • Mrs. White: ficha blanca.
  • Reverend Green: ficha verde.
  • Mrs. Peacock: ficha azul
  • Professor Plum: ficha violeta.

Les habitaciones[editar | editar la fonte]

Les habitaciones

Esisten nueve habitaciones, onde l'asesinatu puede tener llugar. Les habitaciones tán dixebraes ente sigo y tán asitiaes en forma circular nel tableru. Cuatro habitaciones contienen un pasadizo secretu, que lleva a el cuartu de la esquina opuesta en diagonal. L'habitación del centru (llamada comúnmente banzáu) ye inaccesible a los xugadores, pero ye onde s'asitia'l sobre cola solución del casu.

Instrucciones del xuegu[editar | editar la fonte]

El xuegu consiste en mover les fiches alredor del tableru que representa l'interior de la casa de campu y les cartes. Esti xuegu estremar d'otros en que rique de la participación de siquier trés xugadores n'oposición a la mayoría, que tan solo precisen dos.

Al empiezu del xuegu, una carta de cada tipu tien de ser escoyida al azar y puesta nun sobre confidencial que representa a los verdaderos fechos del crime (sospechosu, habitación y arma). Les cartes sobrantes distribuyir ente los participantes.

L'oxetivu ye deducir los detalles del asesinatu. Esto fai unviando camientos a otros xugadores. Una típica sería "suxuro que foi Miss Scarlett (Srta. Escarlata/Amapola) na Biblioteca cola Cuerda". Tolos elementos que s'inclúin na suxerencia treslladar al cuartu suxuríu (asina Miss Scarlett y la Cuerda mover a la Biblioteca). Los otros xugadores deben entós refugar el camientu si pueden. Esto fai na direición de les manes del reló alredor del tableru. Un camientu refúgase amosando una carta que contién dalgunu de los componentes de la mesma (por casu, la Cuerda). Amuésase la carta de callao al xugador que lu hai propuestu, de cuenta que'l restu nun pueda vela. Cuando un camientu foi refugada, remata la vez del xugador, y pasa al siguiente. La suxerencia del xugador tan solo puede refugase una vegada. D'esta miente, anque dellos xugadores tengan cartes que demuestren la so falsedá, tan solo el primeru va enseñar. Un xugador puede faer un camientu namái cuando la so ficha ta nuna habitación determinada y namái puede referise a dicha habitación. El xugador puede suponer elementos que tenga dientro de la so baraxa, lo que puede ser utilizáu p'asegurar parte de la información o pa despistar a los adversarios.

Una vegada qu'un xugador piensa que sabe la solución, puede faer una acusación. El xugador comprueba la validez de la mesma mirando les cartes del sobre. Si ye incorreuta, queda esaniciáu del xuegu (yá que conoz la solución al mesmu). Si ye correuta, les cartes amosar al restu de los participantes y el xuegu dar por rematáu.

Una carauterística interesante del diseñu del Cluedo ye qu'un xugador puede tar usando la ficha que representa al asesín. Ello nun afecta al desenvolvimientu del xuegu, siendo igualmente'l so oxetivu'l faer una acusación correuta. L'acusación namái va efectuase nel sitiu que-y correspuenda y non n'otru llugar desaparente.

Estratexa[editar | editar la fonte]

Anque'l xuegu ye relativamente fácil, los xugadores pueden desenvolver delles estratexes pa maximizar les sos opotunidades de faer suxerencies y, por tanto, ganar ventaya atropando información de forma más rápida. Asina, bloquiando la entrada a una habitación ye una forma de prevenir al oponente d'entrar a el cuartu deseyada y faer una suxerencia.

Eleición de la pieza de xuegu[editar | editar la fonte]

La primer oportunidá ye la eleición de la pieza cola que xugar. Mrs. Peacock o Señora Celeste tien la ventaya de tar un espaciu más cerca de la primer habitación que'l restu de los xugadores. El profesor Plum o Profesor Mora puede dir al estudiu/spa y de ende tomar el pasadizo secretu a la cocina, la sala más difícil de consiguir. Tradicionalmente Miss Scarlett o Señorita Amapola tenía la ventaya de movese primero, pero esta regla foi esaniciada.

Televisión[editar | editar la fonte]

Produciéronse tamién shows de televisión basaos nesti xuegu. Ente 1990 y 1993 hubo una versión inglesa, y ente 1992 y 1993 emitióse la versión australiana.

Vér tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]