Xunión Norteamericana

De Wikipedia
Xunión Norteamericana
xunión continental, objeto hipotético no científico (es) Traducir y entidad propuesta (es) Traducir
Historia
Fundaciónensin valor
Cambiar los datos en Wikidata

Según ciertes teoríes conspirativas, una organización supranacional productu de la unión de los países soberanos de Norteamérica: Canadá, Estaos Xuníos y Méxicu, similar n'estructura a la Xunión Europea. Esta podría incluyir la moneda llamada Amero, de resultes d'una eventual unión monetaria. Nengún responsable políticu o económicu de los países afeutaos confirmó los planes de crear tal unión, magar la idea foi propuesta y banciada ente ex funcionarios de gobiernu y líderes empresariales en círculos académicos por delles décades,[1] yá sía como una unión o como una comunidá norteamericana; pero nada averáu a la integración indicada como "Unión Norteamericana" foi considerada seriamente por nengún de los líderes de los trés naciones, y los oficiales de gobiernu de les naciones menten que nun esisten planes pa crear una unión de tal xéneru.

Países miembros[editar | editar la fonte]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Los conceutos d'una Unión Norteamericana comparten ciertos elementos comunes ente ellos. La Coalición del Súper Corredor de Norteamérica (NASCO) y la ASPAN refugaron la idea d'establecer una moneda común, una "Supercarretera NAFTA" o una Unión Norteamericana na seición de "Mitos vs Fechos" nos sos sitios web.[2][3]

Amero[editar | editar la fonte]

Supuestu símbolu del Amero.

L'amero ye l'apelación dada a lo que podría ser la contraparte del euru na Unión Norteamericana. Foi propuestu per primer vegada en 1999 pol economista canadiense Herbert G. Grubel. Robert Pastor, vicepresidente de la TF, sofita les conclusiones de Grubel nel so llibru del 2001 "Escontra una Comunidá Norteamericana" declarando que: "Nel términu llargu, el amero ta dientro de los mayores intereses de cada unu de los trés países. Anque l'entós presidente mexicanu Vicente Fox espresó sofitu pa la idea, cuando Grubel brindó la idea a oficiales estauxunidense, ellos dixeron nun tar comenenciudos al citar les desventaxes pa los Estaos Xuníos.

El 31 d'agostu de 2007, el llocutor d'internet y teorista de la combalechadura Hal Turner reclamó consiguir el contrabandu d'una supuesta moneda de amero fuera del Departamentu de Tesorería d'Estaos Xuníos por un emplegáu d'aquella organización. Snopes determinó a la hestoria de Turner y l'esistencia del amero como "falses".

Hai de solliñar que'l Amero ye solo un nome propuestu por Herbert G. Grubel, tamién esisten otros nomes posibles como dólar norteamericanu pa describir lo que fuera una moneda común n'América del norte. La idea en si d'una moneda común seria los beneficios qu'esto trai más allá que los costos. Dientro de los beneficios destaca les ganancies en credibilidá que vienen al esaniciar la necesidá de conversiones monetaries, del cambéu de divises, del gociar una mayor tresparencia nos precios y de la erradicación de los tipos de cambéu que van dende una simple transaición de bienes y servicios hasta contratos al llargu plazu y cálculos futuros de rentabilidá d'inversiones importantes.

Esiste la noción de que la tresparencia nos precios intensifica la competencia y per ende amenorga les diferencies ente países nos precios de los productos; estos fechos yá se dan abiertamente nes ciudaes fronterices, particularmente nel casu norteamericanu dar na so estenses ciudaes fronterices qu'esisten a lo llargo del ríu Grande. Los efeutos na incertidume de los tipos de cambéu en menguar el comerciu entá nun son claros una y bones los contratos de cobertoria son una midida pa la volatilidá.

Coles mesmes, una unión monetaria puede ayudar nel fomentu y proteición a les ganancies d'eficiencia premiaes pola lliberación del comerciu. Les grandes fluctuaciones de los tipos de cambéu y la presión pa caltener el tipu de cambéu fixu ente países una vegada qu'estos han liberalizado los fluxos de capital puede crear una amenaza a la integración comercial; polo cual, una unión monetaria amenorga o esanicia les midíes proteicionistes.

Les ganancies de credibilidá surden cuando un país que nun tienen solvencia creiticia o son menos fiable xúnense o adopten una moneda fuerte como'l dólar d'EE.XX., l'euru, el yen, la llibra esterlina o nesti casu una moneda común.es por eso qu'unu de los mayores beneficios que trai consigo una unión monetaria ye precisamente esta na que se beneficien aquellos países que nun tienen solvencia o a cencielles nun son fiables importaríen una meyor política monetaria. Sicasí, hai que precisar qu'una política monetaria nun puede ser dafechu benéfica pa toos aquellos países que tán dientro d'una unión monetaria, y otra política monetaria, como nel casu d'una dolarizacion nun tomaría en cuenta les necesidaes de los otros países. L'argumentu equí resumir en qu'aquellos países con menor credibilidá creiticia veríense beneficiaos pol fechu d'adoptar una meyor política monetaria o de tener una de mancomún que brinde credibilidá a aquellos países primeramente en desventaxa. La desventaxa equí traduzse si dalgunu d'estos países tuviera que cumplir les sos necesidaes fiscales o aguiyar la so crecedera económica y los sos niveles d'empléu.

Dientro de los costos n'adoptar una moneda común destaquen la perda del control de la política monetaria y de l'habilidá d'utilizar los tipos de cambéu nel so favor pa faer crecer les esportaciones ensin mentar l'habilidá que tien el so propiu bancu central d'imprimir moneda dexando a dichu país desarimáu a escenarios ensin esperar como lo son el retiru masivu de capitales y fondos bancarios según problemes de lliquidez que'l país pudiera enfrentar.

En resume, una unión monetaria como la fora'l amero, amenorgara la inflación, la incertidume nos tipos de cambéu xenerando una converxencia na competencia que de la mesma traxera consigo una mayor tresparencia nos precios ente los países qu'adoptaren dicha moneda de mancomún. Como resultáu de lo anterior, hubiera menos discriminación nos precios y menos segmentación de mercaos. Por consecuente, les empreses aventurar n'invertir dientro los perímetros de la unión monetaria tomando ventaya de tases d'interés más baxes y menores costos del capital. Esto sumaria a meyores economíes d'escala, mayores inversiones y una medría importante nel comerciu.

Bancu Norteamericanu de Desenvolvimientu[editar | editar la fonte]

El bancu norteamericanu de desenvolvimientu (NADB poles sos sigles n'inglés) ye una institución binacional capitalizada y gobernada equitativamente polos Estaos Xuníos y Méxicu col propósitu de financiar proyeutos certificaos pola Comisión de cooperación pa la redolada fronteriza (BECC poles sos sigles n'inglés). Les 2 instituciones trabayen xuntes con comités y proyeutos en dambes naciones pa crear una redolada saludable tanto económica como financieramente pa los habitantes de los estaos fronterizos.

Corredores na Unión[editar | editar la fonte]

Al traviés de lo que se consideraría la Unión Norteamericana entámase la construcción de 3 súper corredores intelixentes que tienen la finalidá de llevar les mercancíes d'un país a otru ensin tener que pasar por controles aduanales nun país entemediu. Esti corredores amás de la so principal función tienen capacidá pa llevar agua, petroleu y cables tantu de lluz como de fibra óptica.

Corredor NASCO[editar | editar la fonte]

El Trans Texas Corridor foi propuestu pol gobernador texanu Rick Perry nel 2002. Consiste nuna carretera de 336 metros d'anchu qu'amás lleva eletricidá, petroleu y agua según rieles ferroviarios y cables de fibra óptica. En xunetu del 2007, Duncan Hunter, candidatu pa la nominación republicana nes eleiciones presidenciales del 2008, ufiertó exitosamente una enmienda prohibiendo l'usu de fondos federales pa la participación del Departamentu de Tresporte Estauxunidense n'actividaes de la ASPAN. Hunter indicó que "Desafortunadamente, conozse bien pocu alrodiu de la Supercarretera NAFTA. Esta enmienda va apurrir al congresu la oportunidá d'exercitar la supervisión de la carretera, que sigue siendo una tema de dulda ya incertidume, y asegurar que la seguridá nun va tar comprometida pa promover los intereses comerciales de los nuesos vecinos".[4] El miembru del Congresu republicanu y candidatu presidencial Ron Paul traxo l'asuntu al corriente mientres l'alderique de GOP d'avientu de 2007 de CNN-YouTube, onde él refugó'l conceutu y tamién lo llamó la "Supercarretera NAFTA" (NAFTA Superhighway) y, como Hunt, enmarcar como la meta final de la creación d'una Unión Norteamericana.

El Ministru de Tresporte pa la provincia de Alberta exhibe una diagrama on el so propiu sitiu qu'etiqueta a les Interestatal 29 y Interestatal 35 como la "Supercarretera NAFTA".[5]

Canadá[editar | editar la fonte]

  • Vancouver, Calgary, Edmonton, Churlli, Montreal, Ottawa, Toronto, Duluth, Winnipeg, Butte, Fargo

Corredor CISCOR[editar | editar la fonte]

El Súper Corredor Canadiense Intelixente ye un puertu interior con base na provincia de Saskatchewan que pretende desafogar les operaciones de puertos marítimos Canadienses. CISCOR cuerre dende la ciudá de Prince Rupert en Vancouver hasta Halifax en Montreal. Esti corredor intelixente xunir colos 3 principales corredores Norteamericanos creando un puntu loxísticu importante nes ciudaes de Moose Jaw, Regina y Saskatoon. [1]

Corredor CANAMEX[editar | editar la fonte]

El corredor Canadiense-Estauxunidense-Mexicanu ye un corredor que xune los trés países pola so mariña oeste y que tendría como puntu d'entamu la ciudá de Méxicu en Méxicu y final na ciudá d'Edmonton na provincia d'Alberta, Canadá.[6] Les ciudaes que se cruciaríen con esti corredor son los siguientes nos trés países;

Canadá[editar | editar la fonte]

  • Calgary, Edmonton, Whitehouse, Vancouver

Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

  • Phoenix, Las Vegas, Salt Lake City, Idaho Falls, Great Falls, Chicago, Los Angeles, Nueva York, Boston

Méxicu[editar | editar la fonte]

  • Manzanillo, Guadalaxara, Tepic, Mazatlán, Culiacan, Guaymas, Hermosillo, Nozales

ASPAN[editar | editar la fonte]

L'Alianza Pa la Seguridá y Prosperidá d'América del Norte (Alianza Pa la Seguridá y Prosperidá d'América del Norte) ye considerada la primer fase de la Unión Norteamericana

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

(inglés)

  1. Pregueru, Robert A.; Hills, Carla A.; Jones, James R.; Manley, John P.; Niles, Thomas M.T. (mayu de 2005 de). Building a North American Community (Task Force Report #53). Council on Foreign Relations Press. ISBN 0876093489. Consultáu'l 7 de febreru de 2009.
  2. «SPP Myths vs Facts». Security and Prosperity Partnership of North America. Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'avientu de 2007. Consultáu'l 7 d'avientu de 2007.
  3. «NASCO Congressional - Myths vs Facts December 2007». North American SuperCorridor Coalition. Consultáu'l 6 d'avientu de 2007.
  4. Congressman Duncan Hunter - Proudly Serving the 52nd District of California : Press Release/Statement
  5. Government of Alberta: NAFTA Trade Corridors & State Truck Standards Accessed 2008-07-16
  6. http://www.canamex.org/ Archiváu el 1 de xineru de 2008 na Wayback Machine.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Videos rellacionaos[editar | editar la fonte]

Sitio web rellacionaos[editar | editar la fonte]