Oestron

De Wikipedia
(Redirixío dende Westron)
Adûni
Faláu en
Númberu de falantes
Datos
Códigos
Cambiar los datos en Wikidata

L'Oestron (Westron nel orixinal) ye una llingua inventada por J.R.R. Tolkien[1] nel contestu de la so obra lliteraria referida a la Tierra Media. En delles ocasiones denómase-y Llingua Común.

Nos tiempos de la Guerra del Aniellu, l'Oestron[2] yera la llingua de tolos homes y hobbits que vivíen nes zones qu'antaño pertenecíen a Gondor y Arnor, y tamién de los habitantes de les veres occidentales del Anduin, sacante los habitantes del monte de Drúadan, los Dudendalins, y los Rohirrim. L'Oestron, actuaba como llingua franca nes tierres al oeste de Rhûn, yera la llingua pública de los nanos, y la base de delles llingües de los orcos.

Orixinariamente la Oestron yera un amiestu d'adûnaic y de les llingües de los pueblos de les mariñes de la Tierra Media. Esti amiestu prodúxose a lo llargo de la Segunda Edá col establecimientu d'asentamientos de númenoreanos nes mariñes de la Tierra Media. Tres la llegada d'Elendil, recibió importantes aportaciones provenientes del Sindarin, y foi nesta forma na que s'espandió. La llingua de los hobbits ye una variante rústica del Oestron. Les llingües de los homes de Rhovanion y de Rohan taben emparentaes cola Oestron, una y bones toes baxaben de les llingües de los Edain y los sos parientes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. cuando tenía poco más de diez años, Tolkien tuvo contautu per primer vegada cola idea de les llingües construyíes, concretamente l'Animalic, invención de les sos primes, Mary y Marjorie Incledon. Daquella, el futuru escritor taba estudiando llatín y anglosaxón. Mary y otros, ente los que s'atopaba Tolkien, posteriormente inventaríen una llingua más complexa denomada Nevbosh. La siguiente llingua construyida cola que trabayaría, sedria'l Naffarin, ya dafechu de creación propia. Tolkien's Not-So-Secret Vice Tolkien's Languages | The Tongues of Middle-Earth
  2. http://www.elponeypisador.com/Enciclopedia/lenguas3edad.php