Voleibol de sablera

De Wikipedia
Voleibol de sablera
[editar datos en Wikidata]

El voleibol de sablera o playeru ye una variante del voleibol que se xuega sobre arena, xeneralmente na sablera, anque son bien populares los torneo en llocalidaes del interior con campos artificiales. Ye una disciplina olímpica dende los Xuegos Olímpicos d'Atlanta 1996

Les diferencies col voleibol de pista, amás de la superficie de xuegu, y de que se practique al campu, ye'l númberu de componentes del equipu. El reglamentu[1] que s'aplica en competiciones oficiales qu'establez equipos de dos xugadores ensin opción a nengún cambéu, pero la so gran popularidá fai que'l Voleibol de sablera xugar de manera informal en cualesquier parte. Ye bien habitual nos torneos populares establecer equipos de cuatro xugadores.

Historia[editar | editar la fonte]

El voleibol foi inventáu en Massachusetts por William George Morgan en 1895, les primeres referencies del voleibol de sablera asitiar n'Uruguái en 1914 y en Ḥawai en 1915. Poro, l'orixe exacto y concreto del voleibol de sablera ye malo de determinar. Pue que fuera en California por cuenta de qu'en les sos mariñes siempres apaecieron xuegos innovadores practicaos na sablera. A Brasil podría atribuyíse-y la nacencia d'esti deporte, yá que paez ser qu'en 1941 entamóse'l "Primer Campeonatu sobre Arena" y, coles mesmes, institucionalizóse la presencia de terrenes de voleibol nes sableres de Copacabana, Ipanema, Leblon y otres más. A Francia tamién se-y podría atribuyir el trubiecu d'esti deporte, una y bones los primeros torneos daten en 1935 que ye una fecha anterior a la creación de la Federación Francesa de Voleibol.

A pesar de la dificultá en determinar ónde surdió realmente esti deporte, lo cierto ye que'l voleibol de sablera nun ye una corriente tardida, sinón que constitúi verdaderamente una aguada natural del xuegu de base. Anguaño, l'espardimientu del voleibol de sablera fixo qu'esti deporte llegue práuticamente a una mayoría de países con mariña, ya inclusive a países onde la climatoloxía ideal pa la práutica d'esti deporte dura apenes tres meses. Otru de los motivos d'esti rápidu esparcimientu ye'l marcu onde se desenvuelve l'actividá que ye tan ideal pa la promoción y la venta d'una amplitú de productos de consumu. 

El voleibol de sablera siguió arrobinándose al traviés de los años en munches partes del mundu y en 1996, foi reconocíu como una disciplina olímpica. El voleibol de sablera convirtióse anguaño nun deporte global que se destacó popularmente al traviés de constantes competiciones internacionales entamaes pola Federación Internacional de Voleibol.[2]

N'España xugar dende hai más de 30 años, pero ye a partir de 1988, cuando se celebren torneos d'ámbitu nacional. Los más relevantes son los de les ciudaes de Valencia, Barcelona, Málaga, Palma de Mallorca y Almería, siendo esta postrera, sede del circuitu Mundial de Voley Sablera tantu en 1989 como en 1991.[ensin referencies]

La primer competición n'España que siguió'l modelu del Conseyu Internacional de Voley Sablera, foi'l “I Open de Cullera” (Valencia), dientro del circuitu Voley-Sol (1989). La participación foi d'un total de 9 pareyes, siendo la pareya campeona la formada por Sixto Jiménez y Guillermo Calvo, dambos xugadores del Club Voleibol Palma.[3] Dende 2007 el onubense Sixto Jiménez ye seleccionador nacional de voley-sablera absolutu d'España.[4]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

El voleibol de sablera ye un deporte d'equipu, onde la participación de los xugadores ye alternativa. Los trés elementos principales que interactúan son:

  • Los compañeros: 2 xugadores con funciones distintes.
  • Los adversarios: 2 xugadores del equipu contrariu.
  • L'espaciu de xuegu: un campu de sable, dixebráu por una rede

Esti deporte llogró captar en forma masiva l'atención del públicu y los medios de comunicación a entamos de la década de los años ochenta, cuando xugadores como Randy Stoklos y Sinjin Smith contribuyeron a crear gran interés nes cadenes televisives americanes y europees, amontando en forma esponencial el númberu d'espectadores. Asina, el voleibol de sablera creció hasta convertise nun deporte serio y profesional.

El vóley sablera o voleibol en sablera incorporar a la Federación Internacional de Voleibol (FIVB) en 1986, promoviendo un circuitu de competiciones alternativu al de la Asociación de Voleibol Profesional (AVP). Foi deporte de demostración nos Xuegos Olímpicos de Barcelona 1992 y apostóse de manera oficial nos Xuegos Olímpicos de branu d'Atlanta 1996.

Güei, el voleibol de sablera cunta, nel senu de la Federación Internacional de Voleibol http://www.fmvb.org/index.php/noticias/fivb/80-federacion-internacional-de-voleibol-fivb, cola cifra de 211 federaciones nacionales afiliaes.

Regles de xuegu[editar | editar la fonte]

Campeonatu d'España de Vóley Sablera 2004 (Laredo, Cantabria).

El vóley sablera xugar no esencial igual que'l voleibol. Un xugador empieza'l xuegu sacando'l balón escontra'l campu contrario. Cada equipu puede cutir el balón tres veces hasta devolvelo percima de la rede. Nun puede suxetar el balón cuando se toca, nin tocalo dos veces consecutives, anque puede cutise con cualesquier parte del cuerpu. El puntu pierde si nun se pasa'l balón tres el tercer toque, si toca'l campu propio, si únviase fora de les llendes del terrén o si toca la rede col cuerpu.

Les diferencies más importantes col voleibol son:

  • Xuégase al campu y sobre superficie de sable, de normal, como'l so nome indica, nuna sablera.
  • El campu ye llixeramente más pequeñu: 16 m x 8 m. Nun hai más llinies que los cuatro que delimitan el rectángulu. Realícense asitiando cintes flexibles afitaes al sable con materiales qu'eviten la mancadura de los xugadores.
  • La rede, amás de ser más curtia, tien los cantos cimeru ya inferior un pocu más anchos, en beneficiu de la publicidá. La fixación de los postes nun puede presentar nengún peligru pa los xugadores, y por eso ta prohibíu l'usu de cables.
  • Los xugadores nun tienen posiciones fixes sobre'l sable del terrén de xuegu. L'equipu formar puramente los dos xugador y uno d'ellos actúa de capitán, anque los dos xugadores pueden pidir tiempu pa descansu (tiempu muertu).
  • P'afaese a la redolada y la temperatura xuégase descalzu y con indumentaria fayadiza: traxi de bañu.
  • Nun hai cambeos nin sustituciones. En casu de mancadura puede disponese una única vegada nel partíu d'un tiempu de 5 minutos de recuperación, cuntaos dende'l momentu que'l personal médico acreditáu llegue a la pista.
  • Los partíos apostar a trés sets, esto ye, gana'l primeru que vence dos. Cada set xugar a 21 puntos con dos de ventaya, y el set decisivu, en casu de ser necesariu'l terceru, a 15 puntos con dos de ventaya. Cada 7 puntos apostaos (ó 5 nel tercer set) produzse un cambéu de campu.
  • El bloquéu contabilízase como unu de los trés toques del equipu, pudiendo igualmente'l mesmu xugador que fai'l bloquéu, faer otru toque consecutivu.
  • Esiste dalguna flexibilidá no referente a la retención del balón. Cuando dos xugadores adversarios suxeten el balón sobre la rede, NUN se considera balón deteníu, y equí sí, l'equipu que lu recibe dispón d'otros trés toques. Tamién se dexa en casu d'una aición defensiva ante un remate fuerte, una llixera retención nel toque de deos coles manes n'alto, pero non el toque de deos común, una y bones eso sería una falta, sinón una receición coles palmes de la mano.
  • Ye válidu cualquier golpe d'ataque siempres que se realice dientro del campu, sacante la finta (tipping) que se considera falta.
  • Cada equipu puede pidir un tiempu de descansu de 30 segundos por set. En competiciones mundiales de la FIVB aplícase un tiempu téunicu cuando la suma de los puntos de dambos equipos llega a 21 puntos, con una duración tamién de 30 segundos.
  • Nel voleibol puede haber sustituciones, sicasí nel voleibol de sablera nun puede haber porque solo son 2 xugadores per equipu.
Balón de vóley sablera.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Competiciones internacionales de voleibol[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://www.fivb.org/EN/BeachVolleyball/Rules/RulesoftheGames2007_2008.pdf
  2. «Historia del voleibol de sablera». Consultáu'l 25 d'abril de 2015.
  3. (2010) «2.3.1.», El voleibol na escuela. Wanceulen, páx. 16. ISBN 978-84-9823-914-0. Consultáu'l 22 de marzu de 2016.
  4. «Sixto Jiménez: "Nun tuvimos al altor pola mancadura qu'abasna Raúl Mesa"». El Día (28 d'agostu de 2007). Consultáu'l 7 de mayu de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]