Turrón d'Alicante

De Wikipedia
Turrón d'Alicante
Nome Turrón d'Alicante
Procedencia España
Procedencia España
Detalles
Más información
[editar datos en Wikidata]
Puede vese el conteníu d'almendres.

El Turrón d'Alicante ye un turrón ellaboráu con almendres enteres llixeramente turraes, y miel.[1] Ye típicu de la provincia d'Alicante. Esiste un Conseyu Regulador de Xixona y Turrón d'Alicante encargáu de la Denominación d'Orixe cumplan con toos y cada unu de los requisitos necesarios pa pertenecer a la Indicación Xeográfica Protexida.[2] El turrón d'Alicante consúmese en  cualquier dómina del añu, pero la so demanda crez nos meses de Navidá. La popularidá ye tanta en toa España que na mayoría de les cases  consumise nes feches navidiegues.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Les almendres son el principal ingrediente del turrón d'Alicante.[1] Tien De tener, a lo menos, un conteníu d'un 46% de pesu d'almendres. L'almendra pelada turrase nunos tambores xiratorios denominaos tostadores, cuando l'almendra algama un puntu de turráu añader clara de güevu esleida como blanqueante pa consiguir el denomináu "puntu de bola". El miel emplegáu ten de ser de la Comunidad Valenciana, calezse y añader a les almendres turraes removiendo l'amiestu con palas. La masa resultante arrama en moldes en forma de caxones recubiertos d'oblees (o pan d'ánxel), estes pieces d'ente cinco y seis kilos yeren los qu'emplegaben antes los turroneros cuando se movíen vendiendo los sos bloques, bien a la corte o al detalle.[3]

Usos[editar | editar la fonte]

Esti tipu de turrón emplégase como duce na repostería navidiega, frecuentemente n'oblees y tortas. Suelse partir en cachos y xunto con otros dulces navidiegos (peladillas, mazapanes, polvorones, etc) suel sirvise nun platu. Na provincia d'Alicante suel haber en ciertes xeladeríes xelaos con sabores a turrón.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Muncharaz Pou, Manuel. El almendro: manual técnico. Castellón: Mundi-Prensa Libros, páx. 81.
  2. Reglamento 23/04/96 (BOE), artículo 11
  3. Antonio de Vega, Luis (1969). Salvat Editores: Viaje por la cocina Española, primera.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • Turrón de Xixona ye la variante blanda qu'emplega menor cantidá d'almendres.