Telegrafía

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Funcionamientu d'un telégrafu.
Samuel Morse, inventor del códigu que lleva'l so nome.

Telegrafía (del Griegu tē-y (τῆλε) = llueñe y graphein (γραφεῖν) = escribir) ye la tresmisión a llarga distancia de mensaxes escritos ensin el tresporte físicu de cartes, originalmente sobre cables. La radiotelegrafía o la telegrafía ensin cables tresmite mensaxes usando la radio; Vease Nikola Tesla. La telegrafía inclúi formes recién de tresmisión de datos tales como fax, corréu electrónicu y redes d'ordenadores polo xeneral.

Los primeros servicios de telegrafía per cable apaecieron n'Inglaterra y EE. UU a partir de 1837. Los mensaxes de telegrafía yeren unviaos primeramente por operadores de telégrafu qu'usaben códigu Morse, y yeren conocíos como telegrames, marconigramas o cablegrames. Más palantre, les telegrames seríen unviaos al traviés de redes de Télex similares a la rede de teléfonu, compuesta por teletipos. Una telegrama ye, asina, un mensaxe de testu curtiu que s'unvia rápido por aciu una codificación. Utilizase pa tresmitir información importante con poques palabres y de forma rápida con al respective de una carta.

Telegrama tal como yera recibíu pol destinatario.

Primero que los servicios telefónicos interurbanos fueren física y económicamente vidables, los servicios de la telegrames yeren bien populares. Les telegrames yeren usaos frecuentemente pa confirmar alcuerdos de negociu y tamién pa crear documentos llegales venceyantes pa estos alcuerdos.

Anguaño los servicios de telegrafía emponense escontra la so estinción, por cuenta de la esistencia d'otros medios como'l corréu electrónicu. Western Union, la compañía de telégrafos dominante nos Estaos Xuníos dende la so fundación en 1856, reorganizase en 1988 como Western Union Corporation y enfocóse nes tresferencies de dineru y servicios conexos. Nel añu 2006, dicha empresa cerró los sos servicios telegráficos. En xunetu de 2013 la empresa de telecomunicaciones Bharat Sanchar Nigam Ltd. (BSNL) de la India anunció'l zarru de los sos servicios de telegrafía; y namái dellos países como Suecia, Reinu Uníu, Canadá, México, Holanda, Eslovaquia y Bahrain caltienen el serviciu sobre una base más tradicional qu'económica.

Sicasí, en radioafición, especialmente en HF, bandes decamétricas, la telegrafía sigue utilizándose de forma amateur, como mediu de comunicación, con bastante puxanza, anque l'enclín ye a la baxa nes últimes décades.