Sylvia Paz Díaz Camacho

De Wikipedia
Sylvia Paz Díaz Camacho
rectora

xineru 2017 -
Vida
Nacimientu Sinaloasieglu de XX
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Universidá Autónoma de Sinaloa
Oficiu científica
Cambiar los datos en Wikidata

Sylvia Páz Díaz Camacho (Mocorito, Sinaloa, Méxicu, 7 de xunu) Investigadora y Funcionaria Pública Mexicana, miembru de la Unidá d'Investigadores en Salú Pública, foi escoyida nel 2016 como miembru d'El Colexu de Sinaloa y en xineru del 2017 asumió'l cargu de Rectora de la Universidá d'Occidente.

Estudios[editar | editar la fonte]

Llicenciatura en Químicu Farmacéuticu Biólogu egresada de la Universidá Autónoma de Sinaloa (UAS); realizó estudios de Maestría y Doctoráu en Ciencies Biomédicas na Facultá de Medicina de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu (UNAM) onde recibió Mención Honorífica al llograr cada unu d'estos graos y la Medaya Institucional “Alfonso Caso” pola calidá de la so tesis de Doctoráu.

Carrera[editar | editar la fonte]

Pertenez al Sistema Nacional d'Investigadores de Méxicu, Nivel II.

Foi profesora Investigador titular C de tiempu completu na Facultá de Ciencies Químicu Biolóxiques (FCQB) de la UAS y xubilada anguaño d'esa posición. Tien perfil PROMEP dau pola Secretaría d'Educación Pública (SEP).

Na FCQB, ye fundadora de la Unidá d'Investigaciones en Salú Pública (UISP) “Dra. Kaethe Willms” asumiendo la so xefatura dende 1992 hasta xineru de 2017, onde cultivó llinies d'investigación sobre enfermedaes gastrointestinales, taeniosis-cisticercosis, gnathostomosis y busca d'alternatives terapéutiques pa enfermedaes infeicioses y crónicu dexeneratives usando recursos fitoquímicos de frutos y plantes natives de Sinaloa.

Foi direutora de la FCQB nel periodu 2002-2005 y Secretaria Académica de Rectoría de la UAS de 2005 a 2009 onde coordinó los trabayos pa la acreditación de 45 programes de llicenciatura, la instauración de los programes de tutoríes, centros d'atención estudiantil, actualización y formación docente, programa d'entamadores y d'incubadores d'empreses de base teunolóxica, ente otros.

Hai fungido como evaluadora de proyeutos d'investigación ya innovación del CONACYT y de proyeutos institucionales del Programa Integral de Fomentu Institucional (PIFI) de la SEP.

Ye fundadora y coordinó la Maestría en Ciencies Biomédicas de la FCQB, UAS dende'l so entamu en 2008 hasta xineru de 2017 y a partir del 2014 participó na creación y coordinó el Doctoráu en Ciencies Biomédicas hasta xineru de 2017. Coles mesmes, pertenez al Nucleu Académicu Básicu de los programes de Maestría y Doctoráu en Bioteunoloxía.

Ye líder del Cuerpu Académicu Consolidáu de Salú Pública UAS-CA 103, integráu por 11 profesores investigadores.

Nel so desempeñu profesional la doctora Díaz Camacho, impartió 123 cursos, talleres y diplomaos nos niveles de llicenciatura, maestría, doctoráu y d'educación continua.

Dirixó, codirixíu y/o collaboráu en 64 proyeutos d'investigación que xeneraron la presentación de 215 trabayos en congresos nacionales ya internacionales.

Tamién dirixó y/o collaboráu en 14 proyeutos de xestión académica.

Publicó 64 artículos en revistes científiques arbitraes y indizadas nacionales ya internacionales y 20 capítulos de llibros n'editoriales de reconocíu prestíu y como resultáu de los sos trabayos d'investigación llogró dos patentes.

Anguaño ye revisora d'artículos de les revistes internacionales Esperimental Parasitology, Acta Tropica, International Parasitology, International Journal of Environmental Health Research, American Journal of Tropical Medicine and Hygiene y de la Revista Peruana de Medicina Esperimental y Salú Pública.

En diversos foros académicos ya instituciones de salú, dictó 118 conferencies y al traviés del desenvolvimientu del so trabayu d'investigación, emprestó serviciu y sofitu a servicios de salú en 48 comunidaes rurales y urbanes de Sinaloa y una en Sonora.

En rellación a la formación de recursos humanos, dirixó 78 tesis de llicenciatures como QFB, IBQ, Medicina, Bioloxía y Físicu-Matemátiques, una d'especialidá, 16 de maestría y siete de doctoráu.

Anguaño funge como direutora de tesis d'alumnos de llicenciatura (3), Maestría (3) y Doctoráu (3).

Entamó 55 eventos académicos nacionales ya internacionales y la so calidá na docencia y l'investigación foi reconocida por organismos ya instituciones como la UAS, CONACyT, UNAM, Gobiernu del Estáu de Sinaloa, Conceyos de los conceyos de Culiacán y Mocorito, Club Rotario de Culiacán, Sociedá Mexicana de Bioquímica Clínica, Sociedá Mexicana de Parasitoloxía, ente otros;

Recibió en total 111 reconocencies, ente ellos reconocencia “Xeneral Rafael Buelna Tenorio” y reconocencia “Premiu a la Trayeutoria Académica FCQB 2015”[1]

El so interés pol bienestar social conducir a ocupar 16 cargos honorarios, participar nel Conseyu Ciudadanu Estatal de Seguridá Pública de Sinaloa y anguaño nel Conseyu Ciudadanu d'Ecoloxía del estáu de Sinaloa y como Conseyera Rexonal del Institutu Nacional d'Investigación Forestal, Agrícola y Pecuaries (INIFAP) Región Noroeste de Méxicu.

Anguaño ye rectora de la Universidá d'Occidente.

Trabayos en collaboración con otres instituciones[editar | editar la fonte]

Collaboró coles siguientes instituciones:

Universidá de Sungkyunkwan, Corea del Sur

Premios[editar | editar la fonte]

Recibió delles reconocencies pol so trabayu, ente ellos:[2][3]

  • Medaya Antonio Caso de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu *

Medaya Granito d'Oru, Mocorito

  • Premiu Profesionista del Añu 1999, Asociación de Colexos de Profesionistas de Culiacán
  • Premiu Estatal de Ciencia y Teunoloxía, Sinaloa, 2000
  • Medaya Paul Harris (internacional)
  • Premiu Universitariu al Méritu Académicu *

Medaya Dr. José María Palazuelos

  • Premiu Lola ya Igor Flisser
  • Medaya al Méritu Universitariu Sor Juana Inés de la Cruz

Distinciones[editar | editar la fonte]

Anguaño cunta con 78 distinciones por distintos órganos mexicanos ya internacionales.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://mcb.uas.edu.mx/pdf/CV_profesores/14_Sylvia_Paz_Diaz_Camacho_Cv.pdf
  2. «vida-de-pasion-y-esfuerciu-por-la-salú-publica Sylvia Paz Díaz, una vida de pasión y esfuerciu pola salú pública». Conacyt Prensa. Consultáu'l 11 de febreru de 2017.
  3. «Sylvia Paz Díaz Camacho ingresa a El Colexu de Sinaloa». Revista Espejo. 25 de payares de 2016.