Sudu

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Sudu na piel de la cara d'un neñu.

El sudu ye producíu xeneralmente como un mediu de refrigeración corporal conocíu como trespiración y médicamente como diaforesis, cuando ye escesiva. El sudu tamién puede ser causáu por una respuesta física a la estimulación y el mieu, una y bones estos estímulos aumenten la escitación qu'el sistema nerviosu simpáticu exerz sobre les glándules sudorípares.

Trestornos[editar | editar la fonte]

La hiperhidrosis ye un trestornu que consiste nun escesu de sudu que se produz por fallu del nuesu sistema nerviosu autónomu (simpáticu), aniciando qu'el nuesu organismu produza más sudu del que precisa pa regular la temperatura corporal. Munches persones que presenten esta enfermedá ven afectada la so calidá de vida y sienten perda de control sobre ella, una y bones la trespiración preséntase independientemente de la temperatura y del estáu emocional. Esta alteración suel empecipiase na infancia o la pubertá y de normal dura tola vida. Dizse tamién que ye hereditaria y ciertos alimentos y golores pueden afectar más a esti trestornu.

Según les rexones afectaes por escesu de trespiración, estrémense: sudoración palmar, sudoración axilar y sudoración facial (un fenómenu acomuñáu a la sudoración facial ye'l arrebol facial, que consiste nel encarnizamientu de la cara).

Amás, puede estremase hiperhidrosis primaria y hiperhidrosis secundaria: la primera puede empecipiase en cualquier momentu de la vida; la segunda, puede debese a trestornos de la glándula tiroidea o pituitaria, diabetes mellitus, tumores, menopausia o ciertos fármacos.

Envalórase qu'el 1 % de la población carez hiperhidrosis primaria; afecta d'igual manera a homes y muyeres.

Tratamientu[editar | editar la fonte]

  • Solución de cloruru d'aluminiu (hexahidratado). Consiste na aplicación de soluciones antitranspirantes con mayor concentración de cloruru d'aluminiu. Puede resultar efectivu namá pa hiperhidrosis axilar.
  • Toxina botulínica tipu A . La toxina botulínica inyectar nes glándules sudorípares bloquiando'l so funcionamientu.
  • Iontoforesis. Consiste en pasar una corriente eléctrica de baxu voltaxe per agua o almadines amugaes, que fai que proteínes superficiales de la piel se coagulen y bloquien parcialmente los conductos sudoríparos.
  • Medicación oral. Les tabletas glicopirrolato (el so nome comercial ye Robinul), oxibutinina (Ditropan) y clonidina (Dixarit) pueden ayudar a combatir la condición

Hiperhidrosis y calidá de vida[editar | editar la fonte]

La hiperhidrosis tien una repercusión importante sobre la calidá de vida de quien la carecen. Puede convivise con ella pero de cutiu puede causar estrés emocional, enzancando n'ocasiones la vida personal, llaboral y social del paciente, como dificultá na manipulación de papeles, lápices, botones, ferramientes o equipos electrónicos. La necesidá d'evitar el saludu de manos obliga a munches persones a buscar tratamientu.

Sudoración como síntoma d'una enfermedá[editar | editar la fonte]

N'ocasiones la sudoración escesiva y los sudos fríos pueden ser síntomes, davezu xuntu con otros como la fiebre, de dalguna enfermedá como la gripe, la leucemia linfática crónica y numberoses enfermedaes infeicioses.

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Sudor