Subespecie

De Wikipedia
(Redirixío dende Subespecies)

Denominar subespecie a cada unu de los grupos en que s'estremen les especies, y que se componen d'individuos que, amás de los calteres propios de la mesma, tienen de mancomún otros calteres morfolóxicos polos cualos aseméyense ente sigo y estrémense de los de les demás subespecies. Dende'l puntu de vista puramente sistemáticu o de la taxonomía, ye la categoría taxonómica entendida ente la especie y la raza.

La subespecie ye una parte de la especie formada por una o más poblaciones, pocu estremaes y con una distribución rexonal concreta. Esta definición inclúi les races xeográfiques de munchu autores ('Rassenkreis'). Sicasí, nun ta bien clara la llinia de separación ente los conceutos de raza y subespecie, pos dambos taxones caltienen les carauterístiques propies de la especie, esto ye, que pareyes d'individuos de distintes subespecies o races (pero de la mesma especie) puédense emparentar y producir descendencia vidable y fértil. Amás, solo suélense estremar en calteres esternos menores anque reconocibles y regularmente presentes. El términu raza utilizar con más frecuencia fora del ámbitu científicu, polo que, en taxonomía, solo emplégase (por tradición) pa la distinción morfolóxica nun númberu bien llindáu d'especies, como los animales domésticos. Nel casu del ser humanu (Homo sapiens), la mayoría de los especialistes considera non aparente l'usu del términu raza pa referise a cada unu de los diversos o distintos grupos humanos.[1]

Nomenclatura[editar | editar la fonte]

La subespecie tien una nomenclatura trinomial, esto ye, formada por trés nomes: el xenéricu, l'específicu y el subespecífico. Asina, el perru tien, como nome científicu, el trinomen Canis lupus familiaris, onde Canis ye'l xéneru, lupus ye la especie, y familiaris ye la subespecie.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Relethford, John (2003). The Human Species: An introduction to Biological Anthropology.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]