Silicatu

De Wikipedia
SilicatuFicha de mineral
Xeneral
Categoría clase de minerales (es) Traducir
Subclase de mineral
Cambiar los datos en Wikidata

Los silicatos son sales del ácidu silícicu. Los silicatos, ansí como los aluminosilicatos, son la bas de numberosos minerales que tienen al tetraedru de siliciu-oxíxenu (un átomu de siliciu coordináu tetraédricamente a átomos d'oxíxenu) como la so estructura básica: feldespatos, miques, arcielles.

Estructura del ortosilicatu, SiO44-; na figura de la drecha omítense los átomos.

Los silicatos formen materiales basaos na repetición de la unidá tetraédrica SiO44-. La unidá SiO44- tien cargues negatives que xeneralmente son compensaes pola presencia d'iones de metales alcalinos o alcalinotérreos, ansí como d'otros metales como l'aluminiu.

Los silicatos formen parte de la mayoría de les roques, arenes y arcilles. Tamién pue obtenese vidru a magar de munchos silicatos. Los átomos d'osíxenu puen compartise ente dos d'estes unidaes SiO44-, ye dicir, compartese ún de los vértices del tetraedru. Por exemplu, el disilicatu tien como fórmula [O3SiOSiO3]6- y, en xeneral, los silicatos tienen como fórmula [(SiO3)2-]n.

Nel casu de que tolos átomos d'osíxenu tean compartíos, y por tanto la carga ta neutralizada, tiense una rede tridimensional denomada síliz o diósidu de siliciu, SiO2.

Nos aluminosilicatos un átomu de siliciu ye sustituyíu por ún d'aluminiu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]