Símbolos del esperantu

De Wikipedia

Los símbolos del esperantu son los emblemes representativos del idioma esperantu a nivel mundial, tando en primer llugar el color verde como símbolu prominente de la llingua y formando parte de los demás elementos simbólicos del idioma.

Los símbolos del esperantu consisten en diversos símbolos similares a los usaos poles entidaes nacionales, pa la so representación nel mundu, siendo los símbolos más espublizaos la bandera esperantista (Esperantu-flago) y la Estrella Verde (Verda stelo). El tercer símbolu qu'abarca los emblemes del Esperantu ye'l Símbolu aniversariu creáu nel centenariu del idioma.

Historia[editar | editar la fonte]

Dende los sos entamos el color verde usóse como elementu de reconocencia mutua na comunidá esperantista y ta en tolos símbolos posteriores.

La estrella verde (Verda Stelo) foi propuesta per primer vegada en 1892 nun artículu de La Esperantisto como símbolu de reconocencia mutua ente los esperantistes. Los cinco puntes de la estrella simboliza los continentes como se cuntaben tradicionalmente (Europa, América, África, Asia y Oceanía).

La bandera del esperantu (Esperanta flago) foi primeramente creada pol club d'Esperantu de Boulogne-sur-Mer en Francia. Nel añu 1905 tuvo llugar na localidá'l primer Congresu Mundial d'Esperantu (Universala Kongreso d'Esperantu) onde decidió aprobase la bandera como símbolu representativu del idioma. Simbólicamente el campu verde de la bandera simboliza esperanza, ente que'l recuadru blancu simboliza paz y l'estrella representa los cinco continentes por aciu los sos 5 puntes

En 1987 creóse'l tercer y últimu símbolu del esperantu, el símbolu Jubilea (jubilea simbolo) en celebración del centenariu del idioma. El símbolu foi adoptáu por diversos esperantistes que consideren a la bandera del Esperantu como un símbolu bien nacionalista pa una llingua internacional. Consiste nuna Y llatina nun llau y la Э cirílica (por Эсперанто) al otru, puede interpretase como la unión d'Occidente y Oriente. Una variación consiste en poner una pequeña estrella verde na metá de los dos y. Ye usada como representación del movimientu esperantista como un tou pola UEA y la Esperantu League for North America.

Los trés símbolos usar en forma conxunta na mayoría de los eventos de les organizaciones o grupos esperantistes y considérase la preferencia y l'usu d'unu de los trés como daqué personal.

Ver tamién[editar | editar la fonte]




Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]