Rosalía Arteaga Serrano

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Rosalía Arteaga Serrano
Rosalia arteaga.png
Vicepresidenta del Ecuador

10 agostu 1996 - 30 marzu 1998
Presidenta d'Ecuador

6 febreru 1997 - 11 febreru 1997
Vida
Nacimientu

Cuenca1945

(72/73 años)
Nacionalidá Bandera d'Ecuador Ecuador
Estudios
Estudios Universidad de Cuenca
Pontificia Universidad Católica del Ecuador
Oficiu
Oficiu política y abogada
Creencies
Partíu políticu Frente Radical Alfarista
Cambiar los datos en Wikidata

Rosalía Arteaga Serrano, (Cuenca, Ecuador, 5 d'avientu de 1956) ye una política ecuatoriana, presidenta del Ecuador del 7 al 11 de febreru de 1997, tres el derrocamientu de Abdalá Bucaram, del cual foi vicepresidenta. Namái exerció de manera efectiva'l poder, como Presidente Encargáu d'Ecuador Presidente Encargada, ente'l 9 y 11 de febreru por cuenta de la oposición del Congresu Nacional del Ecuador.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Cuenca, provincia del Azuay, el 5 d'avientu de 1956. Foi madre de 4 fíos, el segundu d'ellos fináu por entueyos derivaos del síndrome de Down. Doctorada en Derechu y escritora, publicó delles obres ente les cualos destaquen La Presidenta, una crónica sobre'l so pasu pola vicepresidencia y presidencia de la República, y Jerónimo, dedicada al so fíu fináu. Divorciada de Pedro Fernández de Córdova y retirada de la política, anguaño mora na ciudá de Quito.

Carrera política[editar | editar la fonte]

El so primer contactu cola política asocedió pola so eleición como conceyala de la so natal Cuenca pol Partíu Social Cristianu (PSC) en 1986. Tres la eleición del conservador Sixto Durán Ballén como presidente de la República en 1992, Rosalía Arteaga foi designada Ministra d'Educación.

A pesar de la so formación católica, abandonó'l ministeriu en oponiéndose a una llei promovida por Durán-Ballén, que dexaría reimplantar la enseñanza relixosa nes escueles públiques. Fora del gobiernu creó'l Movimientu Independiente pa una República Auténtica (MIRA), que auspició la so candidatura a la Vicepresidencia de la República n'alianza col presidenciable Abdalá Bucaram, del Partíu Roldosista Ecuatorianu (PRE).

Vicepresidencia[editar | editar la fonte]

El tándem Bucaram-Arteaga venció en 20 de les 21 provincies del país y asumió el poder el 10 d'agostu de 1996. Sicasí'l distanciamientu ente Presidente y Vicepresidenta nun tardó en producise, tres l'incumplimientu de delles promeses de campañes per parte del PRE escontra'l MIRA. La tensión ente dambos partíos aportó a máxima cuando Sandra Correa, ministra d'Educación y miembru del círculu íntimu de Arteaga, abandonó'l MIRA pa formar parte del PRE.

Presidencia[editar | editar la fonte]

La convulsa presidencia de Abdalá Bucaram llegó al so fin el 6 de febreru de 1997, cuando'l Congresu aprobó por mayoría simple'l cese de Bucaram na primer maxistratura, sofitáu nun artículu de la Constitución que-y facultaba destituyir -y ensin xuiciu políticu en casu de "incapacidá mental". Nel mesmu resolvimientu, los parllamentarios designaben "presidente interín" al titular del Congresu, Fabián Alarcón, alegando un "vacíu constitucional" que torgaba la socesión automática de Arteaga.

Esto provocó la "nueche de los trés presidentes". Antes de la medianueche del 6 de febreru, Rosalía Arteaga roblaba un decretu por aciu el cual asumía la Presidencia, apelando a la Constitución vixente. Yera un documentu similar al robláu por Osvaldo Hurtado tres la muerte n'accidente aéreu de Jaime Roldós, y que tamién s'amparaba na Carta de 1978. Sicasí'l Congresu aportunó nel nomamientu de Fabián Alarcón y el depuestu Abdalá Bucaram reclamaba la inconstitucionalidá del so cese. Ecuador amaneció'l 7 de febreru de 1997 con trés persones reclamando pa ser el xefe del Estáu.

La intervención de les Fuerces Armaes favoreció dos díes más tarde un alcuerdu ente Arteaga y Alarcón por aciu el cual la presidenta aportaba a asumir el poder de manera temporal mientres el Congresu solucionaría'l "vacíu constitucional" que torgaba la invistidura. Sicasí'l Parllamentu se autoconvocó pal 11 de febreru col enfotu de votar la invistidura de Fabián Alarcón como Presidente Constitucional Interín, una figura non esistente na Carta Magna de 1978. Tres el so fallíu intentu de ser recibida nel Congresu, Rosalía Arteaga redactó un manifiestu que lleó nos esteriores del Palaciu Llexislativu, nel cual arrenunciaba a la Presidencia de la República. Poques hores más tarde una mayoría simple de diputaos escoyía a Alarcón como Presidente Constitucional Interín.[1]

Vida posterior[editar | editar la fonte]

Rosalía Arteaga en 2015.

Rosalía Arteaga intentó ensin ésitu aportar a la presidencia nes eleiciones de 1998, dempués de les cualos anunció'l so retiru de la política activa. Dempués de ser la primer muyer en ser Ministra d'Educación, Vicepresidenta y Presidenta de la República. Desempeñóse como Secretaria Xeneral de la Organización del Tratáu de Cooperación Amazónica (OCTA), y desempéñase como miembru del Conseyu Editorial de la Enciclopedia Británica.[2]


Predecesor:
Fabián Alarcón
Coat of arms of Ecuador.svg
Presidenta Encargada de la República del Ecuador

9 de febreru de 1997-11 de febreru de 1997
Socesor:
Fabián Alarcón


Predecesor:
Eduardo Peña Triviño
Coat of arms of Ecuador.svg
Vicepresidenta de la República d'Ecuador

10 d'agostu de 1996-6 de febreru de 1997
Socesor:
'Rosalía Arteaga Serrano'


Predecesor:
'Rosalía Arteaga Serrano'
Coat of arms of Ecuador.svg
Vicepresidenta de la República d'Ecuador

11 de febreru de 1997-2 d'abril de 1998
Socesor:
Pedro Aguayo

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Simón Espinoza (2000) Presidentes d'Ecuador. Editorial Güeyada
  2. «Encyclopaedia Britannica Board of Editors» (inglés) (2012). Consultáu'l 6 de febreru de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]






Rosalía Arteaga Serrano