Rede de difracción

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

En óptica, una rede de difracción ye un componente ópticu con un patrón regular, qu'estrema (difracta) la lluz en dellos fexes de lluz que viaxen en distintes direcciones. Les direcciones d'esos fexes de lluz dependen del espaciado de la rede y de la llargor d'onda de la lluz incidente, de cuenta que la rede actúa como un elementu dispersivo. Gracies a esto, les redes utilícense davezu en monocromadores y espectrómetros.

Tipu Echelle[editar | editar la fonte]

Espectrómetru Echelle: La primer rede de difracción ta optimizada pa los ordes de difracción baxos, ente que los ordes cimeros ameyoren la so intensidá de salida cola rede Echelle. Dambos elementos difractivos tán montaos ortogonalmente de cuenta que los ordes con mayor intensidá sían separaos transversalmente. Por cuenta de que namái delles partes del espectru de cada orde coinciden espacialmente, namái se van presentar delles partes de solapamiento espectral (como la llinia verde na rexón colorada).

La rede de difracción Echelle (del francés, échelle, escalera) ye un tipu de rede de difracción que se caracteriza por presentar una densidá de llinies relativamente baxa pero presenta mayor númberu d'ordes de difracción. Por cuenta de esto, llógrase una mayor eficiencia y menores efectos de polarización en rangos de llargores d'onda mayores. Les redes Echelle son usaes n'espectrómetros y preseos similares como'l HARPS y numberosos preseos astronómicos.

Principiu de funcionamientu[editar | editar la fonte]

Al igual qu'otres redes de difracción, la rede Echelle ta formada por una serie de ranuras (pasos) con anchos cercanos al llargor d'onda de la lluz a difractar. Esta estructura dexa que la lluz del llargor d'onda acomuñada a cada ranura sía difractada escontra la posición correspondiente al orde cero cuando la so incidencia sía normal al planu de difracción; ente que los ordes mayores van ser refractados con ángulos específicos definíos pola densidá de la rede pa cada orde escoyíu. La separación angular ente distintos ordes escai monótonamente conforme aumenta'l númberu d'orde, polo que pa ordes cimeros la separación ente los mesmos tiende a sumir, ente que los ordes menores suelen quedar correchamente separaos.[1]

Exemplos[editar | editar la fonte]

Un CD-ROM ye una rede de difracción: Un CD-ROM crea un patrón de difracción por reflexón. Pola so construcción tien semeyances coles redes de difracción. Na semeya pueden apreciase los dos primeros ordes de difracción.

Un exemplu de rede de difracción que ta al algame de cualesquier ye un CD-ROM. Puede usase pa demostrar l'efectu de la difracción faciendo incidir sobre él lluz cortil y recoyendo esta nuna paré.


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Echelle gratings» (inglés). Consultáu'l 3 de setiembre de 2008.



Red de difracción