Espectrómetru

De Wikipedia
Espectrómetru
Historia y usu
Usu spectrometry (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Pa usos acústicos de los espectrógrafos d'ondes sonores, ver más embaxo.

El espectrómetru o espectrógrafu, ye un aparatu capaz d'analizar l'espectru de frecuencies característicu d'un movimientu ondulatoriu. Aplicar a distintos preseos qu'operen sobre un ampliu campu de llonxitúes d'onda.

Un espectrómetru ópticu o espectroscopiu, ye un preséu que sirve pa midir les propiedaes de la lluz nuna determinada porción del espectru electromagnéticu. La variable que se mide xeneralmente ye la intensidá lluminosa, pero puede midise tamién, por casu, l'estáu de polarización electromagnética. La variable independiente suel ser la llonxitú d'onda de la lluz, xeneralmente espresada en submúltiplos del metro, anque delles vegaes pueda ser espresada en cualesquier unidá direutamente proporcional a la enerxía del fotón, como la frecuencia o los electrón-voltius que caltienen una rellación inversa col llonxitú d'onda. Utilícense espectrómetros en espectroscopia pa producir llinies espectrales y midir les sos llonxitúes d'onda ya intensidaes.

Polo xeneral, por cuenta de les distintes téuniques necesaries pa midir distintes porciones del espectru, un preséu concretu namái va operar sobre una pequeña porción d'esti campu total. El analizador d'espectru ye un dispositivu electrónicu bien paecíu per debaxo de les frecuencies óptiques (esto ye, microondes y radiofrecuencia).

Esta ferramienta puede usar pa ver los espectros d'emisión xeneraos polos elementos al absorber o emitir fotones enerxéticos. De les frecuencies d'onda, un bien pequeñu prisma ye visible al güeyu humanu, ente los rayos ultravioleta y los infrarroxos; l'espectrómetru da una visión más clara d'estos.

Cabo resaltar que cada elementu tien un espectru particular, y que dependiendo de la so estructura química dalgunos reaccionen más rápidu qu'otros, polo que dellos espectros d'emisión nun riquir una descarga enerxética bien grande, ente qu'otros una mayor. En 1920, por casu el científicu Niels Bohr escribió los sos postulaos con base na descarga enerxética que-y dio a un átomu d'hidróxenu, dando la idea por que un espectrómetru fuera construyíu.

Tipos[editar | editar la fonte]

Los tipos van depender del so usu.

Espectrómetru de mases: Utilizar pa determinar les mases moleculares, o la relatividá de los isotopos y la composición química de les muestres. Carauterizar por tener un mediu pa introducir les sustancies que se riquir analizar, un mecanismu pa ionizar les sustancies, un acelerador que dirixe los iones escontra'l preséu de midida, y un mecanismu que dixebre los iones analizaos y rexistre la resultancia (que polo xeneral son rexistráu eléctricamente en forma de gráfiques).

Espectrómetru ópticu: emplegar pa midir les propiedaes de lluz d'en una porción d'espectru electromagnéticu. Xeneralmente la variable que se mide ye la intensidá de la lluz pero tamién podría midise l'estáu de polarización. N'óptica'l espectrómetru dixebra la lluz que-y llega con al respective de la llonxitú d'onda y rexistra l'espectru nun detector. Esti aparatu sustituyó al espectroscopiu en delles aplicaciones científiques.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]