Quesu de Pría

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Pría
Ahumado de Pría 03.jpg
Zona d'orixe Asturies
Rexón Oriental
Pasteurizao
Materia graso Mínimu: 45%
Conteníu proteínicu Mínimu: 35%
Tamañu Alzada: 5-12 cm
Diámetru de la base: 17-25 cm
Pesu 0,5-0,8 kg/1,5-2 kg
Avieyamientu 60 díes
Cambiar los datos en Wikidata

El quesu de Pría ye un tipu de quesu que s'ellabora nel oriente d'Asturies[1].

Zona de producción[editar | editar la fonte]

Ellabórase esclusivamente na parroquia llanisca de Pría, nos llugares de Belmonte, Garaña, Llames, La Pesa, Piñeres, Silviella y Villanueva. Ye una zona costera y de clima oceánicu, con temperatures seles y precipitaciones abondoses que propicia l'apaición de paciones.

Ellaboración[editar | editar la fonte]

Utilízase lleche pasteurizao de vaca, a la que se-y amiesta ñata de lleche d'oveya. Calezse a 30 ºC con cuayu natural, marciando dempués d'una media hora. Llueu, cúrtiase la cuayada resultante y se vuelve a recalentar (35 ºC) pa que la grana gane en consistencia. Entós, introdúcese nos moldos y se caltién presando 24 hores, pa darréu salalo en salmoria.

Tres oriar, déxase na cámara de maduración ente ún y dos meses. Sedrá entós cuando se realice'l fumáu, realizando por ficción de maderes de carbayu (principalmente) y de fayes, que poseyen poca combustión. Al tar el fumu xenerao n'anovamientu continuu, evítase que los compuestos nocivos perxudiquen al quesu, que pola contra ganará en sabor y arume.

El tiempu de maduración y curación determinará'l so máximu puntu de calidá, aconseyándose los que cuenten con 2 meses de curación.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Interior del quesu fumao de Pría.

Trátase d'un quesu semiblandio, de forma cilíndrica y llaterales redondos. La so pasta ye de consistencia firme, de collor blanco-mariella. y presenta dellos güeyos de pequeñu tamañu. Tien dos tamaños estándar; un d'ente 500 y 800 gr y el mayor, de 1,5 o 2 kilogramos. Tien una corteya dura y nidia y de collor parda. Tien un tastu sele, con un carauterísticu golor a fumu.

Variedaes[editar | editar la fonte]

Esiten dos clases; el semicurao de Pría y el quesu fumao de Pría, de mayor sonadía.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]