Puerta de Brandeburgo

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Puerta de Brandeburgo.

La Puerta de Brandeburgo (n'alemán, Brandenburger Tor) ye una antigua puerta d'entrada a Berlín y unu de los principales símbolos tantu de la ciudá como d'Alemaña. Nun se trata d'un arcu de trunfu, sinón que yera l'accesu, a manera de propileos, al «Nuevu Berlín» de la dómina. Ta asitiada nel centru actual de la ciudá, na Plaza de París, formando'l final de l'avenida Unter dean Atiesten y marcando l'empiezu del gran parque Tiergarten y de l'avenida Straßy deas 17. Juni. Nes cercaníes tamién s'atopen el Reichstag y la Potsdamer Platz. Importantes sucesos na hestoria de Berlín tán amestaos a la Puerta de Brandeburgo.

Arquitectura[editar | editar la fonte]

La puerta de Brandeburgo, obra del arquiteutu Carl Gotthard Langhans, ye una construcción en piedra arenisca de 26 m d'altor, 65,5 m d'anchor y 11 m de llargor según l'estilu del Neoclasicismu tempranu. Recuerda a los propileos de l'Acrópolis d'Atenes. Tien cinco zones de camín, de les cualos la central ye la más ancha, con dos puertes menores a los llaos. Les columnes son d'estilu dóricu, estriaes, y na so base algamen un diámetru de 1,75 m. La parte cimera y l'interior de les zones de camín tán recubiertes con relieves que representen a Heracles, Marte y la diosa Minerva. Dempués del valtamientu de la muralla de la ciudá (1867/68), el discípulu de Friedrich Schinkel, Johann Heinrich Strack, asitió a entrambos llaos los dos pórticos mayores.

La puerta ta coronada por una escultura de cobre d'unos 5 m d'altor, la Cuadriga, creada por Johann Gottfried Schadow, que representa a la diosa Victoria montada nun carru tiráu por cuatro caballos en dirección a la ciudá.

Hestoria[editar | editar la fonte]

Cuadriga ornamental na Puerta de Brandeburgo, en Berlín.

La Puerta de Brandeburgo foi construyida ente 1788 y 1791 mientres el reináu de Federico Guillermo II de Prusia por Carl Gotthard Langhans, siguiendo'l modelu de la puerta d'accesu a l'Acrópolis d'Atenes. Nesti llugar atopase neses feches una de les 18 puertes de la muralla de la ciudá de Berlín.

En 1806, dempués de la batalla de Jena, la Cuadriga foi llevada a París por Napoleón pa ser esibida como troféu de guerra. Primero que esto asocediera, Napoleón foi derrocáu. Tres tomar de París, el xeneral Ernst von Pfuel foi designáu comandante d'una parte de la ciudá. A él debe la recuperación de la estatua pa Berlín. En 1814, tropes del xeneral Blücher guardaron la estatua en caxes y tresportar de regresu a  Berlín, onde foi restaurada. Mientres esta restauración esperimentó un cambéu significativu, pos se-y amestó la cruz de fierro diseñada por Schinkel.

Hasta 1918, solamente miembros de la familia real, los sos invitaos y miembros de la familia Pfuel teníen dexáu usar el pasu central de la puerta. El 30 de xineru de 1933, el presidente alemán Paul von Hindenburg, segundu presidente de la República de Weimar, noma a Adolf Hitler canciller d'Alemaña. Pela tarde, 15.000 homes de les SA y SS desfilen nuna procesión d'antorches al traviés de la Puerta de Brandeburgo.

Mientres la Segunda Guerra Mundial, la Puerta sufrió graves daños y la Cuadriga resultó casi dafechu destruyida. El 21 de setiembre de 1956, el conceyu municipal alcordó reconstruyir la Puerta magar fuertes diverxencies ente les autoridaes de la ciudá estremada. A pesar de les acusaciones mutues, dambes partes aunieron los sos esfuerzos y llograron concluyir el trabayu'l 15 d'avientu de 1957. Les autoridaes de Berlín Oriental decidieron refaer la Cuadriga colos moldes orixinales, pero quitando la águila y la cruz de fierro por consideralos símbolos del militarismu alemán.

Cola construcción del Muriu de Berlín en 1961, la Puerta de Brandeburgo quedó en tierra de naide, ensin accesu del este nin del oeste. Solamente guardias de frontera ya invitaos especiales de la RDA teníen accesu al monumentu.

En 1991, tres la reunificación d'Alemaña, la Cuadriga, que nun tuviera nengún caltenimientu en 30 años, foi desmontada y restaurada. Mientres esta restauración amestáronse-y de nuevu la águila y la cruz de fierro. Ente xineru de 2001 y ochobre de 2002 entamóse una restauración completa de la Puerta, que permaneció cubierta mientres 22 meses. La Puerta de Brandeburgo foi desvelada ente grandes festividaes el 3 d'ochobre de 2002, aniversariu de la Reunificación d'Alemaña.

El 9 de payares de 2009, celebrando'l 20 aniversariu de la cayida del Muriu de Berlín, llevaronse a cabu diversos actos conmemorativos de la cayida del muriu, siendo la Puerta de Brandeburgo l'escenariu central de les celebraciones, ente ellos un conciertu conmemorativo del grupu irlandés O2. Unes 100.000 persones participaron so l'agua nel centru de Berlín nos festexos qu'Alemaña entamó pa conmemorar los 20 años de la cayida del Muriu de Berlín. L'ensame apostose a lo llargo de los mil dominóes xigantes de poliestireno instalaos nel centru de Berlín, que fueron baltaos pa simbolizar la cayida del Muriu, según los organizadores.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Imaxes[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • Hestoria de Berlín
  • Batalla de Berlín
  • Remodelación de Berlín