Producción en cadena

De Wikipedia
Producción en cadena
Cambiar los datos en Wikidata
Una moderna llinia d'ensamble d'una cadena de montaxe d'automóviles.

La producción en cadena, producción en masa, producción en serie o fabricación en serie foi un procesu revolucionariu na producción industrial que la so base ye la cadena de montaxe o llinia de ensamblado o llinia de producción; una forma d'organización de la producción que delega a cada trabayador una función específico y especializao en máquines tamién más desenvueltes.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

La so idea teórica naz col taylorismo y quien tuviera la idea de ponela en práutica, foi Ransom Olds, quien inauguró la so cadena de montaxe en 1901 construyendo'l so prototipu denomináu Curved Dash.[2] Sicasí, el sistema de cadena de montaxe tomó popularidá unos años dempués, gracies a Henry Ford, quien tomando la idea de Olds, desenvolvió una cadena de montaxe con una capacidá de producción cimera y de la cual el so productu emblemáticu, foi'l Ford T.[3] Sicasí, esta evolución llograda a la cadena de montaxe, provocaría que'l públicu atribuya equivocadamente la so invención a Ford, en llugar de Olds.[4] A finales del sieglu XX ye superada por una nuevu forma d'organización industrial llamada toyotismo que s'afondó nel sieglu XXI.

La disciplina del trabayu y la busca del control coetaneu, de los tiempos de producción del obreru teníen una llende oxetiva nel sieglu XIX. Este yera que'l día tien 24 hores y la forma en que l'obreru trabayaba tenía una velocidá determinada entá en gran parte pol tiempu dedicáu a fabricar dalgún oxetu. La división del trabayu nun bastó p'aumentar la velocidá na producción polo que Frederick Taylor trabayó la idea de cronómetru coles mires d'esaniciar esi "tiempu inútil" o esbardiáu nel procesu granible.

La organización del trabayu taylorista amenorgó efeutivamente los costos de les fábriques pero desabrir del salariu de los obreros. Eso dio entamu a numberoses fuelgues y descontentu xeneralizáu del proletariáu col modelu, cosa que Henry Ford corrixó y con esto llogró tamién un visible tresformamientu social. El taylorismo recibió crítiques y, tamién, foi bien valoráu. La evolución d'esti modelu granible siguir nel toyotismo.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]