Powys Wenwynwyn

Coordenaes: 53°14′N 4°01′W / 53.23°N 4.02°O / 53.23; -4.02
De Wikipedia
Reinu de Powys
Powys Wenwynwyn
(de 1160 (Gregorianu) a 1283 (Gregorianu))
estáu desapaecíu
Alministración
Capital Y Trallwng
Xeografía
Coordenaes 53°14′N 4°01′W / 53.23°N 4.02°O / 53.23; -4.02
Cambiar los datos en Wikidata

Powys Wenwynwyn o Powys Cyfeiliog foi un reinu galés qué esistió mientres l'Alta Edá Media. El reinu correspondía a la porción sur del anterior principáu de Powys que foi estremáu a la muerte de Madog ap Maredudd en 1160: el norte (Maelor) pasó a Gruffydd Maelor y convertiríase finalmente en Powys Fadog; mientres el sur (Cyfeiliog) foi apurríu a Owain Cyfeiliog pa convertise darréu en Powys Wenwynwyn dempués de Gwenwynwyn ab Owain, el so segundu gobernante.

Powys Wenwynwyn y Gwynedd fueron rivales irreconciliables n'años posteriores, con Gwyned aliándose frecuentemente con Inglaterra.

Príncipes de Powys Wenwynwyn[editar | editar la fonte]

  • 1160–1195 Owain Cyfeiliog casáu una fía d'Owain Gwynedd y abdicó en 1195.
  • 1195–1216 Gwenwynwyn ab

Owain Gwenwynwyn prindó'l cantref de Arwystli en 1197, cuándo taba alliniáu con Inglaterra. Tres el matrimoniu de Llywelyn el Grande y Juana de Gales en 1208, nuevamente españó la guerra ente Gwenwynwyn y Llywelyn. En 1212, la sede real tradicional de Gwenwynwyn en Mathrafal foi destruyida y él foi espulsáu de los sos territorios. En camudando de bandu, recuperó los sos territorios nuevamente en 1215, construyendo una capital nueva en Welshpool. En 1216 foi ganáu en batalla por Llywelyn y fuxó a Inglaterra, onde morrió pocu dempués. Foi asocedíu pol so fíu.

Gruffydd ap Gwenwynwyn pasó la so mocedá n'Inglaterra, calteníu por Enrique III d'Inglaterra. Tornó a Gales en 1241 tres la muerte de Llywelyn y cuando foi investido colos señoríos de Arwystli, Cyfeiliog, Mawddwy, Caereinion, Ystrad Marchell y Upper Mochnant por Enrique III d'Inglaterra. Enantes, casárase con Hawise, fía de John -y Strange de Knockin.[1]

Xunir a Llywelyn ap Gruffudd en 1263 antes de tornar a la proteición d'Inglaterra otra vegada dempués de 1276, tres una intriga fallida p'asesinar al príncipe Llywelyn en connivencia col hermanu'l so rival, Dafydd ap Gruffydd. Les sos fuercies, mandaes pol so fíu Owain ap Gruffydd ap Gwenwynwyn, intervinieron na Guerra galesa de 1282–1283 con aquellos de John -y Strange y Hugh -y Despenser y fueron los sos soldaos los que emboscaron y asesinaron al postreru Príncipe nativu de Gales cerca de Builth en 1282.

Fin de la Principalidad[editar | editar la fonte]

Owain ap Gruffydd ap Gwenwynwyn (alies Owen de la Pole) presuntamente apurrió la principalidad de Powys a Eduardu I nel Parllamentu celebráu en Shrewsbury en 1283 (Dafydd ap Gruffudd, el so rival en Powys Fadog foi xulgáu nel mesmu Parllamentu, depuestu por lluchar nel bandu incorrecto y executao por traición contra Eduardo).[2] A cambéu, recibió nuevamente los territorios de Powys Wenwynwyn como Barón llibre d'Inglaterra. La fecha tendría que ser aceptada con reserves porque Owen nun asocedió al so padre hasta 1286: ye posible que Owen actuara en representación del so padre, que yera daquella un home vieyu. En redol a aquella dómina, l'antigua familia real empezó utilizar l'apellíu normanizado "de la Pole" en vegada del patronímicu galés. El nome deriva de Pool (agora llamáu Welshpool), la so ciudá principal.

El Señoríu de Powys[editar | editar la fonte]

Dempués del Estatutu de Rhuddlan en 1284 tolos antiguos títulos de príncipes de Gales. Aun así la principalidad siguió como Señoríu.

La familia gobernanta de Powys sobrevivía nos neños y remotos descendientes de Gruffydd ap Gwenwynwyn, conocíos a partir d'entós como los de Pole, qu'habitaben nel apocayá construyíu castiellu de Powis. En 1293 Owen de la Pole fina y ye asocedíu pol so fíu Griffith de la Pole, que muerre ensin herederos en 1309. El señoríu yera entós heredáu (según llei inglesa) pola so hermana Hawise "Gadarn" ("Hawise la Fuerte", de cutiu conocida cenciellamente como "La Señora de Powis"), primero que por herederos varón (como prescribe llei galesa). Hawise fina en 1349 y a la muerte del so home John Charleton, Barón Cherleton en 1353, el señoríu pasa a los sos fíos, yá fora de los galeses nativos.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «GRUFFYDD ap GWENWYNWYN». Dictionary of Welsh Biography.
  2. «Plantaganet Shropshire». Shropshire History.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]