Posimpresionismu

De Wikipedia
(Redirixío dende Postimpresionismu)
Posimpresionismu
movimientu artísticu
Impresionismu Posimpresionismu
Cambiar los datos en Wikidata
Visión tres el sermón, Paul Gauguin
Xugadores de cartes, Paul Cézanne, 1890.

Posimpresionismu o postimpresionismu ye un términu históricu-artísticu que s'aplica a los estilos pictóricos a finales del sieglu XIX y principios del XX posteriores al impresionismu. Acuñar el críticu británicu Roger Fry por cuenta de una esposición de pintures de Paul Cézanne, Paul Gauguin y Vincent van Gogh que se celebró en Londres en 1910. Esti términu engloba diversos estilos personales plantegándolos como una estensión del impresionismu y al empar como un refugu a les llimitaciones d'este. Los postimpresionistas siguieron utilizando colores vivos, una aplicación compacta de la pintura, pincelaes estremables y temes de la vida real, pero intentaron llevar más emoción y espresión a la so pintura. Los sos esponentes reaccionaron contra'l deséu de reflexar fielmente la naturaleza y presentaron una visión más suxetiva del mundu.

Venecia, Claude Monet, 1908.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Tolos artistes arrexuntaos sol términu posimpresionismo conocieron y prauticaron en dalgún momentu los postulaos impresionistes, un movimientu pictóricu que se desenvolvió na segunda metá del sieglu XIX y que rompió los supuestos académicos, sociales y económicos vixentes nel arte.

Al ser refugaos nos circuitos oficiales, el grupu de los pintores impresionistes entamó les sos propies esposiciones y caltuvo una cohesión que duró hasta que, décades dempués, dalgunos d'ellos algamaron cierta reconocencia. De la disgregación d'esi movimientu nació'l posimpresionismo en parte como evolución y en parte como rotura.

L'impresionismu supunxo una rotura de los conceutos dominantes na pintura y l'escultura. Si hasta entós primaben l'estudiu racional de la obra, la composición sobre dibuxos previos y la claridá de les llinies, los impresionistes abandonaron esi suelu pa tratar de captar nes sos obres la impresión bonal, tal como llegaba a los sos sentíos. Nun los importaba tantu l'oxetu que quería pintase como la sensación recibida. La sensación fugaz, efímera, difícilmente perceptible y reproducible.

Los pintores impresionistes abandonaron los talleres y salieron al esterior. Los sos modelos fueron la cai, l'edificiu, el paisaxe, la persona, el fechu pero non na so concepción estático y permanente sinón percibíos nesi momentu casi únicu. El pintor impresionista pintaba in situ y terminaba la obra con rapidez. Utilizaba trazos sueltos, curtios y brengosos. Los oxetos y el mesmu espaciu non se delimitaban con llinies siguiendo los cánones renacentistes sinón que se formaben na retina del observador a partir d'esos trazos imprecisos.

La pintura impresionista afayó'l valor cambiante de la lluz y el so movimientu, utilizando una rica paleta cromática de la qu'escluyeron el negru porque'l color negru, según dicíen, nun esistía na naturaleza.

Carretera en Auvers tres l'agua,
Vincent van Gogh, 1890.

Cézanne, Gauguin y Van Gogh[editar | editar la fonte]

La obra de Paul Cézanne, Paul Gauguin y Vincent van Gogh carauterizar por un usu espresivu del color y una mayor llibertá formal.

Cézanne interesar por resaltar les cualidaes materiales de la pintura, representando seres vivos y paisaxes, volumes y rellaciones ente superficies, como en Pinos y roques (1895-1898, MoMA, Nueva York). El so interés poles formes xeométriques y la lluz prismático inherente na perceición de la naturaleza antemanó los esperimentos del cubismu.

Gauguin, nun intentu por consiguir la capacidá comunicadora del arte popular, centrar na representación a base de superficies planes y decoratives y l'usu de numberosos significaos simbólicos, como s'aprecia na obra. Calvariu bretón (1889, Palaciu de Belles Artes, Bruxeles).

Van Gogh, pela so parte, averar a la naturaleza con brengoses pincelaes coloristes, evocadores de les emociones internes del artista. La so esperimentación suxetiva, ejemplificada en Nueche estrellada (1889, MoMA de Nueva York), preludió l'espresionismu.

Nel Moulin Rouge, Toulouse-Lautrec,
1892-1895.

Henri de Toulouse-Lautrec[editar | editar la fonte]

Un domingu de branu na Grande Jatte de Georges Seurat.

Henri de Toulouse-Lautrec tuvo fuertemente influyíu poles composiciones lliniales de los grabaos xaponeses, y la so obra carauterizar polos intensos grabaos de contorna y los colores planos.

Neoimpresionismu, puntillismo o divisionismo[editar | editar la fonte]

Georges Seurat, denomináu neoimpresionista polos sos criterios más próximos al impresionismu, inventó una téunica denomada puntillismo, que'l so exemplu más destacáu ye'l cuadru Un domingu de branu na Grande Jatte 1884-1886, Art Institute de Chicago).

Corrientes posteriores[editar | editar la fonte]

Otros movimientos artísticos posteriores, como'l cubismu, l'espresionismu, el fovismo, el surrealismu y el futurismu, presentaron dalgunes de les carauterístiques de la pintura impresionista: la llibertá espresiva del artista y l'énfasis nel conceutu astractu del arte.

Artistes postimpresionistas[editar | editar la fonte]

El peñáu de René Schützenberger.

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Arturo Coloriáu Castellary, Introducción a la historia de la pintura, editorial Síntesis, ISBN 84-7738-118-6.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]