Porvenir

Coordenaes: 53°18′S 70°22′W / 53.3°S 70.37°O / -53.3; -70.37
De Wikipedia
Porvenir
Alministración
PaísBandera de Chile Chile
Rexón Rexón de Magallanes y de l'Antártica Chilena
Provincia Tierra del Fuego (es) Traducir
Tipu d'entidá comuña de Chile
Nome oficial Porvenir (es)
Nome llocal Porvenir (es)
Xeografía
Coordenaes 53°18′S 70°22′W / 53.3°S 70.37°O / -53.3; -70.37
Porvenir alcuéntrase en Chile
Porvenir
Porvenir
Porvenir (Chile)
Superficie 6982.6 km²
Altitú 17 m
Demografía
Población 6801 hab. (2017)
Porcentaxe 100% de Tierra del Fuego (es) Traducir
4.08% de Rexón de Magallanes y de l'Antártica Chilena
0.03% de Chile
Densidá 0,97 hab/km²
Más información
Fundación 1899
Estaya horaria UTC−03:00
UTC−04:00
muniporvenir.cl
Cambiar los datos en Wikidata

Porvenir ye una ciudá y comuña del sur de Chile, asitiada na Provincia de Tierra del Fueu, una de les provincies que componen la Rexón de Magallanes y de l'Antártica Chilena. La ciudá de Porvenir ye la capital de la provincia chilena de Tierra del Fueu, y ye la ciudá más habitada de la porción chilena de la Isla Grande de Tierra del Fueu. Cuenta con 5.416 habitantes (INE 2002).

Reseña histórica[editar | editar la fonte]

Porvenir surdió d'un destacamentu policial instaláu en 1883 mientres la fiebre del oru y foi fundada nel añu 1894, sol gobiernu de Jorge Montt Álvarez, pa serviciu de les nueves estancies ganaderes. Primeramente foi habitada por inmigrantes europeos incentivaos pol descubrimientu de xacimientos d'oru, principalmente croates, y depués por chilenos de Chiloé. La ciudá, asitiada xunto a la Badea Porvenir -llamada Karkamke (agües baxes) polos selk'nam- atópase frente a la ciudá de Punta Arenas, de la cual ta dixebrada pol Estrechu de Magallanes

Xeografía y demografía[editar | editar la fonte]

Con aproximao 9.707,4 km² y una población de 5.465 habitantes (2.158 muyeres y 3.307 homes según el censu de 2002), la comuña de Porvenir acueye a un 3,62% de la población total de la rexón de Magallanes. D'ésta, un 13,38% correspuende a población rural y 86,62% a población urbana (Datos Censales 2002). Integra xunto coles comuñes de Puerto Natales, Torres del Paine, Punta Arenas, Ríu Verde, Llaguna Blanca, Primavera, San Gregorio, Timaukel, y Cabu de Fornos el Distritu Eleutoral N° 60, y pertenez a la 19ª Circunscripción Senatorial (Magallanes).

La rexón respuende a la falla Fagnano-Magallanes, un sistema rexonal de falla sismogénico, d'orientación este-oeste que coincide cola llende transformante ente les plaques Suramericana (al norte) y Scotia (al sur),[1] con sismicidad media; y la so última espresión producióse'l 17 d'avientu de 1949 (74 años), a les 22.30 UTC-3, con una magnitú aproximao de 7,8 na escala de Richter[2]

La Defensa Civil municipal tien de realizar simulacro de seísmu; y alvertir sobre escuchar - obedecer alrodiu d'Área de: Media sismicidad con 7,8 Richter, con silenciu sísmicu de 74 años, otru de menor cimbronazo fai 14 años pol terremotu de Ushuaia de 2010 con 6,3 Richter

Conceyu Comunal[editar | editar la fonte]

Formar seis integrantes pal periodu 2016 - 2020 :

  • Juan Edesio Bahamonde Ruiz (PDC)
  • Rosa Esther Gesell Diaz (PRSD)
  • Javier Alejandro Nancuante Levicoy (PPD)
  • Carlos Soto Miranda
  • Mario Luis Cárcamo Norambuena (IND)
  • Ryan Verdugo Soto (UDI)

Clima[editar | editar la fonte]

El clima en Porvenir ye fríu mientres la mayor parte del añu, con nevaes pel hibiernu.

  Parámetros climáticos permediu de Porvenir, Chile 
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima media (°C) 15.7 15.5 13.6 10.7 7.5 4.8 4.7 6.2 8.7 11.3 13.3 4.8 9.7
Temperatura media (°C) 11.4 11 9.5 7.1 4.4 2.1 1.9 3.1 5 7 9 5.3 6.4
Temperatura mínima media (°C) 7 6.6 5.3 3.4 1.3 -0.7 -1 -0.1 1.3 2.7 4.4 5.8 3
Fonte: MSN Weather

División Alministrativa[editar | editar la fonte]

La comuña de Porvenir estremar nos siguientes distritos:

Distritu !Población

Censo 2002

Porvenir 5.078 hab.
93

hab.

San Sebastián 294 hab.

La ciudá[editar | editar la fonte]

Vista de Porvenir.

La travesía del Estrechu ye realizada pol nuevu Ferry Crux Australis reemplazando a l'antigua Barcaza Melinka, un barcu multipropósito pa pasaxeros y autos, qu'en 2.10 h realiza l'itinerariu de Tres Puente (Punta Arenas) a Badea Chilota de martes a domingu. El tresbordador proveniente de Punta Arenas atraca en Badea Chilota, a 5 km, dende onde hai serviciu de buses.

Porvenir dispón d'un aeropuertu allugáu a 15 minutos de la ciudá, museos, hoteles, restoranes y otros servicios d'interés turísticu. Destaca'l Muséu Provincial Fernando Cordero Rusque, creáu en 1980, qu'exhibe una muestra fotográfico y arqueolóxico de los selk'nam, (aboríxenes escastaos de la isla) según información sobre l'afayu y esplotación del oru a partir de 1881, una notable coleición de retablos de les cases más notables de Tierra del Fueu, y una seición d'historia natural, arqueoloxía y etnografía.

Tien amás una bella costanera, en que les sos vera ver flamencos rosados y cisnes de pescuezu negru. Nel sector destaquen antigües casones, el Parque de l'Alcordanza, con maquinaries usaes antaño polos pioneros d'esta rexón, el Parque Croata y el Monumentu a los Pioneros: La costanera xira depués escontra'l sur arrodiando la badea Porvenir hasta'l Mirador, dende onde puede apreciase tola ciudá.

Porvenir tien 3 establecimientos educativos; el Colexu Salesianu Maria Auxiliadora, la Escuela Bernardo O'Higgins y el Llicéu Polivalente Hernando de Magallanes, amás de 3 xardinos infantiles.

Cada añu realizar na Isla Grande de Tierra del Fueu'l rally denomináu Gran Premiu de la Hermandá Arxentín-Chilena, siendo Porvenir y Ríu Grande, n'Arxentina les dos llocalidaes que son puntu de llargada o meta, alternativamente cada añu.

Turismu[editar | editar la fonte]

Anque'l turismu ta n'espansión, la mayoría de los turistes utilicen Porvenir como base de los sos viaxes a los curiosos turísticos de Tierra del fueu, yá que pol so allugamientu atópase cercana a la llaguna de los cisnes, llaguna de los flamencos, a 15 quilómetros de la llaguna Santa María onde añeren múltiples aves, a 114 quilómetros de la Colonia de pingüín rei, a 140 km de les corrolades de pesca de los indíxenes selknam, a 147 km de la villa cameron, a 177 quilómetros del entamu de la cordal darwin, a 188 quilómetros de puertu yartou, a 189 quilómetros de la colonia de pingüinos magallánicos Spheniscus magellanicus de Puertu Yartou, a 210 quilómetros de l'Avenida de los glaciares a 237 quilómetros de Pampa Guanaco; polo que s'utilicen los sos servicios como base loxística y ciudad dormitorio d'escursiones que se realicen pel día a otros puntos de la isla. Hai dellos hoteles, restoranes, almacenes, bancu, estación de policía, empreses de servicios turísticos, hospital, tiendes y una estación de gasolina. L'accesu ye por ferry dende Punta Arenas, per avión dende Punta Arenas, pela ruta asfaltada escontra Manantiales que lo coneuta col tresbordador de badea azul que dexa l'encruz de vehículos y pasaxeros o per carretera dende'l llau arxentín de la isla. Tolos tresbordadores al traviés del Estrechu de Magallanes tán al cargu d'Austral Broom, empresa chilena, y dexen l'encruz d'autos y pasaxeros. Un serviciu execútase una vegada al día, sacante los llunes dende'l puertu de tres puente en Punta Arenas y llega a la terminal del ferry de Badea Chilota a unos 5 km de la ciudá de Porvenir, frente a la Capitanía de Puertu de Tierra del Fueu. Esti viaxe ye altamente recomendable, especialmente pa los observadores d'aves qu'en grandes cantidaes lleguen a reparar esti maraviyosu espectáculu sobre l'estrechu, siendo amás posible ver delfines tamién llamaos toninas, y dacuando pingüíns y ballenes. L'otru serviciu tien llugar nel estremu norte de la isla y estiéndese dende Punta Delgada a Badea Azul.

La rexón meridional de la provincia tien dellos llagos y ríos aptos pa la pesca.

Son puntos turísticos a visitar, n'escursiones que pueden contratase na ciudá pel día: la colonia de pingüinos rei, distante a 114 quilómetros de la ciudá, la colonia de pingüín Magallánico allugada na llocalidá de Puertu Yartou, la mítica Cordal Darwin, a 199 quilómetros de la Ciudá, el Parque Karukinka allugáu nel sur de la Isla de Tierra del Fueu, la L'Aldea Tierra del Fueu. Na mesma ciudá encamiéntose realizar avistamiento d'aves, especialmente flamencu, mabea de les roques y el chorlito especie en peligru d'estinción qu'habita na Llaguna Verde, visitar la Llaguna del Sal llaguna allugada nel estremu norte de la ciudá onde'l 19 d'ochobre de 1978 hubo un avistamiento masivu de Ovnis, la casa del criminal de guerra Nazi Walter Rauff, el Muséu Fernando Cordero Rusque onde esiste una momia que la so etnia nun foi determinada, el memorial de los executaos políticos y el primer cine de Suramérica.

Finalmente dende la ciudá pueden realizase escursiones a la Cordal Darwin, específicamente al Senu Almirantazgo que ye la sienda norte de l'avenida de los glaciares. Nestos glaciares puede vese amás llobu marín, foca leopardo y elefante marín, pudiendo amás practicar el trekking y el alpinismu

Deportes[editar | editar la fonte]

Fútbol[editar | editar la fonte]

La comuña cunta con una asociación de fútbol (Asociación de Fútbol de Porvenir) conformada por trés clubes (18 de setiembre (Campeón actual) , Magallanes y Tierra del Fueu).[3] Por cuenta de les condiciones del territoriu, tolos partíos xugar nel Estadiu Municipal Alejandro Barrientos Barría (campera sintética).[4]

Galería[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Smalley, Robert Jr.; Kendrick, E., Bevis, M.G., Dalziel, I.W.D., Taylor, F., Lauría, E., Barriga, R., Casassa, G., Olivero, E.B., Piana, E. (2003). «Geodetic determination of relative plate motion and crustal deformation across the Scotia-South America plate boundary in eastern Tierra del Fueu». Geochemistry, Geophysics, Geosystems 4 (9):  páxs. 1-19. 
  2. «Llistáu de Terremotos Históricos». Institutu Nacional de Prevención Sísmica. Archiváu dende l'orixinal, el 6 d'abril de 2009. Consultáu'l 9 de marzu de 2009.
  3. 18 DE SETIEMBRE CAMPEONÓ NEL FÚTBOL PORVENIREÑO
  4. Inauguráu remozado Estadiu Municipal de Porvenir

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]