Pinín

De Wikipedia
Pinín
Cabera apaición Década 1970
Creador/a/es Alfonso Iglesias
Información
Sexu Hombre
Edá Neñu
Familiares Pinón y Telva
Residencia Pinón y Telva
Nacionalidá España
Perfil n'IMDb
[editar datos en Wikidata]

Pinín ye un popular personaxe asturianu de ficción, protagonista de les historietes de Telva, Pinón y el so sobrín Pinín, bien popular nos años 40, 60 y 70 del sieglu XX.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Foi creáu (tantu esti personaxe como Telva y Pinón, protagonistes de dellos tebéos) pol dibuxante Alfonso Iglesias López de Vivigo, nacíu en Navia (Asturies) en 1910.

En 1944 arrexuntó les sos hestories en Les venturas de Pinín, que de Pinón ye sobrín.[1] A partir de 1954, popularizar en forma de cromos per mediu del chocolate Cibeles.[1]

Los sos viñetes tamién se publicar en "La Voz de Asturias" (dende 1963)[1] y "Xente Menudo". Estes hestories fueron tamién llevaes al teatru, a la narrativa (El Asthur-Kong y Pinín, 1979) ya inclusive al cine (Les Aventures de Pinín y los sos amigos, 1979). La so última aventura publicar en 1979 nel suplmento infantil del ABC.

Mientres enforma tiempu goció de gran popularidá ente los asturianos y la so imaxe espublizóse rápido, llegando inclusive n'ocasiones a ser representáu como un símbolu d'identificación asturiana. Amás foi'l primer personaxe de cómic español que se llevó al cine con personaxes reales.

En 2010 el diariu La Nueva España reeditó les sos hestories.

Argumentu[editar | editar la fonte]

Nel cómic Pinín preséntase como un neñu rubiu, menudu y con boina. Según les historietes, Pinín nació en Pajomal, un pequeñu caserío que realmente esiste y ta asitiáu bien próximu a La Felguera. Ellí vivíen Pinón y Telva. Viaxaba por toa Asturies nel madreñogiro. Esti tresporte yera una madreña xigante que tan llueu sirvía de barca como volaba gracies a les hélices de la parte cimera. En delles ocasiones llevaba consigo una gaita.

Nota cultural[editar | editar la fonte]

La imaxe del madreñogiro de Pinín apaez nel últimu sellu del añu 2009, emitíu con ocasión de la Esposición Nacional de Filatelia Xuvenil (JUVENIA 2009), con sede en Mieres (Asturies). Nel Aeropuertu d'Asturies esiste un retruque del Madreñogiro. Pinín tien el so monumentu nel Parque d'El Sutu de La Felguera, parque popularmente conocíu como Pinín, onde esiste tamién una asociación de festexos col nome del personaxe.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 Cuadrado (2000), p. 30.

Bibliografía[editar | editar la fonte]