Perru cobrador

De Wikipedia
Un perru cobrador de boca blanda» va ser nidia al reponer y caltener l'ave.

Perru cobrador —n'inglés: Retriever— ye como se denomina a un tipu de perru de caza que recupera presa pa un cazador.[1]Polo xeneral, los perros de caza estremar en tres categoríes principales: perru perdigueru o de cobru, perru d'agües y perru pointer o de muestra.

Los retrievers fueron criaos principalmente pa recuperar les aves o otres preses y devolvelos al cazador ensin sufrir daños. Anque los spaniels y otres races pointer recuperen rutinariamente preses, y munchos perros perdigueros son espertos na busca de la presa, el cobradores estremar en que la recuperación ye la so función principal y tán especializaos na caza de pluma y n'agua. Como resultancia, les races retriever son criaes colo que se conoz, na xíriga de cazadores, «boca nidia o blandia». Una boca nidia referir a la disposición de que'l perru lleve la presa na so boca ensin mordela o xugar con ella.

La boca dura» ye una falta grave nun perru de caza y ye una costume bien difícil de correxir. Un perru cola boca dura fai impresentable la presa o nel peor de los casos, non comestible.

La voluntá del perru perdigueru de prestar y la so capacidá d'entrenamientu dexaron l'apaición de races como'l Llabrador retriever y el Golden retriever, bien populares como perru d'asistencia perros d'asistencia.[2][3][4]

Habilidaes[editar | editar la fonte]

Pa llevar a cabu les funciones d'un perru cobrador de caza, un retriever tien de ser entrenáu pa realizar les siguientes xeres:

  • Permanecer so control. El cobradores utilícense de normal pa la caza d'aves acuátiques. Yá que la mayoría de la cacería d'aves acuátiques emplega l'usu de pequeñes embarcaciones en condiciones ivernices, los perros perdigueros tán capacitaos pa permanecer so control, sentaos tranquilamente y en silenciu, hasta que s'unvien pa recuperar. De cutiu esto conozse como «estabilidá». Lo qu'ayuda a evitar un entorno accidental qu'alteria l'oxetivu del cazador o la posible descarga accidental d'una arma de fueu que podría causar daños graves, o la muerte a otres persones na partida de caza, o pal mesmu perru. Un perru estable y tranquil tamién ye capaz de «marcar» la presa baltada.


  • Marca de la presa baltada. El marcáu ye'l procesu de ver a un páxaru, o delles aves, cayer o ser baltaos. Cuando se da'l comandu «marca» el perru tien de mirar escontra riba pa les aves entrantes y recordar onde cayó cada ave. A los retrievers bien entrenaos enséñase-yos a siguir la direición del cañón de la pistola que ta apuntando pa marcar la cayida de les aves. Una vegada que la presa cai'l controlador va mandar al perru pa recuperala. La capacidá del perru pa recordar delles marques» ye bien importante y los entrenadores utilicen téuniques varies p'ameyorar la capacidá de marcar y la memoria d'un perru.


  • Realizar un recobru ciegu. Mientres la caza d'aves acuátiques el trabayu principal d'un perru ye recuperar los páxaros cayíos. Hai momentos en qu'un perru nun ve onde cai la presa. Nesti casu los retrievers tán capacitaos pa obedecer órdenes de mano, o voz, daes pol controlador pa dirixir al perru a onde la presa foi baltada pa la so recuperación. Esto llámase una «recuperaración a palpu». La precisión ente'l perru y el guía ye desaxeradamente útil y deseyada col fin d'embrivir el tiempu de recuperación y llindar la perturbación del área circundante. La mayoría de los recobros ciegos nel campu realizar ente 27 a 75 metros del tiru de la pistola, sicasí, un bon equipu retriever / controlador pueden realizar recuperaciones ciegues precises a más de 92 metros.


  • Recuperar en mano. Anque dellos cazadores prefieren tener al páxaru abatíu a los sos pies, la mayoría de los controladores rique que'l perru apurra la presa na mano. Lo que significa qu'una vegada que'l perru completó la recuperación va ser nidia, pero va suxetar firmemente l'ave hasta que se-y ordenar lliberar na mano del guía. La entrega en mano amenorga'l riesgu de qu'un páxaru escape, una y bones l'ave permanez na boca del perru hasta que'l controlador apoderar d'ella.


  • Distinción. Mientres la cacería utilicen dellos perros, un cobrador tien de permanecer so control y esperar la so vez, ente qu'otros perros de trabayu realicen la so xera. Esto ye importante una y bones tener dellos perros cobradores recuperando coles mesmes a la presa puede causar tracamundiu. Esta ye una razón pola que munchos manejadores usen el nome del perru pa dar el comandu de recuperar.


  • Solmenar a la orde. En recuperando a la presa, un perru bien entrenáu nun se solmena l'escesu d'agua de la so piel hasta dempués de que la entrega de l'ave ye total. Un perru que se solmena l'agua de la so pelame nun pequeñu bote, nel peor de los casos pon en riesgu de zozobrar la nave en condiciones ivernices, y nel meyor de los casos lo más probable ye que los cazadores y l'equipu de caza muéyense. Tamién un perru que se solmena, mientres caltién a la presa na so boca, podría estropiar l'ave hasta'l puntu de faer que nun sía apta pa consumir. Pa evitar estos contratiempos los entrenadores usen un comandu distintu pa indicar al perru que puede solmenase l'escesu d'agua del so pelo.


  • Cuadrante. Los retrievers utilícense de cutiu en papeles secundarios por que faigan volar a les aves. Los perros tienen de trabayar frente a los cazadores que busquen les aves de caza nos sos escondites. El perru tien de ser enseñáu a permanecer dientro del campu de tiru o cuadrante pa evitar faer salir un páxaru fora de la distancia de disparu.


  • Caltiénse sele frente al tiru d'aves en vuelu. Mientres la caza d'aves acuátiques, el perru tien de tar sele mientres les aves entamen el vuelu o se-yos dispara mientres vuelen. Col fin de marcar la cayida y evitar asustar otres aves escorriendo innecesariamente un páxaru perdíu.


Anque la mayoría de los perros perdigueros individualmente tienen la capacidá bruta de ser entrenaos como un perru de caza, una gran cantidá de pensamientu y esfuerciu dáse-y a la cría de les traces específiques deseyaos en perros de campu, lo qu'ameyora en gran midida'l procesu de formación. Cuando se críen perdigueros de cobru pal trabayu de campu tener en cuenta:


  • Obediente. Producir un perru bien entrenáu capaz de realizar les xeres descrites enantes rique una cantidá significativa de tiempu y esfuerciu, y un perru que ye intelixente, controlable y abiertu al aprendizaxe dondu— ye de suma importancia.


  • Deséu y emburrie. Esta carauterística(s) cubre una amplia gama de comportamientos exhibíos por un bon perru». Lo más notable ye que va demostrar el deséu de recuperar casi hasta'l puntu de comportamientu maniacu y va enfrentase a torgues significatives pa faer una recuperación. Tamién van demostrar un interés escepcional nes aves, plumes de páxaros y l'arume d'aves.


  • Marcáu y memoria. La vista y perceición fonda son de vital importancia na habilidá del perru pa marcar la presa baltada. Recordar cada ave cayida tamién ye fundamental. Anque hai téuniques especiales que los entrenadores de retriever utilicen p'ayudar a un perru a marcar y recordar preses baltaes, un bon retriever tien de tener aptitúes naturales.


  • Ñariz. Los perros son dirixíos principalmente pela so ñariz. Un bon retriever va faer usu de la so ñariz p'atopar la presa bien escondida en montes trupos o venteará l'aire pa saber onde cayó nun campu o llagu.


  • Boca blanda. Precísase un perru nidiu cola boca p'asegurase de que la presa recuperada ye apta pa comer. Un perru cola boca blanda va ser nidia al recoyer y caltener l'ave. Los perros que innecesariamente dexen cayer a los páxaros, esmagayen, mazquen o se comen l'ave antes d'apurrila al controlador son consideraos «duros cola boca» o se describen como con «problemes na boca». Ente que l'entrenamientu puede ayudar a superar la mayoría de los problemes de la boca» ye deseable un perru con una boca blanda inherente al empecipiar el procesu d'ensayamientu.


  • Fortaleza. La caza d'aves acuátiques ye un deporte de clima fríu que se realiza al traviés d'una amplia variedá de llugares y condiciones, dende los montes nel sur d'EE.XX., hasta los estanques cubiertos de xelu nel mediu oeste o los frígidos mares xelaos a lo llargo de la mariña de Nueva Inglaterra. Un bon perru perdigueru d'acordies volverá entrar na agua y va faer múltiples recobros so estes y otres condiciones estremes.

Races[editar | editar la fonte]

La FCI engloba les races retriever na seición 1 del grupu VIII, Perros cobradores de caza.

Golden retriever
Retriever de pelo rizáu
Retriever de pelo llisu
Retriever de Nueva Escocia
Llabrador retriever
Retriever de Chesapeake

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Perru de caza

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Retriever» (castellanu). Consultáu'l 25 d'abril de 2013.
  2. «perru_de_asistencia.html Preparando un perru d'asistencia» (castellanu). Archiváu dende l'perru_de_asistencia.html orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 25 d'abril de 2013.
  3. «cachorru-y-el perru/el perru/el perru-al serviciu-del home/los perros-de-asistencia El perru al serviciu del home» (castellanu). Consultáu'l 25 d'abril de 2013.
  4. «Tipos de Retriever» (castellanu). Consultáu'l 26 d'abril de 2017.
Bibliografía *Fergus,

Charles. Gun Dog Breeds, A Guide to Spaniels, Retrievers, and Pointing Dogs, The Lyons Press, 2002. ISBN 1-58574-618-5

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]