Orlando Anderson

De Wikipedia
Orlando Anderson
Vida
Nacimientu Compton (es) Traducir13 d'agostu de 1974
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Martin Luther King, Jr. Multi-Service Ambulatory Care Center (es) Traducir[1]29 de mayu de 1998[1] (23 años)
Causa de la muerte mancada por arma de fueu[1]
Oficiu criminal
Altor 1,68 m
Seudónimu/os Baby Lane
Cambiar los datos en Wikidata

Orlando Tive "Baby Lane" Anderson (13 d'agostu de 1974Compton (es) Traducir – 29 de mayu de 1998Martin Luther King, Jr. Multi-Service Ambulatory Care Center (es) Traducir) foi un afiliáu de la banda caleyera Southside Crips y créese que ye'l responsable de la muerte del famosu raperu Tupac Shakur.[2] Mientres la nueche del 7 de setiembre de 1996 en Las Vegas, Anderson y los amigos de Tupac arreyar nuna engarradiella nel MGM Grand Hotel tres hores primero que Tupac fuera disparáu. Dizse que Anderson se jactaba d'haber disparáu al raperu, daqué que negó nes entrevistes.[3] El Departamentu Metropolitanu de la Policía de Las Vegas consideró a Anderson como sospechosu, anque fueron incapaces de venceyalo direutamente col asesinatu. Afeni Shakur, la madre de Tupac, presentó una demanda por homicidiu culposo contra Anderson. El casu taba programáu pa setiembre de 1998, pero nunca se celebró por cuenta de la muerte de Anderson.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Yera un desemplegáu padre de trés fíos y vivía cola so novia Rasheena Smith nel so apartamentu en Lakewood, xusto al sureste de Compton. Ella yera una estudiante d'enfermería, teníen dos neñes, Krystal, de dos años d'edá y Courtney unu. Pero tamién tenía otra rellación con una moza llamada Taiece Lanier, qu'acababa de dar a lluz a una neña, Ariel. El tíu d'Orlando, Kefee D vivió nuna casa blanca al llau.

Cuestiones xurídiques[editar | editar la fonte]

Antes del asesinatu de Tupac Shakur taba siendo investigáu por asesinar a un home d'un tiru a la cabeza. Tim Brennan y Robert Ladd pidieron una orde d'allanadura a tola peada p'ayudar a la investigación en Las Vegas con ayuda de la policía de Compton. Sicasí Orlando nun dixo nada avera del asesinatu:

Yo nun tengo nada que ver, yo soi como la víctima. Llamentar por él.[4]

La so vida y muerte[editar | editar la fonte]

Orlando presumir foi l'asesín de Shakur y nació en Compton, California en 1974. Yera un fan qu'afirmaba tener tolos discos de Tupac. El mozu se crio n'unu de los barrios con más decadencia de Los Angeles. Tien un mediu hermanu llamáu David Stallworth, tamién conocíu como Pooh

MGM Grand Hotel[editar | editar la fonte]

Tupac tuviera asientos de primera fila. Según los informes, Orlando llograra colase na parte posterior. Créese qu'Orlando robo un collar a un miembru del séquitu de Death Row, dempués de que Tupac ver nel MGM Grand Hotel gracies Trevon Lane, un MOB Piru, amigu de Suge Knight, esti fora faía'l y dixéra-y: "Yes del Sur?" y depués, a la vista de los transeúntes y les cámares de seguridá del hotel dio-y un puñada y estrellar contra la banda de la cabeza d'Orlando, tirándolo al suelu. Knight, el propietariu de la discográfica Death Row de Tupac, xunir col restu de la comitiva de Shakur, dando pataes a Anderson na cabeza y el cuerpu antes de sumir na nueche. Unes hores más tarde, Tupac foi tirotiáu por un home armáu que se detuvo al llau del vehículu que lu tresportaba a él y a Suge pel centru de Las Vegas. Seis díes más tarde, el más grande iconu del hip hop taba muertu. Nun pasó enforma tiempu primero que los rumores empezaren a apaecer diciendo qu'Orlando Anderson foi'l qu'apertó'l gatíu. Orlando yera del llau sur de Compton.

Vida[editar | editar la fonte]

La madre d'Orlando, Charlotte trabayó veces de 12 hores pa caltener a los sos fíos, pero na mayoría de les fines de selmana nun habría dalguna xunta familiar grande que xunió a toos a prauticar deportes y tener una gran comida.

Un amigu raperu d'Orlando recuerda qu'envidiaba la cercanía de la familia de Anderson: "Toos tuvimos problemes colos nuesos padres. Les nueses madres yeren nel resquiebru y los nuesos padres nun taben cerca. Orlando tenía daqué que yo nun tengo, y que yera de la familia. Inda taba na escuela.'.

L'hermanu d'Orlando nun niega que'l so hermanu taba arreyáu en bandes locales nos sos primeros años d'adolescencia, pero diz que yera demasiáu intelixente como pa siguir participando. La policía de Compton declararon qu'Orlando yera de fechu un pandillero;pero, Tyise Tooles, un amigu y ex compañeru d'Orlando en Domínguez High School, en Compton diz: "Nun yera esi tipu de persona n'absolutu, yera una persona atenta bien, pero bien xenial."

La familia d'Orlando Anderson nun-y gusta enforma la prensa, nin la forma en que representó Orlando. Más allá de la emisión d'un curtiu comunicáu n'ochobre de 1996 aportunando na so inocencia, negáronse a ser entrevistáu. Primeramente, cuando se-y preguntar, negar a falar. A lo último, seis meses más tarde, se delega el mediu hermanu d'Orlando, Pooh pa falar nel so nome. Pooh diz que los periodistes tienen tou mal. Orlando yera un mozu sele: 'Nunca causáu un problema. Una cosa alrodiu de él ye que siempres tuvo arreyáu en coses positives. Siempres, siempres, siempres '. Él yera un estudiante consciente que pasó los sos exámenes. Mientres un tiempu, dir a Taft High, una escuela p'alumnos d'altu rendimientu nel valle - la mesma escuela que'l raperu Ice Cube foi. Pooh diz que nun ta seguro de por qué Orlando foi unviáu ellí, anque nesi momentu la ciudá fixo operar programes pa sacar a los neños que taben en riesgu d'arreyase nos estilos de vida de bandes d'escueles fora del área. Orlando volvió a Domínguez alta pal so últimu añu y empezó a salir con una nueva llamada Rasheena Smith. Hai una semeya d'ellos nel anuariu de la escuela, fotografiáu nel añu 1992 La cita diz: "Orlando Anderson y Rashina Smith".

Los pandilleros de cutiu non se gradúan, pero Orlando consiguió'l so diploma d'esi añu. El so aniellu de la clase siguía siendo la so pieza favorita de la xoyería. Esi añu, hubo un estelante númberu de 803 muertes rellacionaes con peaes nel Condáu. L'anuariu contién un anunciu a toa páxina y delles más pequeñes pa los depósitos de cadabres de la vecindá. Orlando fuera d'una infancia segura. El so padre, Harvey Lee Anderson, dixebrar de la so madre, Charlotte Davis, pero Orlando creciera cola so bisagüela na casa d'Utah en South Burris Road, arrodiáu de muyeres, homes y güelos.

Los sos Suaños[editar | editar la fonte]

Irónicamente, resulta que lo que realmente Orlando suañaba yera una carrera nel negociu de la música, pero en 1996, añu en que cumplió 22 años, avanzara un pocu. Vivía con Rasheena nel so apartamentu en Lakewood, xusto al sureste de Compton. Ella yera una estudiante d'enfermería, y per esta vegada tuvieron dos neñes, Krystal, depués dos años d'edá, y Courtney, unu. Pero tamién faía tenía otra rellación, con una moza llamada Taiece Lanier, qu'acababa de dar a lluz a una neña, Ariel. Namái cuando Pooh volvió a Compton en mayu dempués de graduase de la universidá ye que les coses empiecen a avanzar. Él y Orlando decidió empecipiar un sellu discográficu xuntos y, creyendo nel poder de la positividad, llamar Success Records. La otra pasión d'Orlando foi'l deporte. Asina que el 7 de setiembre, foi a Las Vegas colos sos amigos nun coche emprestáu pa ver la engarradiella de Tyson, al rexistrase nel hotel Excalibur xusto al otru llau de la cai del MGM Grand.

Setiembre de 1996[editar | editar la fonte]

El 12 de setiembre, la policía de Compton recibió un informe d'un contautu de banda que diz que los Bloods afiliaos a Death Row fixeron que Tupac va engarrar con Orlando yá que fuera motiváu por un incidente unos meses antes: un Piru Blood fuera asaltaos nun Foot Locker por un Southside Crip por una cadena de Death Row- en Lakewood Mall. El Blood, Trevon 'Tray' Lane, llevaba un collar d'oru de la que colgaba un emblema de Death Row- un regalu personal de Suge Knight. El Crip arrincar. Nel centru sur, eso ye como tomar un troféu de guerra. Acordies con l'informante, Tray fuera parte de la peada de Death Row la nueche de la engarradiella Tyson y dixéra-y a Tupac segundos primero qu'Orlando Anderson foi afrelláu, qu'Orlando yera'l Crip que lo enfrentara nel Foot Locker.

Dempués de la muerte de Tupac[editar | editar la fonte]

En Compton, una sangrienta guerra españó ente los llaos norte y sur. Nos próximos díes, la policía cuntaron 12 incidentes de disparos y tres muertes. La paranoya apoderar del vecinderu. Había rumores de que Bloods taben ufiertándose $10,000 por cada Southside Crip asesináu. Na nueche del 2 d'ochobre, 300 policías balanciaron sobre les cases de pandilleros conocíos en Compton y los barrios del sur y l'este. La incursión yera aparentemente parte d'una ofensiva pa tratar de detener la guerra. Pero tamién dio a la policía de Compton la oportunidá de detener a Orlando. La declaración xurada de que la policía preparar col fin de llograr la orde de detención d'informantes adicionales que xunieron Orlando a la guerra de bandes violentes. La policía detuvo a Orlando - non pol asesinatu de Tupac Shakur, pero'l 12 d'abril si non pol asesinatu d'un home llamáu Edward Webb, que fuera atacáu pel costazu nuna fiesta y muertu a tiros por dellos homes de raza negra. Detectives de Las Vegas acompañaos de la policía de Compton, llistu pa cuestionar Orlando sobre la so participación nel asesinatu de Tupac, pero nin la policía nin Compton el departamentu de policía de Las Vegas foi capaz de convertir la evidencia circunstancial de los informantes en cualquier cosa que fadría un casu. En realidá, gran parte de la so declaración xurada namái se detalla lo que los miembros de les bandes Blood y los sos asociaos en Death Row Records sobre una supuesta engarradiella con Crips. La policía de Las Vegas nun pudo enllazar col asesinatu d'Orlando a Tupac, nin taba la policía de Compton capaz de satisfaer el fiscal de distritu que nun teníen abondu pa retenelo inclusive pol asesinatu de Edward Webb. DA Janet Moore ordenó qu'Orlando sía llibre.

'Orlando tuvo una visión", diz Greg Cruz, propietariu de Underworld Records, una tienda de ma y pá local y un amigu cercanu de Eazy Y. Cruz afirma que foi asesor de negocios d'Orlando. "Yera una persona bien sele bonable. Les sos pallabres faen ecu de lo qu'escuché de tantos otros. Orlando foi bien queríu pequí; tol mundu diz que yera arrogante y carismáticu y non violentu." -y preguntarón cómo Orlando, un home desemplegáu con cuatro fíos, podría dexase'l luxu d'establecer el so estudiu. 'Yera'l dineru de la demanda ", diz vagamente. "Bonu, nun ye nengún secretu. Death Row fixera dellos pagos a él. Esi ye'l dineru qu'utilizaba '. Orlando foi citáu a declarar como testigu nes audiencies de llibertá condicional de Suge. Al ser entrevistáu pola policía de Las Vegas, Orlando dixéra-yos claramente Suge asaltáralu. Pero nel estráu de los testigos, invirtió'l so testimoniu. Suge foi 'l'únicu qu'oyí dicir: "Dexa de faer esta mierda!" "Como xuez presidente de la Corte Cimera de Los Angeles Stephen J Czuleger señaló, Orlando taba obviamente mintiendo.

Muerte[editar | editar la fonte]

Orlando Anderson morrió nun tirotéu cuando él y el so amigu, Michael Reed Dorrough, fueron al llavaderu de coches en Calandria y metióse nun discutiniu con Gerry Stone, un Corner Pocket Crip. Stone sacó una arma, pero Dorrough rogólu que dexar. Cuando punxo l'arma de Stone a distancia, Anderson sacó la so arma y disparó a Stone. Acordies con testigos, el tíu de Stone, Michael Stone, tamién miembru un Corner Pocket Crip, sacó la so arma y disparó contra Anderson. Dorrough que taba desarmáu tamién foi mancáu cuando Anderson recibió un disparu. Coyó la pistola de Anderson y devolvieron el fueu, matando a Michael Stone. Dorrough l'únicu sobreviviente dexó la escena mancáu, pero namái lu fixo una corte cuando los paramédicos llevar al hospital. A pesar de que'l so abogáu argumentó que Dorrough taba actuando en defensa mesma cuando disparó a Stone, foi acusáu de los trés muertes y condergáu a cadena perpetua.

Confesión de Keffe D[editar | editar la fonte]

En 2011, Greg Kading,  un antiguu investigador d'homicidios de LAPD, llogró que Keffe D, tíu d'Orlando, va confesar, diciendo que'l, acompañáu de Terrance Brown "T-Brown", Deandre Smith "DRE" y Orlando, asesinaron a Tupac.

Keffe esplica qu'entamaben esperar a Tupac nel Club 662 p'asesinalo, pero al ver que nun llegaben decidieron dise, gracies a les muyeres que glayaben el nome de Tupac, estos fueron capaces d'atopalo, teníase entamáu que Keffe va asesinar, pero esti diba nel asientu del copilotu y pa eso este tendría de disparar frente al so conductor, asina que diba apurri-y l'arma a Dre, pero esti nun quixo usala, asina qu'Orlando, disparando al traviés de Dre.[5]

Keffe D diz que Sean Combs ufiertó-yos 1 millón de dólares en cuenta de matar a Tupac, pero esti lo niega.[6]

Dempués de la so Muerte[editar | editar la fonte]

Orlando Anderson apaeció nel programa de A&Y (canal de televisión) "Who Killed Tupac" de 2017, nel cual investiguen al asesín de Tupac.[7] Tamién apaeció nel documental "Murder Rap: Inside the Biggie and Tupac Murders" de 2015, dirixíu por Michael Dorsey y escritu por Greg Kading (basdo nel llibru "Murder Rap: The Untold Story of the Biggie Smalls & Tupac Shakur Murder Investigations")

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Scott, Cathy. The Killing of Tupac Shakur (2004), paperback. ISBN 0-929712-20-X.
  • Broomfield, Nick. Biggie & Tupac: The Story Behind the Murder of Rap's Biggest Superstar (2002), documentary filme. ASIN B0007TKG80.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]