Ser vivu

De Wikipedia
(Redirixío dende Organismu)
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Wikipedia:Wikipedia:Llista d'artículos que toa Wikipedia tien que tener/Archivu
Planta y camparina dambos tienen vida.

Un ser vivu, tamién nomáu organismu (tamién muérganismu) ye un conxuntu d'átomos y molécules que formen una estructura material mui organizada y complexa, na que intervienen sistemes de comunicación molecular, que se rellaciona col mediu ambiente con un intercambiu de materia y enerxía d'una forma ordenada y que fai les funciones básiques de la vida que son la nutrición, la rellación y la reproducción, de tal manera que los seres vivos actúen y furrulen por sí mesmos ensin perder el so nivel estructural.

La materia que compón los seres vivos ta formada nun 95% por cuatro átomos que son el carbonu, hidróxenu, oxíxenu y nitróxenu, a partir de los cualos formense les biomolécules: ácidos nucleicos, las proteínes, los glúcidos y los llípidos. Estes moléculas repítense de seguío dientru de los seres vivos, polo que l'orixe de la vida vien d'un antecesor común va munchos millones d' años sobro la Tierra.

Por tantu, los seres vivos cumplen siete carauterístiques diferenciadoras del restu la materia inorgánica:

  • Organización celular: Les unidaes básiques d'un organismu son les células. Un organismu pue tar compuestu d'una sola célula (unicelular) o por munches (pluricelular).
  • Homeostasis: Los organismos caltienen un equilibriu internu, por casu, controlen viviegamente la so presión osmótica y la concentración d'electrolitos.
  • Rellación: Ye una reacción ante estímulo esternos y dexa a los seres vivos detectar o llograr información del mediu nel que viven, tomar les decisiones acertaes y ellaborar una respuesta fayadiza pa la so supervivencia.
  • Metabolismu: Los organismos o seres vivos peracaben enerxía pa convertir los nutrientes en componentes celulares (anabolismo) y lliberen enerxía al descomponer la materia orgánico (catabolismo).
  • Desenvolvimientu: Los organismos aumenten de tamañu al adquirir y procesar los nutrientes. Munches vegaes esti procesu nun se llinda a l'acumuladura de materia sinón qu'implica cambeos mayores.
  • Reprodución: Ye l'habilidá de producir copies similares de sigo mesmos, tantu asexualmente a partir d'un únicu proxenitor, como sexualmente a partir de siquier dos proxenitores.
  • Adaptación y Evolución: Les especies evolucionen y afáense al ambiente.

Los virus y priones nun cumplen dalgunes d'estes carauterístiques como'l metabolismu, desenvolvimientu y l'organización celular, por ello dacuando considérase que nun son seres vivos o más bien son semivivos o formas protovivientes.

Clasificación de los seres vivos[editar | editar la fonte]

Filoxenia[editar | editar la fonte]

Filoxenia de los seres vivos d'alcuerdu a les clasificaciones recién, el reinu parafiléticu Protista apaez estremáu en Protozoa y Chromista:

Vitae

Acytota


Prión Dwi ax 2.jpg



Virus Influenza virus.png



Cytota


Bacteria EscherichiaColi NIAID.jpg


Neomura


Archaea Halobacteria.jpg


Eukaryota



Plantae Sa-fern.jpg



Chromista Synura.jpg





Protozoa Amoeba proteus.jpg




Fungi Amanita-muscaria-fliegenpilz-b.jpg



Animalia Goldhamster 2.jpg








Referencies[editar | editar la fonte]