Norma de la fala

De Wikipedia

Una norma de la fala o norma llingüística ye un conxuntu de regles restrictives que prescriben a los falantes d'una determinada llingua l'usu deseable de la so llingua, ye dicir una forma "estándar". La norma componer de les preferencies llingüístiques que por consensu fueron escoyíos como modelos d'usu "correutu".

Oxetivu[editar | editar la fonte]

Cada llingua tien variedaes, dialeutos y particularidaes rexonales que lo faen difícil comunicar con persones d'otra rexón. Pero les diferencies non solo débense a la xeografía o la cultura sinón tamién al nivel sociocultural (cultu, incultu) y l'actitú del falante (o situación comunicativa; formal, informal). Suelse escoyer la espresión culta formal como base de la llingua estándar yá que esta espresa de normal namái variaciones mínimes ente les distintes rexones. Ye aquella que s'enseña nes escueles y que s'emplega nos medios de comunicación y les instituciones oficiales.

Polo xeneral ta carauterizada por un usu de vocabulariu ampliu y precisión léxica y tiende a formular oraciones de manera ellaborada.

Una norma de la fala entós garantiza la comprensión mutua ente los interlocutores con tal tuvieren accesu a una educación baxa esta norma. Sicasí, hai que tener en cuenta que la llingua ye un aparatu que ta suxetu a cambeos mientres el tiempu. Siempres sigue desenvolviéndose, dexando a unes pallabres o construcciones mentanto ingresando nueves. Poro, les academies de les llingües tamién siguen actualizando la norma vixente de la fala.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Penny, Ralph: Variación y cambéu n'español, Editorial Gredos, Sánchez Pacheco, 85, Madrid, 2004
  • Real Academia Española, Diccionariu panhispanico de duldes
  • Segovia S., Jonathan: Llingua Castellana y Comunicación, Normes de fala

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]