Nidia Vílchez

De Wikipedia
Nidia Vílchez
Ministra de la Mujer y Poblaciones Vulnerables de Perú (es) Traducir

12 xunu 2009 - 12 setiembre 2010
Carmen Vildoso Chirinos - Virginia Borra
Ministro de Vivienda, Construcción y Saneamiento del Perú (es) Traducir

29 payares 2008 - 11 xunu 2009
Enrique Cornejo - Francis Allison Oyague
congresista del Perú (es) Traducir

27 xunetu 2006 - 26 xunetu 2011
Distritu: Distrito electoral de Junín (es) Traducir
Eleiciones: eleiciones parllamentaries de Perú de 2006
diputada de Perú

26 xunetu 1990 - 5 abril 1992
Vida
Nacimientu Huancayo12 de mayu de 1964[1] (59 años)
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Estudios
Estudios Universidad Nacional del Centro del Perú (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Alianza Popular Revolucionaria Americana (es) Traducir (dende 20 setiembre 2004)[1]
Cambiar los datos en Wikidata

Nidia Ruth Vilchez Yucra (12 de mayu de 1964Huancayo) ye una contable pública y política peruana. militante del Partíu Aprista Peruanu dende 1979, Ex Congresista de la República (2006-2011), foi Ministra d'Estáu nes carteres de Vivienda, Construcción y Saneamientu - Ministeriu de la Muyer y Desenvolvimientu Social.

Biografía[editar | editar la fonte]

Realizó los sos estudios escolares primaria nel Colexu "La Sagrada Familia" en Tarma y secundaria nel Colexu Andín de Huancayo. Ye madre de Nardy María José . La so vocación de serviciu y molición social empezó a exercitala bien nueva, dende estudiante de secundaria y como dirixente universitaria na Universidá Nacional del Centru de Perú - Huancayo, cursando'l 4º añu treslladar a la Universidá Nacional Federico Villarreal.

Estudios[editar | editar la fonte]

Ye Contable Pública Colexada, graduada na Universidá Nacional Federico Villarreal, los trés primeros años de pregrado realizar na Universidá Nacional del Centru de Perú en Huancayo. Ye Magíster n'Alministración de Negocios, MBA de CENTRUM CATOLICA, y Doctora n'Alministración, de la Universidá Nacional Federico Villarreal. Egresada del Centru d'Altos Estudios Nacionales - CAYEN.

Diputada rexonal[editar | editar la fonte]

En 1990 foi escoyida diputada rexonal pol Partíu Aprista Peruanu - PAP, na Rexón “Andrés Avelino Cáceres”, siendo la más nuevu representante de los departamentos de Junín, Pasco y Huánuco.

Congresista de la República[editar | editar la fonte]

Foi escoyida Congresista de la República, pal periodu 2006 - 2011. Llogró la votación preferencial más alta ente los parllamentarios electos pola Rexón Junín. Desempeñóse como Presidenta de la Comisión Agraria, Vicepresidenta de la Comisión d'Economía, Banca, Finances ya Intelixencia Financiera y de la Comisión de Presupuestu y Cuenta Xeneral de la República.

Ministra de Vivienda, Construcción y Saneamientu[editar | editar la fonte]

En payares del 2008 ye designada como Ministra de Vivienda, Construcción y Saneamientu (ye la primer muyer nesti Ministeriu) diose un gran impulsu a la construcción de viviendes d'interés social, la titulación de predivos urbanos y rurales; la execución de proyeutos de “Agua pa Toos” y “Meyoramientu de Barrios y Pueblos”. N'el so xestión apruébase'l programa “El mio Llote” y el Bonu de Vivienda Rural, créase la Defensoría del Usuariu de Vivienda. Integró'l direutoriu de PROINVERSIÓN na so calidá de Ministra de Vivienda, Construcción y Saneamientu.

Ministra de la Muyer y Desenvolvimientu Social[editar | editar la fonte]

En xunu del 2009, pasa a ocupar el cargu de Ministra de la Muyer y Desenvolvimientu Social, onde privilexó l'atención a los que menos o nada tienen, al traviés de los programes sociales del Sector, amás de tirar polítiques públiques qu'incidieron na igualdá d'oportunidaes y la familia. N'el so xestión créase'l programa “Gratitud”, dirixíu a los mayores de 75 años, coles mesmes impúlsase la entrega gratuita de 5 millones de documentos d'identidad – DNI, a neños menores de 14 años en conveniu con RENIEC.

Partíu Aprista Peruanu[editar | editar la fonte]

Miembru de la Direición Política del Partíu Aprista Peruanu, integró'l Comité Executivu Nacional en dos oportunidad y exerció la Vicepresidencia la Célula Parllamentaria Aprista.

Esperiencia en xestión pública[editar | editar la fonte]

Trabayó nel Ministeriu d'Economía y Finances como consultora na implementación del Sistema Integráu d'Alministración Financiera pal Sector Públicu (SIAF-SP) en Junín y Huancavelica, proyeutu financiáu pol Bancu Interamericano de Desenvolvimientu - BID.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Nidia Vílchez
Contable Públicu
Congresista de la República
Xunetu de 2006 a Xunetu de 2011
Socesor:
En Funciones predecesor2 = Enrique Cornejo Ramírez
Predecesor:
'
Ministra de Vivienda, Construcción y Saneamientu de Perú
29 de payares de 2008 a 11 de xunu de 2009
Socesor:
Francis Allison Oyague
Predecesor:
Carmen Vildoso Chirinos
Ministra de la Muyer y Desenvolvimientu Social
11 de xunu de 2009 a 12 de setiembre de 2010
Socesor:
Virginia Borra