Moclinejo

Coordenaes: 36°46′18″N 4°15′19″W / 36.7716°N 4.2554°O / 36.7716; -4.2554
De Wikipedia
Moclinejo
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Moclinejo (es) Traducir Antonio Muñoz Anaya
Nome oficial Moclinejo (es)[1]
Códigu postal 29738
Xeografía
Coordenaes 36°46′18″N 4°15′19″W / 36.7716°N 4.2554°O / 36.7716; -4.2554
Moclinejo alcuéntrase n'España
Moclinejo
Moclinejo
Moclinejo (España)
Superficie 15 km²
Altitú 447 m
Llenda con Málaga, Almáchar, Rincón de la Victoria, Totalán, El Borge y Macharaviaya
Demografía
Población 1220 hab. (2023)
- 657 homes (2019)

- 614 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.07% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 81,33 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
moclinejo.es
Cambiar los datos en Wikidata

Moclinejo ye un conceyu español de la contorna de l'Axarquía na provincia de Málaga, Andalucía. Atópase arrodiáu de montes y ye la puerta de la Ruta de la Pasa. Per carretera tópase asitiáu a namái 27 quilómetros de Málaga y a 558 km de Madrid. Colinda con Rincón de la Victoria, Macharaviaya, Almáchar, El Borge, Málaga Capital y Totalán.

Ye un pueblu con una estensa zona de campu, onde dalgunos de los sos habitantes desenvuelven actividaes agrícoles. La gran cabecera ye Moclinejo, onde s'atopa'l conceyu, pero al so alredor cunta con distintos pedaníes, onde tamién viven otros habitantes. Como ye'l casu d'El Valdés, Les Palmes, El Villar, Los Patrones o Los Narcisos.

El segundu domingu del mes de setiembre, Moclinejo celebra la so tradicional fiesta de Viñeros, rindiendo homenaxe con esta a la vide y al vinu moscatel que tanto caracteriza esta contorna.

La población total de Moclinejo en 2016 ye de 1.217 habitantes, 985 en nucleu y 232 en tremáu, con una medría relativa del 1,59% (2016, Institutu Andaluz d'Estadística).[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Bien posiblemente, Moclinejo tien el so orixe en dómina musulmana, y el so nome un deriváu de Moclín, llugar de distritu.

En tierres de Moclinejo les tropes cristianes del adelantráu d'Antequera, Don Pedro Enríquez, sufrieron una gran gana frente a los musulmanes en [21 de marzu de 1483]]. Tal foi l'escalabru de les tropes cristianes d'Alojos d'Aguiyar, qu'hai un ribayu dientro del términu municipal que dende entós se llama La Hoya de los Muertos.

Política[editar | editar la fonte]

Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Enrique Muñoz Domínguez UCD
1983-1987 Enrique Muñoz Domínguez UCD
1987-1991 Enrique Muñoz Domínguez UCD
1991-1995 Enrique Muñoz Domínguez UCD
1995-1999 Enrique Muñoz Domínguez
Antonio López Blanco
UCD
PSOE
1999-2003 Antonio López Blanco PSOE
2003-2007 Antonio López Blanco PSOE
2007-2011 Antonio López Blanco PSOE
2011-2015 Antonio Muñoz Anaya PP-PA
2015-2019 Antonio Muñoz Anaya PP-PA
2019-2023 n/d n/d
2023- n/d n/d

Monumentos y llugares d'interés[editar | editar la fonte]

  • Ilesia de La nuesa Señora de Gracia. Del conxuntu del nucleu urbanu sobresal la Ilesia Parroquial Nuesa Señora de Gracia, que foi construyida mientres los sieglos XVI y XVII. Tien un campanariu con belles arcaes árabes. Llama l'atención la rexa del coru, d'estilu modernista.
  • Centru d'Estudios de les Pases y el Vinu. Centro homenaxe del cultivu tradicional de la vide, de les xeres de la vendimia, procesu de llogru de la pasa moscatel (ensugáu, pica, peñerada y pisa de la uva ) y l'ellaboración del vinu moscatel. Amuésase un percorríu pola nuesa hestoria al traviés de numberosos oxetos, fotografíes ya instrumentos, xuníos a la crianza del vinu.
  • Museo Bodega, Antonio Muñoz Cabrera. Empresa familiar y qu'abre les sos puertes al públicu. Tien gran interés históricu y turísticu.
  • Rutes de Senderismo: "Ruta de metanes" y "Ruta Sandoval".
  • Les pequeñes cai en sí son dignes de visitar, yá que esisten distintes edificaciones decoraes con azulexos, que formen un mosaicu.
Cai Rambla de les Flores

Economía[editar | editar la fonte]

Moclinejo, nos sos oríxenes, yera un pueblu bien probe. La economía d'esti pequeñu pueblu malagueñu taba basada na realización d'instrumentos con espartu y saldríen vendiéndolos a los pueblos vecinos. Tamién se dedicaben a l'agricultura: cultivaben la vide, tantu d'uves pa pases como para vinu, almendrales, algarrobes y olivares, pa la realización del aceite d'oliva.

Col boom inmobiliariu, munchos de los sos homes abandonaron el campu y dedicáronse a la construcción, pero cola llegada de la crisis en 2008, hubo un aumentu de trabayadores nel sector primariu.

Nel pueblu hai dellos negocios: dos pequeñes tiendes de comestibles, y de la mesma, una d'elles ye panadería, y tres bares. El sector serviciu nun abonda nel conceyu, per, siquier, tien una pequeña representación.

Tresporte públicu[editar | editar la fonte]

Moclinejo nun ta integráu formalmente nel Consorciu de Tresporte Metropolitanu del Área de Málaga, anque les siguientes llinies d'autobuses interur

banos operen nel so territoriu:[3]

Llinia Trayeutu Información
Plantía:Llinia/Área de Málaga
Málaga-Benagalbón-Moclinejo
Horarios y Paraes
Plantía:Llinia/Área de Málaga
Moclinejo-Calar
Horarios y Paraes






Fiestes tradicionales[editar | editar la fonte]

Nel segundu domingu del mes de setiembre celebra la Fiesta de Viñeros nesta llocalidá, declarada de Singularidá Turística pola Diputación de Málaga. Esta fiesta naz col fin de rindir homenaxe al duru oficiu del cultivu de la vide y ellaboración del vinu, poniendo en valor la riqueza cultural y gastronómico de la uva moscatel y los sos derivaos na nuesa tierra.


Sala d'Esposiciones[editar | editar la fonte]

El Conceyu de Moclinejo inauguró'l 14 de xunu la Sala d'Esposiciones Municipal, por cuenta de la Selmana Cultural de la llocalidá, con una muestra coleutiva, ABSTRACT_COLOR, d'obres pertenecientes a la coleición de la Fundación Antonio Segovia Lobillo, como muestra de sofitu y custodia de les obres d'arte de los pintores qu'afiguraron nos sos llenzos la Hestoria artística d'Andalucía nos últimos tiempos.

Nesta coleutiva atópense obres d'Enrique Brinkmann, Dámaso Ruano, Eugenio Chicanu, Diego Santos, Paco Hernández, Lope Martínez Alario, Pepe Bornoy, Jorge Lindell, Rafael Bejarano y Stefan von Reiswit, ente otros, hasta un total d'una trentena d'autores. Va Permanecer hasta'l mes de setiembre.

Dende 2012, tres l'alcuerdu lleváu a cabu pola Fundación Segovia Lobillo y esti Conceyu, trabayar na catalogación y puesta en funcionamientu d'esta sala d'exposición – museo que s'inauguró'l 14 de xunu de 2013.

En 1987, esti conceyu nomó Axárquico d'honor a Antonio Segovia Lobillo pola so rellación cola Axarquía y l'amor a la cultura que siempres profesara dende les sos facetes lliterariu y artísticu.

Güei, el pueblu de Moclinejo siéntese arguyosu de cuntar ente les sos ayalgues con esta compilación d'obres d'arte y ye d'estimar a la Fundación Antonio Segovia Lobillo que pensara nesti pequeñu rincón de la Axarquía como curio de la coleición.

Tres esta inauguración, por esta sala d'esposiciones van dir pasando arrexuntaes por distintes temátiques, les obres que formen parte de la coleición.

A lo llargo de la temporada 2013-2014 prepárense otres muestres referentes al costumismu, paisaxismu o a la figura humana y la semeya.

Inauguráronse esposiciones temporales d'artistes locales y dar dos convocatories importantes, como l'I Salón de Seronda 2016 y I y II Salón de la Primavera 2016 y 2017. , n'homenaxe a Jorge Lindell, Dámaso Ruano y Eugenio De la Torre, esta postrera hasta'l día 24 de Mayu del 2017, a la que precederà una muestra del pintor asitiáu en Moclinejo Andrew, qu'amás da clases de pintura y prepara les sos esposiciones dende esti llugar de privilexu.

Galería[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. ««Institutu d'Estadística y Cartografía d'Andalucía. TORCA - Moclinejo (Málaga)»». Consultáu'l 22 d'ochobre de 2017.
  3. Consorciu de Tresporte Metropolitanu del Área de Málaga (ed.): «Linia del consorciu». Archiváu dende l'orixinal, el 7 de xunetu de 2011. Consultáu'l 25 d'abril de 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]