Millennium Actress

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Picto infobox film.png
Millennium Actress
Datos
Títulu orixinal 千年女優
Xéneru cine de fantasía Traducir y cine dramáticu
País d'orixe Xapón
Añu 28 xunetu 2001
Idioma orixinal Xaponés
Duración 83 min.
Ficha téunica
Direición Satoshi Kon
Producción Tarō Maki
Guión Satoshi Kon y Sadayuki Murai
Música Susumu Hirasawa
Fotografía Hisao Shirai
Repartu Mami Koyama, Fumiko Orikasa, Shōzō Iizuka, Masaya Onosaka, Shōko Tsuda, Hirotaka Suzuoki, Takkō Ishimori, Hisako Kyōda, Kōichi Yamadera Traducir y Masane Tsukayama
Ver llista completa
Compañíes
Productora Madhouse Traducir
Distribuidora Eagle Pictures Traducir y Klockworx Traducir
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

Millennium Actress ye una película d'animación empobinada y escrita pol direutor xaponés Satoshi Kon y producida pol estudiu Madhouse.

Argumentu[editar | editar la fonte]

El direutor de cine Tachibana decide faer un documental sobre la vida de Chiyoko Fujiwara, una conocida y reverenciada actriz xaponesa que se retiró misteriosamente del oficiu fai yá delles décades. Tachibana atopa a una avieyada Chiyoko na so residencia, y ellí empiézalu a cuntar la so hestoria.

Historia[editar | editar la fonte]

Cunta'l cineasta, nun documental incluyíu nos extras del DVD, que ‘Millennium Actress' surdió tres l'ésitu de ‘Perfect Blue', cuando'l productor Taruo Maki pidió-y faer otra película similar. La idea nun yera repitir l'esquema del thriller, sinón crear daqué que tuviera'l mesmu espíritu y la mesma ambigüedá. Maki quería otra fusión de realidá y fantasía, que diera como resultáu una hestoria que nun tuviera una sola llectura, que dependiera de cada unu y a la que pudiera volvese siempres p'atopar detalles nuevos. N'otres pallabres, encargaba a Kon un espectáculu audiovisual sorprendente, pero que caltuviera la so fuercia intacto tres el primera visionado, tres el pasu del tiempu. Satoshi Kon y el guionista Sadayuki Murai (col que trabayara en ‘Perfect Blue') empezaron a buscar idees pa la nueva película. Teníen claro que queríen tomar un gran espaciu de tiempu y afigurar periodos relevantes de la hestoria de Xapón, asina que se-yos asocedió (al paecer foi idea de Murai) que la protagonista fuera actriz, y aprovechar tamién pa incluyir homenaxes al cine del so país (hai escenes de ‘Tronu de Sangre' o ‘Godzilla'). D'esta forma, al traviés de la so vida y el so trabayu, les sos películes, podíen tomar distintes realidaes, nun teníen llendes y podíen llevar a la protagonista a onde quixeren. Había que buscar la motivación principal d'esta muyer, lo que la abasnar al so estraordinariu viaxe, y crear un misteriu que caltuviera en fierros al públicu, pendiente del resolución. Na primavera de 1998 yá teníen llistu un primer borrador del guión, pero la película nun taría acabada hasta 2001.

Analís[editar | editar la fonte]

La hestoria de Chiyoko tien una doble dimensión: la so propia biografía, envolubrada nos tarrecibles sucesos del Xapón de la Segunda guerra mundial y la posguerra; y l'hestoria de los sos personaxes nes películes, dende la Edá Media xaponesa hasta'l futuru de los viaxes interestelares. Pero toles hestories de Chiyoko basar na busca y na perda del amor, y nos sos realcuentros ocasionales.

Premios[editar | editar la fonte]

Millennium Actress