Marisa Pérez Domínguez

De Wikipedia
Marisa Pérez Domínguez
Vida
Nacimientu Mérida17 d'ochobre de 1959 (64 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Oficiu historiadora
Cambiar los datos en Wikidata

Marisa Margarita Pérez Domínguez (17 d'ochobre de 1959Mérida) ye una académica ya historiadora mexicana. Profesora ya investigadora del Institutu Mora dende 2003 y ye miembru del Sistema Nacional d'Investigadores. Ye autora de diverses publicaciones especializaes na historia de Yucatán.[1][2] Ganó la medaya Alfonso Caso al Méritu Universitariu en 2004 dau pola UNAM.

Formación académica[editar | editar la fonte]

Llogró la llicenciatura n'Historia pola Universidá Iberoamericana en 1986 cola tesis (Los servicios médicos nes faciendes porfirianas a finales del sieglu XIX. El casu de San Bartolomé de los Tepetates), darréu la maestría en 1999 cola tesis (La rueca científica), la selección del candidatu a gobernador del estáu de Yucatán en 1901, y el doctoráu en 2004 cola tesis (Les razones de l'alternanza. El relevu de los gobernadores de Yucatán, 1876-1901), dambos pola UNAM.[3]

Actividaes profesionales[editar | editar la fonte]

Foi coordinadora de proyeutos sobre la historia y les faciendes de Yucatán, sofitaes pol Fomentu Cultural Banamex. Participó en diverses investigaciones en redol a les faciendes de Méxicu que los sos frutos fueron dellos testos editaos pola so alma mater, la Universidá Iberoamericana. Realizó investigaciones en redol a los procesos póliticos y económicos de Yucatán mientres los sieglos XIX y XX, el exilo de la Revolución mexicana na isla de Cuba y el treslláu de los trabayadores a les faciendes de Yucatán mientres la puxanza henequenero.[4][3]

Desempeñó diversos cargos alministrativos nel Institutu d'Investigaciones Dr. José María Luis Mora y pa la Facultá de Filosofía Letra de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu.

Espunxo más de 26 ponencies en foros nacionales y estranxeros, ante instituciones como la Université de la Sorbonne, Francia, la Universidá d'Oriente en Santiago de Cuba, la Universidá Interamericana en San Juan de Puertu Ricu, los Colexos de San Luis y de Michoacán, les universidaes, Nacional Autónoma de Méxicu, Michoacana de San Nicolás d'Hidalgo ya Iberoamericana.

Trabaya pal Institutu d'Investigaciones Dr. José María Luis Mora dende setiembre de 2003 como Profesora ya investigadora adscrita al Área d'Historia Política y ye Miembru del Sistema Nacional d'Investigadores.

Obra[editar | editar la fonte]

  • Historia d'una eleición. La candidatura d'Olegario Molina en 1901, Les razones de l'alternanza”. El relevu de los gobernadores de Yucatán, 1876-1901
  • Historia d'una eleición. La candidatura de Olegario Molina en 1901.
  • El cultivu de les elites. Grupos económicos y políticos en Yucatán nos sieglos XIX y XX.

Capítulos d'obres[editar | editar la fonte]

  • Eleiciones, política y alternanza en Yucatán, 1876-1910”, n'Historia Xeneral de Yucatán.
  • Rafael Chousal y Rivera Melo, secretariu particular de Porfirio Díaz, n'El oficiu d'una vida. Raymond Buve, un historiador mexicanista.
  • Federico Gamboa: un intelectual en tiempos revolucionarios”, en Los Intelectuales y la Revolución, en Leonardo Martínez Carrizales
  • Manuel Sierra Méndez, axente políticu del porfiriato en Yucatán”, en Voces del vieyu réxime. Representaciones, sociedá y gobiernu nel Méxicu contemporaneu.
  • L'exiliu de Martín Tritschler y Córdova, arzobispu de Yucatán en L'Habana, Cuba”, en Méxicu y Cuba: del Porfiriato a la Revolución. Diplomáticos, diplomacia y historia política (1900.1920).
  • L'exiliu de Federico Gamboa en L'Habana, Cuba”, n'Exilios en Méxicu, Sieglu XX.
  • L'alderique eleutoral yucateco na prensa de la ciudá de Méxicu a finales del sieglu XIX”, en Plumes y Tintes de la prensa mexicana.
  • Mecanismos y treslláu de trabayadores a Yucatán mientres la puxanza henequenero”, n'El Caribe. Ente Méxicu y Estaos Xuníos.
  • Cabildeo y selección d'un gobernador porfirista: el casu de Olegario Molina en Yucatán nos alboreceres del sieglu XX, en Visiones del porfiriato.
  • Los servicios médicos nes faciendes: un exemplu en San Bartolomé de los Tepetates, en Paternalismu y economía moral nes faciendes mexicanes del porfiriato.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Historia d'una eleición: la candidatura de Olegario Molina en 1901, por Marisa Pérez de Sarmiento». Consultáu'l 30 de marzu de 2011.
  2. «Libro Google». Consultáu'l 30 de marzu de 2011.
  3. 3,0 3,1 «Currículum Vitae». Consultáu'l 30 de marzu de 2011.
  4. «Institutu d'Investigaciones Dr. José María Luis Mora». Consultáu'l 30 de marzu de 2011.